Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru

(+ živé foto, video) Koncept poháněný stlačeným vzduchem v kombinaci se spalovacím motorem je realitou, Citroën jej vystavil v Ženevě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru

4.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto, video) Koncept poháněný stlačeným vzduchem v kombinaci se spalovacím motorem je realitou, Citroën jej vystavil v Ženevě.

Nedávná modernizace Citroënu C3 druhé generace proběhla podle obvyklého scénáře. Francouzský hatchback dostal novější světla, nezbytné pásy LED, přepracované nárazníky a v rámci legislativních tlaků také nové tříválcové pohonné jednotky koncernového sourozence Peugeotu 208. Jedním důležitým detailem se však tento facelift přeci jen zaběhlým postupům vymyká. Pod kapotou C3 se na ženevském autosalonu představí také neobvyklý „pneumatický hybrid“.

Už když jsme vám tuto technologii v lednu představovali, zmiňovali jsme se o možnosti odhalení prvního konceptu ve Švýcarsku, což koncern PSA nyní skutečně potvrzuje. Pro osvěžení paměti připomínáme, že se jedná o systém využívající namísto standardních akumulátorů elektrické energie nádrž se stlačeným vzduchem a elektromotor nahrazuje pneumaticky poháněný hydromotor.

Hybrid Air sestává z malého benzínového motoru s vnitřním spalováním a systémem stop-start, který tvoří pár s planetovou převodovkou přenášející sílu na přední kola. Z druhé strany převodovky je napojen zmiňovaný hydromotor, který při volnoběžné jízdě anebo brzdění pracuje jako kompresor a plní tlakový zásobník vzduchem.

Abyste si snadněji udělali představu o rozložení jednotlivých komponentů a fungování tohoto vozu, podívejte se kromě fotek také na nově zveřejněný videosnímek Citroënu. Automobilka v něm popisuje jednotlivé režimy, které jsou analogické k hybridům, jak jej známe obvykle. Na rozdíl od nich však PSA slibuje jednodušší konstrukci, poloviční váhové zatížení (cirka 100 kg), ale především dostupnější cenovku při velmi nízké papírové spotřebě jen 2,9 litru na 100 km.

Kdy plánuje auto vyrábět, jeho přibližnou cenu, případně na kterých trzích bude dostupné, Francouzi neřekli, po zítřejší tiskové konferenci bychom však mohli být trochu moudřejší.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 1 - Citroen C3 Hybrid Air zive 01Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 2 - Citroen C3 Hybrid Air zive 02Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 3 - Citroen C3 Hybrid Air zive 03Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 4 - Citroen C3 Hybrid Air zive 04Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 5 - Citroen C3 Hybrid Air zive 05Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 6 - Citroen C3 Hybrid Air zive 06Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 7 - Citroen C3 Hybrid Air zive 07Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 8 - Citroen C3 Hybrid Air zive 08Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 9 - Citroen C3 Hybrid Air zive 09Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 10 - Citroen C3 Hybrid Air zive 10
„Vzduchový” hybrid naživo v Ženevě

Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 11 - Citroën C3 Hybrid Air oficialni fotky Zeneva 01Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 12 - Citroën C3 Hybrid Air oficialni fotky Zeneva 02

Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 13 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 01Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 14 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 02Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 15 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 03Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 16 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 04Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 17 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 05Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 18 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 06Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru - 19 - PSA Peugeot Citroën Hybrid Air 07
Francouzi předpokládají, že s technologií hybrid Air jde dosáhnout stejných výsledků jako s akumulátory a elektromotorem, ale za výrazně nižší cenu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.