Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991: unikly první fotky nové generace
17.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(Doplněno) Frankfurtský debut nové 911 nebude debutem, Porsche totiž unikla celá sada snímků. Podívejte se na novou generaci legendy.
Doplněno 20.8.: Přidali jsme několik dalších uniknuvších statických i jízdních fotografií nové generace 911, které zprvu nebyly k dispozici.
Skoro by se dalo říci, že se to muselo stát. Ačkoli züffenhausenská automobilka plánovala představit novou generaci svého daleko nejslavnějšího modelu až na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, poslední týdny s námi vyloženě laškovala. „Poloodhalení” skrze oficiální video bylo ještě v pořádku, jen o pár dní později ale začaly okolím Stuttgartu korzovat je minimálně maskované vozy, které byly postupně přistiženy snad ve všech barvách a provedeních. Možná nás firma chtěla těmito hrátkami „bavit” ještě měsíc, ale ať už je to tak a nebo onak, zábava dneškem končí. Venku je totiž hned několik oficiálních fotek a skrývat už zkrátka není co.
Na druhou stranu je ale jedním dechem třeba dodat i to, že ani odhalovat moc není co. Při pohledu na příď vozu je zjevné, že změny oproti odcházející generaci 997 po faceliftu jsou naprosto minimální a v zásadě se soustředí (ačkoli jiné budou dozajista všechny viditelné díly) jen na přední nárazník a jeho LED světla pro denní svícení a přední blinkry. A to se ještě musíte snažit změny hledat.
Profil vozu je pozměněný o něco znatelněji, ale pro většinu z těch, kteří nesledují jednotlivé generace s očima na stopkách, budou největší novinkou vnější zpětná zrcátka... na stopkách. Dosud jejich uchycení vycházelo z bočního prosklení, nyní „pramení” ve dveřích.
Nakonec nejdramatičtěji změněnou částí exteriéru je záď, která se snaží tvářit dynamičtěji díky nižším koncovým světlometům kontrastujícím s masivnějším zadním nárazníkem. Trochu odlišné je též tvarování víka motoru, ale jinak ani zde nelze hovořit o revoluci.
Trocha zásadnějších změn je patrná v interiéru, který se v dílčích ohledech přiblížil pojetí modelu Panamera. Nakonec ne až tak, jak jsme se obávali, přesto lze minimálně změny ve výplních dveří a na vyvýšeném středovém tunelu hodnotit jako zbytečné dráždění zákazníků 911, kteří více než jacíkoli jiní ctí tradiční hodnoty vozu. Mezi ty rozhodně nepatří masivní a ovladači posetý středový tunel a komplikované výplně dveří s evidentně tvrdými prvky v místech, kde se výplň potkává s levou nohou řidiče. To se ale bavíme o spodní části interiéru, ta horní je včetně volantu víceméně klasická a zásadnější inovací je jen doplnění přístrojového panelu o displej navigace a palubního systému.
O technice 991 zatím nemáme žádné nové oficiální zprávy, a tak se musíme podržet těch dřívějších. Ty byly vesměs potvrzeny přímo lidmi z automobilky, a tak můžeme mít za jisté, že výchozí Carrera se nově dočká motoru 3,4 H6 naladěného na 350 koní, silnější Carrera S s šestiválcovým boxerem 3,8 by pak bude disponovat rovnými 400 koňmi. Jisté je též nasazení sedmistupňové manuální převodovky, která se v produkčním voze objeví vůbec poprvé. Na přiložených snímcích ale bohužel vidíme jen interiér s dvouspojkovým automatem PDK.
Již dříve byly stvrzeny i informace o tom, že vůz dostane o plných 10 centimetrů delší rozvor, což může zásadně pozměnit jeho jízdní vlastnosti. Délka přitom naroste jen 6 centimetrů, což změnu charakteru dále umocní. Tato modifikace je zjevně motivován možným pozdějším použitím hybridního pohonu, který by se měl objevit v nabídce v rámci faceliftu v roce 2016.
Zdrcující zprávou pro všechny tradicionalisty je, že vůz bez ohledu na verzi dostane elektrický posilovač řízení namísto hydraulického, patrné je též použití elektronické parkovací brzdy. Jak to všechno bude fungovat v praxi, to se ještě jen tak nedozvíme. Podrobnější informace od automobilky ale po tomto úniku očekáváme co nevidět. Proto prosím zůstaňte naladěni.







Další uniklé jízdní verzí Carrera a Carrera S







Nové Porsche 911 už tajemstvím není, žádné žádné zlomové novinky ale její vzhled nepřináší. Pod kapotou už je tomu jinak...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 5 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 6 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 8 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 9 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 14:53 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
