Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s

Peugeot před Ženevou upřesnil některé technické detaily modelu 208 GTi a svými slovy se jej snaží nasměrovat mezi „prémiové produkty“.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s

20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot před Ženevou upřesnil některé technické detaily modelu 208 GTi a svými slovy se jej snaží nasměrovat mezi „prémiové produkty“.

Loňské finanční potíže francouzského koncernu PSA - vyjádřené celkovou ztrátou ve výši až 127 miliard korun - donutily automobilku udělat poněkud šílené rozhodnutí. Z Peugeotu chce udělat luxusní značku, přičemž některé modely mají za úkol učinit tak prakticky přes noc. Týká se to jednak chystaného crossoveru 2008 a rovněž vrcholných modelů typové řady 208. Nevěříte?

Peugeot vydal těsně před ženevským autosalonem tiskovou zprávu, upřesňující některé detaily lépe vybavené dvě stě osmičky XY a nejostřejší verze GTi. Doslova se v ní píše, že obě varianty „otřesou prémiovým segmentem“. Jak tohle dopadne, necháme raději na trhu, my se podíváme na to, co v tuto chvíli považujeme za důležitější.

Už od loňského zářijového představení Peugeotu 208 GTi víme, že nástupce věhlasného modelu 205 GTi bude mít místo atmosférické pohonné jednotky přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu rovných 200 koní při 5 800 ot./min. a točivým momentem 275 newtonmetrů dostupným už od 1 700 ot./min.

Co tohle ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a hmotností jen 1 160 kg zvládne? Automobilka naměřila čas potřebný ke zrychlení na stovku 6,8 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h, což znamená, že 208 zaostane za svým patrně největším rivalem (Renaultem Clio RS s dvouspojkovým automatem), pouze o jednu desetinu vteřiny a maximálku budou mít stejnou. Papírová spotřeba GTi přitom vychází na 5,9 litru na 100 km.

O zkrocení tohoto diblíka se postarají kotoučové brzdy s průměrem 302 mm vpředu a 249 mm vzadu, ukrývající se za sedmnáctipalcovými koly a pneumatikami o rozměru 205/45 R17. Aby mohl řidič patřičně využít jejich přilnavost, Peugoet slibuje kompletně přepracovaný podvozek včetně nové kalibrace tlumičů, jiných pružin, pevnějších stabilizátorů a rovněž zvýšení tuhosti pevného pomocného rámu a torzní příčky zadní nápravy. Agilitu auta má posílit také revidované řízení s vyšším odporem.

Co nám v tuto chvíli k Peugeotu 208 GTi chybí, je cena pro ČR, kterou jsme podle cenovek stanovených na některých evropských trzích odhadovali někde mezi 450 až 500 tisíc. Otázkou ovšem je, jestli jsme Peugeot s ohledem na jeho „novou“ image a ambice poněkud nepodcenili.


Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 1 - Peugeot 208 GTi 01Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 2 - Peugeot 208 GTi 03Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 3 - Peugeot 208 GTi 04Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 4 - Peugeot 208 GTi 02Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 5 - Peugeot 208 GTi 08Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 6 - Peugeot 208 GTi 09Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 7 - Peugeot 208 GTi 10Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 8 - Peugeot 208 GTi 12Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 9 - Peugeot 208 GTi 13Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 10 - Peugeot 208 GTi 14Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 11 - Peugeot 208 GTi 15Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 12 - Peugeot 208 GTi 16Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 13 - Peugeot 208 GTi 17Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 14 - Peugeot 208 GTi 05Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 15 - Peugeot 208 GTi 06Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 16 - Peugeot 208 GTi 07Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 17 - Peugeot 208 GTi 18Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 18 - Peugeot 208 GTi 19Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s - 19 - Peugeot 208 GTi 20
Peugeot to přímo netvrdí, pokud je ale jeho změna identity opravdová, bude chtít konkurovat ani ne tak Renaultu Clio RS, jako spíše nejvýkonnějším modelům Mini

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.