Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 v roce 2016 použije jako první vzduchový pohon Hybrid Air
18.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace Peugeotu 2008 je naplánovaná na rok 2016. Stane se prvním masovým nositelem technologie Hybrid Air pracující se stlačeným vzduchem.
Důležitý krok vpřed, přesně takto prezentovali Francouzi v minulém roce revoluční technologii Hybrid Air, s jejíž pomocí se údajně podařilo srazit spotřebu paliva až na pouhopouhé 2 litry na sto kilometrů. Systém sestávající z benzinového spalovacího motoru, hydraulického čerpadla a automatické převodovky s planetovým soukolím využívá zásobníku naplněném vzduchem.
Celý princip spočívá ve stlačení toho vzduchu, který pohání hydraulický motor uložený vpředu hned vedle klasické spalovací jednotky (nemusíme snad ani dodávat, že půjde o „máloválec” s miniaturním objemem). Ten následně výkonem skrze běžnou převodovku zásobuje přední kola, čímž je kromě hmotnosti zredukována náročnost materiální i finanční. Pod názvem Hybrid Air se tato technologie poprvé ukázala v Citroënu C3 na loňském jarním autosalonu v Ženevě, tehdy však automobilka o sériové výrobě nemluvila.
Nyní je situace jasnější, prvním nositelem bude v roce 2016 Peugeot 2008. V rámci koncernu PSA však nezůstane sám. Hlasitě se hovoří o využití hybridního ústrojí také v útrobách Citroënu C3 a Peugeotu 208, respektive dalších modelech segmentů B a C. Kouzlem systému má být možnost jezdit v režimu s využitím pouze spalovacího motoru, v režimu na vzduch, ale také v režimu, kdy jsou v činnosti obě jednotky.
Prvotní odhady slibovaly spotřebu kolem dvou litrů, což jsme také v úvodu nastínili. Čerstvější zprávy však hovoří u modelů velikosti C3 a 208 o hodnotě zhruba 2,9 l/100 km a emisím CO2 na úrovni 69 gramů na kilometr. Důležitější však je, že v městském režimu nazvaném Air mode mohou vozidla s Hybrid Air dosahovat nulových emisí po 60 až 88 procent jízdní doby.
Zajímalo by nás, zda tohle Francouzi dotáhnou do finále a také, jestli bude celá soustava dostatečně spolehlivá. Dalším velkým otazníkem bude samozřejmě v praxi dosažitelná spotřeba, jelikož udávaným hodnotám se až na drobné výjimky nedá věřit a nějaké emise nemusí majitele vlastně vůbec trápit.









Soustava Hybrid Air bude na trhu v roce 2016, přičemž prvním nositelem nebude tahle C3, nýbrž crossover Peugeot 2008
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva