Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025 | Petr Prokopec
Kupci drahých verzí nových aut majitelům levnějších provedení obvykle nezávidí, tady ale mohou. U faceliftované 308 se zas jednou ukazuje, že méně může znamenat více, v automobilovém světě to není zase tak neobvyklá věc.
Na sklonku letošního srpna Peugeot odhalil faceliftovaný hatchback i kombík 308. Zvenčí se obě karosářské verze dočkaly nových světel, masky i nárazníku, který má odvádět vzduch lépe k podběhům. Ty mohou vyplnit 17- nebo 18palcová litá kola s novým designem. Vzadu uŽ Francouzi úřadovali méně a víceméně přišli pouze s novými lampami. Vše pak mohou okořenit nové barvy Lagoa Blue určená hatchbacku a Ingaro Blue, kterou se pro změnu může pyšnit kombík.
My si nicméně posvítíme spíše na interiér, kde se na první pohled neodehrálo prakticky nic velkého. Změny jsou spojené pouze s grafikou digitálního přístrojového štítu a modernizovanými multimédii, jinak model 308 dál pokračuje se svou verzí i-cockpitu. V závislosti na konkrétních trzích budou k mání výbavové úrovně Style, Business, Allure, GT a GT Performance, přičemž za poslední dvě zmíněné pochopitelně zaplatíte nejvíc. Záhy však zjistíte, že se základem jste mohli vybrat lépe, jak si všimli kolegové z Carscoops.
Peugeot totiž u vrcholných úrovní výbavy dál nabízí obrazovku multimédií spojenou s tzv. i-toggles, tedy dotykovými ploškami, u nichž si můžete navolit zkratku k pěti nejpoužívanějším funkcím. To je jistě šikovné, ovšem i tak budete muset hlavně při volbě klimatizace na chvíli sundat oči z vozovky a rukou poklepat na příslušnou ikonku. Předvolit si pak sice můžete ideální nastavení, ovšem jakákoli další změna vyžaduje další šátrání na dotykové obrazovce.
Oproti tomu základní tři úrovně výbavy dostanou tentýž 10palcový displej, ovšem doplněný dvěma otočnými ovladači a sadou tlačítek mezi nimi. Při volbě základních funkcí se tak stačí řídit jen pamětí a hmatem, aniž by bylo zapotřebí sundat oči z vozovky. Peugeot tak u vrcholných výbav, za které si účtuje nejvíce peněz, jde proti přání zákazníků, kteří snad už tisíckrát dali jasně najevo, že ovládání jen skrze dotykové obrazovky není milé téměř nikomu.
Francouzi si navíc škodí dvojnásob, neboť už základní výbava Style disponuje vším, co potřebujete. Kromě zmiňovaných multimédií je to třeba duální klimatizace, zadní parkovací senzory, audio systém se šesti reproduktory či 16palcová černě lakovaná kola. Není tak třeba šplhat výše až třeba na úroveň GT Exclusive, se kterou i přes přihození litých osmnáctek, výraznějších bočních prahů, Alcantary či audiosystému Focal zase tak moc navíc nedostanete.
České ceny zatím známé nejsou, ve Francii ovšem hatchback startuje na 28 930 Eurech neboli na 703 tisících korunách. U nás bude základ posazen níž, přičemž Peugeotu lze přičíst ke cti, že i nadále hodlá nabízet jak čistě benzinovou jedna-dvojku, tak dokonce 1,5litrový turbodiesel. Zmíněný 1,2litrový tříválec pak dorazí i v mild-hybridním provedení, zatímco plug-in hybridní verze používá jedna-šestku, elektromotor a baterie o kapacitě 17,2 kWh. Vrátí se také elektrický Peugeot e-308, se kterým asi ani nemá smysl ztrácet čas - letos se u nás prodaly 3 kusy. Už vzhledem k jeho jen 58,4kWh bateriích a ceně od 945 tisíc Kč se není čemu divit.








Takto vypadá 308 Style, tedy základní verze. Foto: Peugeot








A toto je vrcholná úroveň GT Performance. Větší šmrnc jí upřít nelze, horší řešení ovládání palubních systémů ale také ne. Foto: Peugeot
Zdroj: Peugeot, Inspirace: Carscoops
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 11 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
