Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuální změny kompaktního Peugeotu spočívají spíše v detailech. Výrazněji se modifikovalo hlavně pod kapotou, a to u benzinových i dieselových motorů.
O faceliftu Peugeotu 308 jsme mluvili již před měsícem, kdy na světlo světa unikly první snímky vozu. Nyní byla modernizace hatchbacku a kombíku představena oficiálně, přičemž na první pohled možná budete kroutit hlavou a hledat novinky. Těch je ale ve skutečnosti docela přehršel, kupříkladu maska chladiče se totiž již nepyšní horizontálními lamelami, ale malými „plovoucími“ obdélníky.
Lehčí modifikací prošly rovněž světlomety, mimo ně dorazil i odlišný nárazník s falešnými vstupy vzduchu a hranatými mlhovkami. Vzadu je pak možné očekávat odlišnou grafiku lamp a přepracovaný nárazník. Tím jsou změny u konce, v rámci boků lze totiž zmínit pouze jiný design litých kol. Osvěžení se pak nejspíše dočkala i paleta barev karoserie, tisková zpráva ale v tomto ohledu mlčí.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde již novinek příliš nenajdeme. Peugeot pouze sáhl po nejnovější generaci multimediálního systému, který počítá s konektivitou s Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Vsadit lze nejspíše také na obměněnou selekci čalounění a dekorů, také v tomto případě se ale francouzská automobilka o detailech příliš nerozepisuje.
Mnohem více toho ale víme o modernizaci motorového prostoru, zde totiž došlo k řadě změn. Peugeot se totiž již připravuje na změnu metodiky normovaného měření spotřeby, jenž má více reflektovat reálný svět. Proto kupříkladu 1,2litrový přeplňovaný tříválec dostal filtr pevných částic. Zatím se tak ovšem stalo pouze u varianty naladěné na 130 koní.
V případě vrcholného turbodieselu se 180 koňmi je pro změnu možné počítat s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která nahradila postarší šestistupňovou skříň. Dle Peugeotu se nové provedení má pyšnit extrémně hladkou změnou rychlostí či specificky nastaveným systémem start-stop, který zvládne vypnout motor již při poklesu tempa na 20 km/h.
Ve finále tu pak máme zcela nový 1,5litrový turbodieselový čtyřválec BlueHDi, který zatím disponuje 130 koňmi, posléze by ale měla dorazit ještě jeho úspornější 100koňová varianta. I tento agregát se přitom zaměřuje hlavně na redukci emisí, proto ostatně dostal vylepšenou selektivní katalytickou redukci SGR, která byla umístěna co nejblíže samotné jednotce.
Motorické změny jsou tím u konce, v rámci novinek, jimiž se faceliftovaný Peugeot 308 chlubí, ovšem nejsme v úplném závěru. Zmínit totiž ještě musíme navýšení bezpečnosti, které spočívá v příchodu autonomních brzd a aktivního monitoringu jízdních pruhů. Kromě toho dorazil i systém automatického parkování VisioPark1. To je ale skutečně již vše.










Oficiální snímky faceliftovaného Peugeotu 308 se zaměřují hlavně na příď či techniku







Předchozí uniknuvší sada nám ale ukázala i zadní partie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
