Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI

Ústup kdysi tak oblíbeného pohonu do pozadí nemá nic společného s jeho popularitou, zasloužily se o něj hlavně regulace a v návaznosti na ně výrobci. Samotná klientela na ně zvlášť v některých typech aut nedá dopustit, i VW si toho je zjevně pořád dobře vědom.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI

/

Foto: Volkswagen

Ústup kdysi tak oblíbeného pohonu do pozadí nemá nic společného s jeho popularitou, zasloužily se o něj hlavně regulace a v návaznosti na ně výrobci. Samotná klientela na ně zvlášť v některých typech aut nedá dopustit, i VW si toho je zjevně pořád dobře vědom.

Z posledních zpráv o prodejích nových aut v Evropě se může zdát, že místní klientela o dieselové motory ztratila zájem. Jejich prodeje rok od roku klesají, přičemž některé automobilky zcela ukončily jejich vývoj a přestaly je nabízet, jiné je vyřadily z nabídek jakkoli menších modelů. Jenže pravým důvodem takového postupu strategií nejsou samotní zákazníci, ti by dieselová auta kupovali dál ve velkém, kdyby k tomu měli rozumnou příležitost. Uměle zvyšovaná cena těchto pohonů a právě z ní vyplývající tenčící se nabídka výrobců jim ale do karet nehraje, stejně je uměle omezována poptávka různými daňovými a jinými znevýhodněními naftových pohonů.

Přesto všechno ale u některých typů aut diesely dál dominují. Například mezi užitkovými vozy je situace docela jiná - z loni registrovaného 1,5 milionu aut napříč Evropou jich drtivých 84,5 procenta mělo v útrobách naftový pohon. A stejné je to u velkých a těžkých aut obecně - například v Česku si pod kapoty aut jako BMW X7 kupuje diesel okolo 80 procent lidí. Přestaňte je nabízet a neprodáte skoro nic, popř. i prodáte, ale klientelu zvyklou na výhody nafty spokojenou neudržíte.

V případě 5,3metrového pick-up Amarok od Volkswagenu se snoubí obojí zmíněné - formálně je to užitkové auto, fakticky ale spíš luxusní pick-up. A tak nakonec nepřekvapivě, že se prodává především s diesely. Klientela si může pořídit nejen dvoulitrový čtyřválec, ale také třílitrový šestiválec. A právě jednotku V6 TDI dostala do vínku nová vrcholná varianta Dark Label, která se oproti sérii liší především černými doplňky. S těmi je pak možné spojit pouze tři barvy karoserie, a sice černou Midnight Black Metallic, šedou Dark Grey Metallic a modrou Bright Blue Metallic.

Co se oněch tmavých doplňků týče, jejich výčet zahrnuje masku, nárazníky, kryty zpětných zrcátek a 20palcová litá kola. Zmínit lze rovněž zatmavená boční okna a na ně navazující středový sloupek. Kromě toho se černá téma táhne také v interiéru, kam kromě odpovídajícího zabarvení zamířilo také logo Dark Label, které se objevuje na volantu a koberečcích. To je ale z novinek vše, hnací ústrojí zůstalo na svém. Diesel tedy dál produkuje 240 koní výkonu a 600 Nm točivého momentu, které desetistupňový automat přenáší na všechna kola.

V této konfiguraci Amarok zvládne utáhnout až 3,5tunový přívěs, stejně jako pobere 1 180 kilo nákladu na korbu. A jakkoli něčeho takového jsou dnes některé elektromobily rovněž schopné, v té chvíli razantně stoupá jejich spotřeba, jejich dojezd klesá rychle směrem k nule a doplnění energie je velmi zdlouhavou záležitostí. Použitelnost dieselů mezi velkými a těžkými vozy tedy aktuálně nelze překonat. Zvláště s ohledem na poměr ceny a užitné hodnoty, za 1,3 milionu korun vlastně Amarok V6 TDI Dark Label ani není vyloženě drahý.


Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 1 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 01Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 2 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 02Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 3 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 03Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 4 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 04Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 5 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 05Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 6 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 06Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 7 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 07Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 8 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 08Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 9 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 09Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 10 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 10Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI - 11 - VW Amarok Dark Label 2025 prvni sada 11
Amarok Dark Label je k dispozici jen s dieselovým šestiválcem. Proč? Na to vám nejlépe odpoví prodeje těchto aut, které jsou vysoké navzdory roky trvající ostrakizaci a upozaďování naftových aut. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše