Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Peugeot před Ženevou upřesnil některé technické detaily modelu 208 GTi a svými slovy se jej snaží nasměrovat mezi „prémiové produkty“.
Loňské finanční potíže francouzského koncernu PSA - vyjádřené celkovou ztrátou ve výši až 127 miliard korun - donutily automobilku udělat poněkud šílené rozhodnutí. Z Peugeotu chce udělat luxusní značku, přičemž některé modely mají za úkol učinit tak prakticky přes noc. Týká se to jednak chystaného crossoveru 2008 a rovněž vrcholných modelů typové řady 208. Nevěříte?
Peugeot vydal těsně před ženevským autosalonem tiskovou zprávu, upřesňující některé detaily lépe vybavené dvě stě osmičky XY a nejostřejší verze GTi. Doslova se v ní píše, že obě varianty „otřesou prémiovým segmentem“. Jak tohle dopadne, necháme raději na trhu, my se podíváme na to, co v tuto chvíli považujeme za důležitější.
Už od loňského zářijového představení Peugeotu 208 GTi víme, že nástupce věhlasného modelu 205 GTi bude mít místo atmosférické pohonné jednotky přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu rovných 200 koní při 5 800 ot./min. a točivým momentem 275 newtonmetrů dostupným už od 1 700 ot./min.
Co tohle ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a hmotností jen 1 160 kg zvládne? Automobilka naměřila čas potřebný ke zrychlení na stovku 6,8 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h, což znamená, že 208 zaostane za svým patrně největším rivalem (Renaultem Clio RS s dvouspojkovým automatem), pouze o jednu desetinu vteřiny a maximálku budou mít stejnou. Papírová spotřeba GTi přitom vychází na 5,9 litru na 100 km.
O zkrocení tohoto diblíka se postarají kotoučové brzdy s průměrem 302 mm vpředu a 249 mm vzadu, ukrývající se za sedmnáctipalcovými koly a pneumatikami o rozměru 205/45 R17. Aby mohl řidič patřičně využít jejich přilnavost, Peugoet slibuje kompletně přepracovaný podvozek včetně nové kalibrace tlumičů, jiných pružin, pevnějších stabilizátorů a rovněž zvýšení tuhosti pevného pomocného rámu a torzní příčky zadní nápravy. Agilitu auta má posílit také revidované řízení s vyšším odporem.
Co nám v tuto chvíli k Peugeotu 208 GTi chybí, je cena pro ČR, kterou jsme podle cenovek stanovených na některých evropských trzích odhadovali někde mezi 450 až 500 tisíc. Otázkou ovšem je, jestli jsme Peugeot s ohledem na jeho „novou“ image a ambice poněkud nepodcenili.



















Peugeot to přímo netvrdí, pokud je ale jeho změna identity opravdová, bude chtít konkurovat ani ne tak Renaultu Clio RS, jako spíše nejvýkonnějším modelům Mini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejnovější články
Dacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
včeraDalší majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
včeraKie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
včeraVW a Audi potichu odpískaly plán prodávat od roku 2033 jen elektrická auta, i když se dál tváří, že se nic nezměnilo
včeraTři Němci dekády schovávali v garáži nezničitelný Mercedes, který přežije konec světa. Teď může být váš skoro nepoužitý
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.18. 07:58 - spooon
- Politický koutek 02.17. 09:11 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.16. 11:10 - PepaSFI
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 02.15. 09:36 - PepaSFI