Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i30N se zatím odhaluje takto. RN30 vypadá jako závodní speciál
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejský koncept má 380 koní, pohon všech kol a rozšířenou agresivnější karoserií. Uvnitř pak najdeme na kost oholený interiér.
Po koncepčním Hyundai RN30 jsme mohli poprvé hodit očkem před několika málo dny, alespoň v náznacích. Nyní se tato novinka ukázala naplno, přičemž se zdá, že navzdory opačným proklamacím Korejců má více než s chystaným modelem i30N společné rysy s extrémní tuningovou kreací, vevnitř pak se závodním speciálem. Hledat spojitost mezi stávající verzí a produkčním modelem tedy není snadné.
Pár aspektů by tu ale bylo. I sériové provedení dostane přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, nicméně ten bude rozhodně naladěn na nižší výkon. V RN30 produkuje vskutku enormních 380 koní a 451 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší dvouspojkový automat.
Dále je možné počítat s variabilním výfukovým systémem, který umocňuje zvuk při ostré akceleraci, nebo elektronickým diferenciálem usměrňujícím proudění výkonu na každé kolo v zatáčkách. Hyundai se přitom snažilo udržet hmotnost co nejvíce při zemi, nepoužilo však karbonová vlákna. Místo toho přišly ke slevu speciální plasty vyvinuté společně s firmou BASF.
Samotná karoserie je splněným mokrým snem každého tunera. Vůči základní i30 poklesla o 84 milimetrů blíže k zemi, zároveň je o 30 mm širší. Za tím stojí nafouknuté blatníky, mimo to tu ovšem máme členitý nárazník, kapotu s průduchy, mohutné boční prahy, zadní difuzor s integrovanými koncovkami či střešní křídlo, díky němuž vůz z profilu vypadá jako kombi.
Opomenout nesmíme ani střešní „ploutev“ s integrovanou kamerou přecházející do zmiňovaného spoileru, dále pak dojem dotváří 19palcová litá kola či světlomety osazené diodami. Uvnitř lze počítat s nadmíru spartánským interiérem se skořepinovými sedadly, integrovanou ochrannou klecí či kamerami Gimbal na čelních sloupcích, jež natáčejí řidiče přímo v akci.
Nic bližšího již Hyundai o této novince nezveřejnilo, tedy stran faktu, že produkční model dorazí v příštím roce. My se tedy přesuneme k závodnímu speciálu i20 WRC, jenž se po boku konceptu RN30 představí na stánku značky ve francouzské metropoli. V souvislosti se změnou pravidel přitom máme i u tohoto vozu čekat 380 koní, produkuje je však jedna-šestka.
Nové regule rovněž umožnily instalaci rozměrnějšího zadního křídla a nafouklejších blatníků, kromě toho značka zmiňuje úpravy na podvozku. Nic konkrétního však uvedeno nebylo, odhalení finálních parametrů i designu máme čekat před Vánoci. Ostrý debut se pak odehraje již v lednu při Rallye Monte Carlo.








Hyundai RN30 naživo v Paříži dokazuje, že se skutečnou ostrou i30N zase tak moc společného nemá
















































Kromě velmi agresivní karoserie dostal vůz 380 koní a spartánský interiér






Kromě konceptu se v Paříži ukázalo i závodní i20 WRC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 5 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 6 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 8 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
