Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot odhalil další nové SUV. Okouzlit nemá čím, přesto se jistě bude prodávat
19.6.2019 | Petr Prokopec
V některých automobilových třídách se musíte přetrhnout, abyste si zákazníky získali něčím výjimečným. SUV stále stačí jen nabídnout, a tak Peugeot přichází s dalším, které se vymyká leda přebujelou čelní maskou.
Automobilový průmysl postihl nový trend. Designéři dodávají vozům stále větší čelní masky, za něž ovšem schovávají stále menší pohonné ústrojí. V tomto ohledu se stačí podívat na faceliftovanou řadu 7, jejíž čelní ledvinky jsou viditelné z kilometru. Typickým motorem, který se za nimi skrývá - tedy alespoň v Evropě - je přitom třílitrový turbodiesel. Sedmička ale aspoň může mít více jak šestilitrový dvanáctiválec, o čemž si jiná auta mohou obvykle nechat jen zdát.
Mezi taková patří i nový Peugeot 2008, tedy druhá generace subkompaktního SUV, které vychází z hatchbacku 208. Vůči předchůdci sice narostlo o 140 milimetrů na 4,3 metru, stále to však není žádný obr. Čelní maska oproti tomu obří je, byť vůči výše zmíněnému BMW bude tento prvek budit daleko menší kontroverze. Malé SUV totiž nyní vypadá mnohem robustněji než dříve a takřka vybízí ke sjetí mimo zpevněný asfalt. Toho se ale nejspíše jen velmi málokdo odváží, koneckonců pohon všech kol v tomto případě nedostanete ani za příplatek.
Jak již bylo řečeno, novinka vychází z Peugeotu 208, se kterým stejně jako nový Opel Corsa sdílí modulární platformu CMP. Odlišné pak nejsou ani pohonné jednotky, jež přesně korespondují s naší úvodní myšlenkou. V rámci benzinových agregátů je tak k dispozici pouze 1,2litrový tříválec, jenž byl naladěn na 100, 130 nebo 155 koní. Doplnit jej může šestistupňový manuál či osmistupňový automat, v případě 1,5litrového turbodieselu BlueHDi se 100 či 130 koňmi je ale již k dispozici pouze ručně řazená převodovka.
Kromě verzí se spalovací jednotkou dorazí i provedení e-2008, které již dle názvu počítá s elektrickým ústrojím. To bylo naladěno na 138 koní, jenž stejně jako u zbytku řadu míří taktéž pouze dopředu. Baterie o kapacitě 50 kWh mají zaručit dojezd 310 kilometrů, přičemž dobít je můžete na 80 procent kapacity za 30 minut, neboť vůz podporuje dobíjení při příkonu 100 kW.
Uvnitř je možné počítat s poslední generací i-kokpitu, pročež tu máme volant s malým průměrem a širokoúhlou centrální obrazovku. Přístrojový štít se pak dočkal třídimenzionálního efektu, kdy třeba rychlost nebo bezpečnostní varování jsou promítány jako hologram před ostatní prvky. Podle Peugeotu jsou tak urychleny reakční časy řidiče. Ten zároveň ještě má k dispozici i head-up displej, opravdu působivým prvkem jsou ovšem „klávesy piána“ na středové konzoli umožňující přímý přístup k řadě funkcí.
Výrazně navýšena byla bezpečnostní stránka, neboť nechybí systém Drive Assist upravující jízdu ve zvoleném pruhu a disponující adaptivním tempomatem. Zmínit můžeme rovněž autonomní brzdy, monitoring aut ve slepém úhlu či únavy řidiče, detekci dopravního značení či parkovací asistent. Jejich výčet ale samozřejmě bude záviset na zvolené výbavě - k dispozici bude hned pět stupňů Active, Allure, GT Line a GT. Spojeny budou ale hlavně se spalovacími jednotkami.
To všechno jsou věci, které se nikterak nevymykají tomu, co si dnes můžete na trhu pořídit. K 2008 nedostanete ani pohon 4x4, ani větší motor s vyšším výkonem a ani elektrická verze není něčím, co by umělo ohromit, zaujmout může leda vzhled či ona obří maska. Přesto nepochybujeme o tom, že tento vůz půjde skvěle na odbyt, protože taková je doba. Máte-li na něj zálusk, konvenční i elektrické varianty dorazí do prodeje ještě před koncem letošního roku. Živý debut lze čekat na autosalonu ve Frankfurtu, ceny budou nejspíše oznámeny někdy v té době.




















Nový Peugeot 2008 dorazil s obří čelní maskou. Za ní se skrývají maloobjemové spalovací agregáty či elektromotor
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 8 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1