Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991: unikly první fotky nové generace
17.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(Doplněno) Frankfurtský debut nové 911 nebude debutem, Porsche totiž unikla celá sada snímků. Podívejte se na novou generaci legendy.
Doplněno 20.8.: Přidali jsme několik dalších uniknuvších statických i jízdních fotografií nové generace 911, které zprvu nebyly k dispozici.
Skoro by se dalo říci, že se to muselo stát. Ačkoli züffenhausenská automobilka plánovala představit novou generaci svého daleko nejslavnějšího modelu až na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, poslední týdny s námi vyloženě laškovala. „Poloodhalení” skrze oficiální video bylo ještě v pořádku, jen o pár dní později ale začaly okolím Stuttgartu korzovat je minimálně maskované vozy, které byly postupně přistiženy snad ve všech barvách a provedeních. Možná nás firma chtěla těmito hrátkami „bavit” ještě měsíc, ale ať už je to tak a nebo onak, zábava dneškem končí. Venku je totiž hned několik oficiálních fotek a skrývat už zkrátka není co.
Na druhou stranu je ale jedním dechem třeba dodat i to, že ani odhalovat moc není co. Při pohledu na příď vozu je zjevné, že změny oproti odcházející generaci 997 po faceliftu jsou naprosto minimální a v zásadě se soustředí (ačkoli jiné budou dozajista všechny viditelné díly) jen na přední nárazník a jeho LED světla pro denní svícení a přední blinkry. A to se ještě musíte snažit změny hledat.
Profil vozu je pozměněný o něco znatelněji, ale pro většinu z těch, kteří nesledují jednotlivé generace s očima na stopkách, budou největší novinkou vnější zpětná zrcátka... na stopkách. Dosud jejich uchycení vycházelo z bočního prosklení, nyní „pramení” ve dveřích.
Nakonec nejdramatičtěji změněnou částí exteriéru je záď, která se snaží tvářit dynamičtěji díky nižším koncovým světlometům kontrastujícím s masivnějším zadním nárazníkem. Trochu odlišné je též tvarování víka motoru, ale jinak ani zde nelze hovořit o revoluci.
Trocha zásadnějších změn je patrná v interiéru, který se v dílčích ohledech přiblížil pojetí modelu Panamera. Nakonec ne až tak, jak jsme se obávali, přesto lze minimálně změny ve výplních dveří a na vyvýšeném středovém tunelu hodnotit jako zbytečné dráždění zákazníků 911, kteří více než jacíkoli jiní ctí tradiční hodnoty vozu. Mezi ty rozhodně nepatří masivní a ovladači posetý středový tunel a komplikované výplně dveří s evidentně tvrdými prvky v místech, kde se výplň potkává s levou nohou řidiče. To se ale bavíme o spodní části interiéru, ta horní je včetně volantu víceméně klasická a zásadnější inovací je jen doplnění přístrojového panelu o displej navigace a palubního systému.
O technice 991 zatím nemáme žádné nové oficiální zprávy, a tak se musíme podržet těch dřívějších. Ty byly vesměs potvrzeny přímo lidmi z automobilky, a tak můžeme mít za jisté, že výchozí Carrera se nově dočká motoru 3,4 H6 naladěného na 350 koní, silnější Carrera S s šestiválcovým boxerem 3,8 by pak bude disponovat rovnými 400 koňmi. Jisté je též nasazení sedmistupňové manuální převodovky, která se v produkčním voze objeví vůbec poprvé. Na přiložených snímcích ale bohužel vidíme jen interiér s dvouspojkovým automatem PDK.
Již dříve byly stvrzeny i informace o tom, že vůz dostane o plných 10 centimetrů delší rozvor, což může zásadně pozměnit jeho jízdní vlastnosti. Délka přitom naroste jen 6 centimetrů, což změnu charakteru dále umocní. Tato modifikace je zjevně motivován možným pozdějším použitím hybridního pohonu, který by se měl objevit v nabídce v rámci faceliftu v roce 2016.
Zdrcující zprávou pro všechny tradicionalisty je, že vůz bez ohledu na verzi dostane elektrický posilovač řízení namísto hydraulického, patrné je též použití elektronické parkovací brzdy. Jak to všechno bude fungovat v praxi, to se ještě jen tak nedozvíme. Podrobnější informace od automobilky ale po tomto úniku očekáváme co nevidět. Proto prosím zůstaňte naladěni.







Další uniklé jízdní verzí Carrera a Carrera S







Nové Porsche 911 už tajemstvím není, žádné žádné zlomové novinky ale její vzhled nepřináší. Pod kapotou už je tomu jinak...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! včera 12:30
- Vítězem SprintRace Pecco Bagnaia včera 10:23
- PP pro Holgada, 15. Salač včera 09:50
- David Almansa si vyjel PP v Sepangu včera 09:00
- Třetí PP v řadě získal Bagnaia včera 07:00
Nejčtenější články
Němci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro borce, nebo jde o vrak?
26.9.2025
Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
27.9.2025
Nejnovější Lamborghini má 7 600 koní, nezná nic jiného než šestnáctiválcový motor
27.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG skončil po dlouhé sérii fiasek a hloupých vyjádření. Automobilka tají, kdo ho nahradí
27.9.2025
Proslulí němečtí ničitelé krásných aut dostali výjimečnou šanci udělat auto pro jednou hezčí, ani tu nevyužili
27.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
