Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 DKR odhalen, pohánět jej zřejmě bude diesel uložený uprostřed
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový účastník nejnáročnějšího terénního závodu kupodivu sází na pohon zadních kol. Ten mu umožnil použití větších pneumatik i delšího zdvihu tlumičů.
O novém dakarském speciálu francouzské automobilky jsme se zmiňovali již nejednou, až dosud nám však chyběla alespoň základní technická data. Ty bohužel Peugeot plně neodhalil ani během premiéry v Pekingu, pár nových informací však máme. Potvrzen je tak pohon zadních kol, což je v rallye neobvyklé řešení - zvláště pro závody, které se odehrávají v poušti či kamenité půdě. Značka ovšem prohlašuje, že díky tomu mohly být použity větší pneumatiky (37palcové Micheliny) a propružení podvozku může počítat s delší dráhou.
Je samozřejmě otázkou, zda s touto koncepcí Peugeot bude stačit třeba na takové Mini, které pohonem všech kol disponuje. Po stránce motorické by ovšem Francouzi mohli britskou značku ovládanou německým BMW vyrovnat. Oficiálně sice o pohonné jednotce nezaznělo ani slovo, zákulisí automobilky však již neochvějně zmiňuje uprostřed uložený turbodiesel. Tedy agregát, jehož vývoj a výroba jde Peugeotu od ruky.
Na potvrzení či vyvrácení tohoto faktu si samozřejmě musíme počkat, v případě kladného stanoviska nás ovšem bude hodně zajímat jeho objem i výkon. Aby totiž 2008 DKR stačilo na upravený Countryman, bude muset minimálně vyrovnat jeho 315 koní produkovaných třílitrovým dieselem (tento motor vychází ze šestiválce BMW, pro závodní účely byl však patřičně přepracován).
To je ale vše, co víme o technice. Na zoubek se tak můžeme podívat samotnému designu, který oproti produkční verzi Peugeotu 2008 ubral na páru bočních dveří. Kromě toho pak byly zkráceny převisy, zatímco podvozek doznal vyztužení a zvýšení. Zmínit pak můžeme střešní a boční saní, vyměněny ale byly i přední světlomety (přestože mají shodný „výřez“ jako sériová verze).
O interiéru toho již mnoho nevíme, snad s výjimkou faktu, že za volant usedne Carlos Sainz a navigátorem se stane Cyril Despres. Pro samotný Peugeot je pak návrat na Dakar skutečně srdcovou záležitostí, neboť ještě v Africe vyhrál hned pětkrát. S argentinským prostředím se ovšem Francouzi seznámí poprvé, neboť k návratu na Dakar přistoupili 25 let po poslední participaci.









Nový Peugeot 2008 DKR zasáhne do rallye Dakar již příští rok
Za volant speciálu usedne Carlos Sainz, který bude chtít značce přinést již šesté vítězství v legendárním závodu
Živé foto: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 11 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
před 5 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 6 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 8 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 9 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 16:50 - pavproch
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam