Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 DKR odhalen, pohánět jej zřejmě bude diesel uložený uprostřed
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový účastník nejnáročnějšího terénního závodu kupodivu sází na pohon zadních kol. Ten mu umožnil použití větších pneumatik i delšího zdvihu tlumičů.
O novém dakarském speciálu francouzské automobilky jsme se zmiňovali již nejednou, až dosud nám však chyběla alespoň základní technická data. Ty bohužel Peugeot plně neodhalil ani během premiéry v Pekingu, pár nových informací však máme. Potvrzen je tak pohon zadních kol, což je v rallye neobvyklé řešení - zvláště pro závody, které se odehrávají v poušti či kamenité půdě. Značka ovšem prohlašuje, že díky tomu mohly být použity větší pneumatiky (37palcové Micheliny) a propružení podvozku může počítat s delší dráhou.
Je samozřejmě otázkou, zda s touto koncepcí Peugeot bude stačit třeba na takové Mini, které pohonem všech kol disponuje. Po stránce motorické by ovšem Francouzi mohli britskou značku ovládanou německým BMW vyrovnat. Oficiálně sice o pohonné jednotce nezaznělo ani slovo, zákulisí automobilky však již neochvějně zmiňuje uprostřed uložený turbodiesel. Tedy agregát, jehož vývoj a výroba jde Peugeotu od ruky.
Na potvrzení či vyvrácení tohoto faktu si samozřejmě musíme počkat, v případě kladného stanoviska nás ovšem bude hodně zajímat jeho objem i výkon. Aby totiž 2008 DKR stačilo na upravený Countryman, bude muset minimálně vyrovnat jeho 315 koní produkovaných třílitrovým dieselem (tento motor vychází ze šestiválce BMW, pro závodní účely byl však patřičně přepracován).
To je ale vše, co víme o technice. Na zoubek se tak můžeme podívat samotnému designu, který oproti produkční verzi Peugeotu 2008 ubral na páru bočních dveří. Kromě toho pak byly zkráceny převisy, zatímco podvozek doznal vyztužení a zvýšení. Zmínit pak můžeme střešní a boční saní, vyměněny ale byly i přední světlomety (přestože mají shodný „výřez“ jako sériová verze).
O interiéru toho již mnoho nevíme, snad s výjimkou faktu, že za volant usedne Carlos Sainz a navigátorem se stane Cyril Despres. Pro samotný Peugeot je pak návrat na Dakar skutečně srdcovou záležitostí, neboť ještě v Africe vyhrál hned pětkrát. S argentinským prostředím se ovšem Francouzi seznámí poprvé, neboť k návratu na Dakar přistoupili 25 let po poslední participaci.









Nový Peugeot 2008 DKR zasáhne do rallye Dakar již příští rok
Za volant speciálu usedne Carlos Sainz, který bude chtít značce přinést již šesté vítězství v legendárním závodu
Živé foto: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před hodinouVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 2 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 4 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 08:37 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB