Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokud se Dacia Sandero vrátí jako RS i v nové generaci, bude vypadat nějak takto
17.9.2020 | Petr Miler
Žádoucí malý hot hatch se bohužel do Evropy nikdy nepodíval a nedá se úplně předpokládat, že by se tak stalo v jeho nové generaci. Pokud ale bude k mání aspoň tam, kde dosud byl, o moc jinak vypadat nebude.
Říká se, že člověk má být rád za to, co má. V Evropě to není zase tak těžké akceptovat - žijeme v prostředí, kde se léta neválčí, lidé tu neumírají hlady ani na banální nemoci, nemusíme se po naprostou většinu času bát vyjít ven na ulici či poslat děti samotné do školy... Je to fajn a je třeba si toho vážit, zůstává ale otázkou, jak moc se tím dá utěšovat v případě aut, která jsou v posledních letech svázána velmi tvrdými regulacemi. Omezení na všech frontách jsou dnes taková, že některé věci nemůžeme mít, ani kdybychom je sebevíc chtěli. Dokonce ani v situaci, kdy je někdo vyrábí pro jiný kout světa.
Příkladů věcí, které jsou prakticky nedostupné, bychom našli mnoho, jedním z těch významných jsou ale jakékoli atmosférické motory. Jistě, pokud máte dost peněz třeba na Audi R8 a pár podobných exotů, trápit vás to nemusí, jinak jde ale dnes o naprosto raritní věc. Proč to tak je, jistě nemusíme opakovat a platí to bohužel i u aut, která jsou beztak úsporná, okrajově zaměřená a ani s relativně objemnými motory žádná obří monstra pod kapotami nemají.
Tak se stalo, že do Škody Fabia už dávno nedostanete nic lepšího než litrový tříválec, tak se stalo i to, že Dacia vyrábí model v ostrém provedení Sandero RS, s logem Renaultu jej ale prodává jen mimo Evropu. Proč? Protože pod kapotou má dvoulitrový atmosféricky plněný benzinový motor se 150 koňmi, který dá snadno vzpomenout na časy ostrých Renaultů Clio s podobnou technikou. Jenže má také „neoptimální” papírovou spotřebu a tedy i vyšší emise CO2.
Je to vizuálně zajímavější model se slušnou dynamikou - akcelerace na stovku za 8 sekund a maximální rychlostí 202 km/h asi nevezme dech, ale bavíme se o ostré verzi jednoho z nejlevnějších aut na trhu, které by u nás mohlo stát něco mezi 350 a 400 tisíci Kč. Bohužel není dostupné a nedá se předpokládat, že by se na tom něco změnilo.
Pro trhy, jako je Brazílie, ale Sandero RS zůstává dál k mání a lze očekávat, že tomu tak bude i v jeho nové generaci, která se právě dere na svět. Auto zatím ani nebylo kompletně představeno, to ale nezabránilo Kleberovi Silvovi, shodou okolností Brazilci, aby nakreslil, jak by mohla vypadat jeho ostrá verze.
Jeho práce si bere inspiraci v existující Renaultech RS - přední i zadní nárazník, podoba mlhových světel či náznak difuzoru vzadu, to vše je ze stejného těsta. Spojeno s podstatně atraktivnější vzhledem nového Sandera - a jeho schopnější technikou stavící na modernější platformě - vypadá výsledek velmi přitažlivě, na Dacii skoro až nemístně. Tušíme ale, že takové auto nám bude i tentokrát upřeno, leda by celosvětově přepřáhlo na menší turbomotor.
Dacia Sandero RS bude v nové generaci opět zajímavé auto, pakliže tedy dorazí. Pokud se tak ale stane, Evropa se jej ani tentokrát nejspíše nedočká. Ilustrace: Kleber Silva@Behance
Zdroj: Kleber Silva@Behance
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva