Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Plány Alfy Romeo se opět rozpadají, Giulia i první SUV se opozdí o půl roku
5.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka nemá dokončený vývoj, své novinky tak začne prodávat později, než odhlásila. Kvůli čínskému trhu navíc chystá další nový plán.
Alfě Romeo při jejím současném zmrtvýchvstání sice fandíme, zároveň však již hezkou řádku měsíců varujeme před přílišným optimismem. Ten se snaží vlít do žil fanoušků značky šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, pro kterého je snaha o resuscitaci značky evidentně životním posláním. I proto ostatně spřádá jeden plán za druhým, prozatím žádný však nezafungoval natolik, abychom mohli hovořit o definitivním úniku před propadlištěm dějin. A nejinak je tomu i v případě toho stávajícího, podle nějž by Italové měli od roku 2018 prodávat na 400 tisíc exemplářů ročně.
Pokud chcete v tuto chvíli argumentovat nejen neochvějnou vírou, ale také příchodem nových modelů, máme pro vás bohužel smutné informace. Hned dva nezávislé zdroje totiž serveru Automotive News Europe potvrdili, že zahájení prodeje Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio Verde bude zpožděno o šest měsíců. Namísto konce letošního roku se tedy „Zelený čtyřlístek“ objeví u prodejců až někdy v polovině toho příštího. Na základní verze sedanu, které měly dorazit v březnu, si pak budeme muset počkat do konce roku 2016.
Kromě Alfy Romeo Giulia se ovšem zpoždění týká rovněž prvního firemního SUV, které bude sdílet stejnou platformu Giorgio. V jeho případě hodlají Italové otálet dokonce ještě déle, namísto jara 2016 se totiž ukáže až na počátku roku 2017. Podle zmiňovaných zdrojů přitom za vším vězí finální práce na bezpečnostních systémech a jízdní charakteristice. Ukazuje se tedy, že oněch dva a půl roku, během kterých byla Giulia vyvinuta, bylo přeci jen příliš krátkou dobou.
Vyjma toho musí Marchionne vyřešit další problém, který se týká zpomalení růstu v Číně. Z plánovaných 400 tisíc exemplářů měla totiž velká porce skončit právě na největším automobilovém trhu světa. Aktuální vývoj ovšem přiměl Alfu k přehodnocení strategie, díky které se dočkáme i jiného sledu chystaných novinek. S novým obchodním plánem nás má automobilka seznámit nejpozději na konci ledna, nicméně cíl v podobě 400 000 registrací ročně zůstává. Stejně jako onen rok 2018.
Marchionne v tomto ohledu pouze dodává, že namísto Číny se o větší prodeje budou muset postarat evropské a americké trhy. A právě proto dochází k jinému načasování chystaných nových modelů, které tak nemají vyhovět hlavně asijskému vkusu, ale Starému a Novému kontinentu. Zároveň i v jejich případě se dočkáme jistého zdržení, neboť dosud se počítalo s jejich uvedením do roku 2018. Nyní však bude projekt znovuzrození značky dokončen v roce 2019 či 2020.
Na základě těchto posunů se mění i odhady analytiků, z nichž mnozí ještě pár měsíců nazad naznačovali, že kýžené mety by Alfa Romeo skutečně mohla dosáhnout. Nyní se ale počítá s tím, že Giulia by po úplném uvedení na trh mohla dosáhnout 50 tisíc registrací ročně, spřízněné SUV pak zhruba třiadvaceti tisíc. Celkově by pak značka mohla prodávat 230 000 aut, vše ale bude záviset na příchodu dalších šesti novinek.
Střízlivější odhady dokonce naznačují, že Italové by nemuseli dosáhnout ani dvousettisícové mety. Tím by nejspíše značka dosáhla kritického bodu, po kterém by asi již následoval pád do propasti. Investoři by totiž dozajista neuvolnili dalších pět miliard Eur (cca 135,45 miliard korun), které padly na revitalizaci nyní. Další vývoj tedy nebude jen zajímavý, ale pro samotnou Alfu Romeo více než klíčový.










Novou Alfu Romeo Giulia QV si sice již můžete objednat...

























...na dodání vozu ovšem budete nemalou chvíli čekat
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 26 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
