Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 GTi 2013: nové detaily prozrazují zrychlení na stovku za 6,8 s
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Peugeot před Ženevou upřesnil některé technické detaily modelu 208 GTi a svými slovy se jej snaží nasměrovat mezi „prémiové produkty“.
Loňské finanční potíže francouzského koncernu PSA - vyjádřené celkovou ztrátou ve výši až 127 miliard korun - donutily automobilku udělat poněkud šílené rozhodnutí. Z Peugeotu chce udělat luxusní značku, přičemž některé modely mají za úkol učinit tak prakticky přes noc. Týká se to jednak chystaného crossoveru 2008 a rovněž vrcholných modelů typové řady 208. Nevěříte?
Peugeot vydal těsně před ženevským autosalonem tiskovou zprávu, upřesňující některé detaily lépe vybavené dvě stě osmičky XY a nejostřejší verze GTi. Doslova se v ní píše, že obě varianty „otřesou prémiovým segmentem“. Jak tohle dopadne, necháme raději na trhu, my se podíváme na to, co v tuto chvíli považujeme za důležitější.
Už od loňského zářijového představení Peugeotu 208 GTi víme, že nástupce věhlasného modelu 205 GTi bude mít místo atmosférické pohonné jednotky přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu rovných 200 koní při 5 800 ot./min. a točivým momentem 275 newtonmetrů dostupným už od 1 700 ot./min.
Co tohle ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a hmotností jen 1 160 kg zvládne? Automobilka naměřila čas potřebný ke zrychlení na stovku 6,8 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h, což znamená, že 208 zaostane za svým patrně největším rivalem (Renaultem Clio RS s dvouspojkovým automatem), pouze o jednu desetinu vteřiny a maximálku budou mít stejnou. Papírová spotřeba GTi přitom vychází na 5,9 litru na 100 km.
O zkrocení tohoto diblíka se postarají kotoučové brzdy s průměrem 302 mm vpředu a 249 mm vzadu, ukrývající se za sedmnáctipalcovými koly a pneumatikami o rozměru 205/45 R17. Aby mohl řidič patřičně využít jejich přilnavost, Peugoet slibuje kompletně přepracovaný podvozek včetně nové kalibrace tlumičů, jiných pružin, pevnějších stabilizátorů a rovněž zvýšení tuhosti pevného pomocného rámu a torzní příčky zadní nápravy. Agilitu auta má posílit také revidované řízení s vyšším odporem.
Co nám v tuto chvíli k Peugeotu 208 GTi chybí, je cena pro ČR, kterou jsme podle cenovek stanovených na některých evropských trzích odhadovali někde mezi 450 až 500 tisíc. Otázkou ovšem je, jestli jsme Peugeot s ohledem na jeho „novou“ image a ambice poněkud nepodcenili.



















Peugeot to přímo netvrdí, pokud je ale jeho změna identity opravdová, bude chtít konkurovat ani ne tak Renaultu Clio RS, jako spíše nejvýkonnějším modelům Mini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva