Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 2014: nová 308 je venku, zhubla až o 140 kilo
13.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Tak tohle je ten revoluční Peugeot, který má způsobit Golfu i jeho tvůrcům těžké spání. Máme už všechny fotky a informace.
Doplněno 10:30: Peugeot po úvodním dílčím představení odhalil kompletní technická data a pár nových fotografií. Vše naleznete v aktualizovaném textu.
Už žádné hrátky na lvy, MPV ani jiná zvěrstva. Peugeot 308 si po šesti letech na trhu balí kufry a přesně podle sobotního avíza své místo přenechává... Peugeotu 308. I přes zachování stejného označení, které nyní bude vlastní všem vozům automobilky, jejichž jméno začíná jakoukoli číslicí od 1 do 9, slibuje nový vůz modelového 2014 malou francouzskou revoluci. Jak už to bývá, automobilka trochu přehání, přesto se dá říci, že oproti dosavadnímu provedení 308 nezůstal kámen na kameni.
Přesně v souladu s dosavadními očekáváními se auto vzdalo ambicí stavět na platformě kompaktního hatchbacku „něco víc”. Novinka nedělá vlny a po vzoru Volkswagenu Golf chce být znovu klasičtěji střiženým hatchbackem docela obyčejných tvarů. Tedy alespoň v případě základní siluety a zejména pak výšky, v detailech se pokouší inspirovat designovými prvky představenými konceptem Onyx a být na jednu stranu konvenčnější, ale přesto líbivější a modernější - na přídi i na zádi nyní najdeme světla se skutečnými LED.
Jak moc se zevnějšku daří zaujmout, posuďte sami, to samé ostatně budete muset udělat i v případě interiéru. Ten svým základním uspořádáním kráčí ve šlépějích menší 208, přidává ale více designové i ergonomické jednoduchosti. Bohužel se tedy podržel kontroverzního řešení přístrojové desky, na kterou se řidič dívá přes volant a nikoli skrz něj, jinak ale sází na prostší tvary a až podezřele jednoduché ovládání - tak málo tlačítek už jsme v žádném Peugeotu dlouho neviděli. Veškeré detaily zatím chybí, Peugeot se ale otevřeně chlubí novým palubním systémem s dotykovým displejem o úhlopříčce 9,7 palce, head-up displejem nebo standardně dodávaným bezklíčovým startováním pomocí tlačítka a elektronickou parkovací brzdou.
Vůz by celkem pochopitelně měl nabídnout více místa uvnitř, tady ale konkrétně známe jen 470litrový zavazadelník. Když jsme u rozměrů, sluší se dodat, že auto měří na délku 4,25 metru a na výšku 1,46 metru, oproti jinému vizuálnímu dojmu se tedy rozměrově mezigeneračně až tak nezměnil (jakkoli je o něco kratší i nižší), automobilka ale slibuje zásadní snížení hmotnosti. Jistě se bude lišit v závislosti na verzi, v krajním případě má ale hlavně díky použití nové platformy EMP2 dosáhnout až 140 kilogramů. A to by bylo opravdu hodně, však ani současná 308 není vyloženě těžká.
V souladu s ponížením hmotnosti tak není překvapující, že nabídka motorů i nadále nepřevyšuje dva litry objemu. Větší překvapeni jsme ovšem zaznamenali, když jsme v paletě pohonných jednotek nenašli dnes tolik populární tříválec - Peugeot tento agregát tlačí, kam se dá, model 308 je však pro prodeje značky očividně natolik důležitý, že Francouzi raději neriskovali jediný negativní komentář. Stejně tak v nabídce chybí i 1,4litrový turbodiesel. Na jeho přítomnost si ovšem v budoucnu můžeme pomalu vsadit, neboť značka již nyní prohlašuje, že hodlá emise CO2 snížit pod 85 g/km.
Plánovaná nejnižší hodnota v segmentu má ale dorazit až ve druhé vlně pohonných jednotek, tu první budou tvořit výlučně čtyřválce. Přičemž v benzinovém táboře si můžete jako základní motorizaci vybrat 1,4 VTi naladěnou na 98 koní a zkombinovanou s pětistupňovým manuálem. Průměrná spotřeba má přitom činit 6,0 l/100 km, zatímco na stovku se s 15palcovými koly rozjedete za 12,7 sekundy (šestnáctky s větším valivým odporem to dají až za 14,3 s).
O stupínek výše stojí motor 1,6 VTi, jehož 120 koní může na přední kola přenášet také automat (ale pouze čtyřstupňový). I v tomto případě hrají rozdíl litá kola, s osmnáctkami vám tak nejpomalejší sprinty budou trvat 14,5 sekundy, zatímco s manuálem a patnáctkami dáte stejnou disciplínu za 10,8 s. Spotřeba se přitom v závislosti na volbě převodovky pohybuje mezi 6,9 a 7,2 l/100 km.
Vrcholem je samozřejmě přeplňovaná jedna šestka, kterou si můžete dopřát naladěnou na 156 nebo 200 koní. U slabšího motoru je přitom možná i koupě šestistupňového automatu, zatímco pro vrchol je určený pouze manuál. Stovku přitom s modelem GTi pokoříte za 7,7 sekundy, zatímco žíznivost má činit pouhých 6,9 l/100 km. Tedy méně než u slabšího Peugeotu 308 s automatem, který si bere až 7,6 l/100 km.
V rámci dieselů je nabídka méně komplikovaná, sáhnout totiž můžete jen po 1,6litrovém nebo dvoulitrovém agregátu. Základní model o výkonu 92 koní přitom nabízí pětistupňový manuál, zatímco pro všechny ostatní verze je k dispozici stupňů šest. A to v ručně řazeném i samočinném provedení. Výkony přitom činí 112, 150 nebo 163 koní, dle čehož se liší i spotřeba (3,8-6,1 l/100 km) nebo zrychlení 0-100 km/h (8,8 až 12,5 sekundy).
Ceny by se pak v rodné Francii měly v případě úrovní Access a Style měnit spíše k lepšímu, což znamená zlevnění až o nějakých pět tisíc oproti stávajícím verzím. V rámci výbav Allure a Feline se však očekává podražení, a to až o 37 500 Kč. Je samozřejmě sporné, zda se tyto změny promítnou i do českého ceníku - jistotu bychom ale měli mít již na podzim, kdy nový Peugeot 308 zamíří do prodeje. Za sebou přitom již bude mít debut na IAA 2013 ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.






















Tohle je nová 308, na jednu stranu tak trochu podle očekávání, přesto od podlahy jiná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před hodinouBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva