Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia vznikla v šibeničním termínu, jen za 2,5 roku
11.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dva a půl roku se může zdát jako dlouhá doba, na vývoj zcela nového modelu je ale velmi krátká. Zvlášť v případě, kdy si automobilka nemůže dovolit přešlap.
Příběh obestírající novou Alfu Romeo Giulia stále poutá pozornost. Není divu, Alfa je slavná, emocemi nabitá značka, která ale v posledních letech přišla prakticky o všechno, co si za více než 100 let existence vydobyla. Teď se pokouší vrátit zpět a chce se do boje s úspěšnější konkurencí co možná nejdříve. Analytici ji tedy moc nevěří, faktem ale je, že Italové se snaží, hodně snaží.
I kvůli tomu je o čem mluvit, i proto jsme mohli hne po premiéře srovnávat Qiuliu QV s těmi nejlepšími. Viděli jsme také interiér a spekulovali nad tím, jak by mohla vypadat běžná provedení nebo i vrcholné QV menšími světly. To jsme ale vždy probírali současnost nebo hleděli do budoucnosti, dnes se podíváme spíše na to, co odhalení novinky v novém muzeu značky předcházelo.
Rozpovídal se o tom šéfinženýr vývoje modelu Philippe Krief. Ten uvedl, že představení vozu se odehrálo pouze 2,5 roku po chvíli, co šéf FCA Marchionne požádal Kriefa, aby stvořil výkonný sedan, který pomůže opět vdechnout Alfě život. Na projektu začal pracovat prakticky neprodleně - dal dohromady tým inženýrů i jasné priority: nejlepší poměr výkonu a hmotnosti ve třídě, dokonalé rozložení hmotnosti 50:50 mezi nápravy a hmotnost špičkové verze QV do 1 500 kg. To všechno má nyní vůz splňovat, a to i díky širokému použití hliníku a karbonu.
Čas, který Krief se svým týmem na práci měl, vysvětluje jak to, proč vůz v některých aspektech připomíná třeba Maserati, tak zejména to, proč o něm stále víme tak málo. Automobilka jistě chtěla stihnout původně avizovaný termín odhalení, nová Giulia ale zřejmě ještě nebude zcela hotova. A to zatím byla řeč pouze o verzi QV, a to ke všemu pouze v obrysech, prodeje by měly táhnout docela jiné varianty, o nichž nevíme prakticky nic.
Na druhou stranu je třeba říci, že Krief není žádné „ořezávátko” a mohl za 2,5 roku zvládnout to, co jiní za 5 let. Pracoval například na špičkovém Ferrari 458 Speciale a právě zkušenosti s jeho vývojem prý zužitkoval. Alfa by tak měla nabídnout Ferrari-blízký charakter, měla by být precizní, agilní rychlá a přitom stabilní. A popsal i část dílčích aspektů, jako např. vektorování výkonu vozu, které umí veškerý potenciál motoru směřovat jen na jediné kolo.
Krief také popsal motor verze QV, který prý byl pro Alfu z existujících komponentů vyvinut od základů a měl by nabízet relativně vysoký výkon už v nejnižších otáčkách. Prý není problém s motorem pracovat jen na šestku od volnoběhu. Další agregáty okomentoval pouze telegraficky, ale i to je zajímavé - ze začátku budou k mání (mimo verzi QV) pouze čtyřválce na benzin i naftu, šestiválcový diesel se přidá v průběhu životního cyklu.
Máme se tedy na co těšit a... těšíme se. Jen bychom už chtěli vědět více o samotném autě, nejlépe ho poznat na vlastní kůži.
Nová Alfa Romeo Giulia pořád budí vysoká očekávání a další další slova jen jen podporují. Už by to ale chtělo říci více konkrétních dat k samotnému autu a jeho dalším verzím
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:38 - Vrooom
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova