Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostuda pro moderní auta, v losím testu je porazil 20 let starý vůz proslulý selháním v něm
23.8.2021 | Petr Prokopec
Časy se mění, chce se říci po spatření výsledku posledního losího testu KM77. Na poražení nejnovějšího Mercedesu třídy S a dalších stačí auto, které test kdysi zvládalo tak mizerně, že z toho byla aféra první velikosti. Navíc na levných pneu.
Z losího testu se v poslední době stala doslova pohroma moderních aut. Mezi kužely se totiž rychlostí 77 km/h, která byla dříve považována Španěly stojícími za projektem KM77 za dolní mez úspěchu, zvládlo protáhnout bez ztráty květinky jen pár z nich. Nic takového nebylo po léta obvyklé.
Proč se výsledky aut v této zkoušce tak moc zhoršily, netušíme. Měli jsme tendenci vinit pneumatiky, které tíhnou stále více k ekologičnosti a stále méně k přilnavosti a nemůžeme to vyloučit. Je ale současně třeba dodat, že mezi novými vozy se mezi těch pár málo úspěšných zařadila i Dacia Spring. Tedy nízkonákladový elektromobil založený na Renaultu City K-ZE, jenž byl navíc osazen levnými čínskými pneumatikami Linglong Green-Max. Ovšem, levné může dnes znamenat i méně ekologické, ne nutně funkčně horší.
Ještě do horšího světla ale staví novinky výsledky letitého Mercedesu třídy A, který Španělé čerstvě též otestovali. To není zrovna šampion této disciplíny, naopak - díky tomuto vozu se něco jako losí test dostalo do povědomí celého světa, ovšem ne v pozitivních souvislostech. Když se v roce 1997 posadil za jeho volant novinář Robert Collin z magazínu Teknikens Värld, došlo na převrácení vozu. Třícípá hvězda přitom zpočátku popírala, že by nastal nějaký problém, ovšem vzápětí došlo na svolání všech prodaných vozů a přepracování všech neprodaných. Každý se tak standardně dočkal ESP.
Na zopakování blamáže díky tomu nedošlo, a to ani před dvaceti lety. A ještě méně se to stalo nyní, když právě jeden takový modifikovaný exemplář do testu zamířil. Šlo o provedení A210 Evolution z roku 2002, které bylo v podstatě sportovní variantou třídy A. Již v továrně se tak dočkalo tvrdších tlumičů a pružin i jiného stabilizátoru. Právě ty byly stávajícím majitelem vyměněny za nové před zhruba 30 tisíci kilometry, jinak ovšem celkový nájezd vozu překročil metu 200 tisíc km.
Sám vlastník přitom s vozem osazeným dvěma různými dvojicemi levných pneumatik zvládl mezi kužely bezproblémový průjezd rychlostí 71 km/h, což není nic oslnivého, ale na dnešní dobu to také není špatné. Stačí si totiž jen uvědomit, že když do testu zamířila moderní Škoda Octavia, dostala se nejlépe na 70 km/h, a to s profesionály za volant. Když pak právě ti usedli do dvacet let staré třídy A, dokázali se nakonec vyšplhat s rychlostí až na 75 km/h. Tím překonali nejen Octavii o 5 km/h, ale i řadu moderních aut včetně nejnovější třídy S.
Právě srovnání letitého hatchbacku s vlajkovou lodí značky jen dokládá, jak moc se svět aut za těch 20 let změnil. Co přesně je důvodem, skutečně nevíme, je to ale zkrátka fakt, který nelze popřít. Dříve třeba Španělům bylo vyčítáno, že jejich testovací kolbiště za ta léta zkoušek změnilo povrch, což může mít na výsledky vliv. Ano, může, pokud ale 20 let starý „antišampion” losího testu s 200 tisíci najetými km na levných pneumatikách na tomtéž místě překoná nespočet moderních aut včetně zbrusu nového Mercedesu třídy S v tovární specifikaci, něco je zkrátka špatně na oněch autech, ne na povrchu pod nimi.



Španělé otestovali skoro dvacet let starou třídu A, která losí test svými původními tragickými výsledky proslavila. Moderní auta jsou na tom ale i vedle ní tak mizerně, že je i ona s 20 léty a 200 tisíci km na krku poráží. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva