Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Porsche 911 GT2 RS: nový král Nordschleife
14.5.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Porsche stále nepřekouslo, že už není jednoznačným králem Zeleného pekla a pouští se znova do boje. Novou zbraní je nové Porsche 911 GT2 RS. A podle automobilky zvládne Nordschleife za 7:18.
Pamatujete se na Porsche Carreru GT? Poháněl ji nádherně znějící, atmosféricky plněný desetiválec o objemu 5,5 l, jehož výkon o kousek přesahoval 600 koní. Kde jsou ty doby, dnes je vládcem turbo a nejvýkonnějším seriovým modelem ze Stuttgartu se stává nový model GT2 RS.
Jeho motor při objemu 3,6 l dosahuje výkonu 620 k, tedy o 90 víc než GT2. Hlavní zásluhu na tom samozřejmě mají dvě turba s proměnnou geometrií lopatek. Jak jsou asi velká? Na motor navazuje manuálně řazená 6° převodovka a dále výkon putuje na zadní nápravu. Ta je obuta do pro tento model speciálně vyvinutých pneu 325/30 ZR19 (vepředu 245/35 ZR19).
Výkon není vše, svou roli hraje i váha. I zde se má GT2 RS čím chlubit. Shodilo 70 kilo a chlubí se celkovou hmotností 1370 kg včetně řidiče a náplní. Velkou roli na to má široké použití dílů z uhlíkových vláken. Z těch jsou i vylepšený přední a zadní spoiler.
Porsche GT2 RS má výkonnový poměr 2,21 kg/k, v čemž zaujímá vedoucí pozici ve své kategorii. Však tomu odpovídají i jeho výkony. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 s, na 200 km/h za 9,8 s, na 300 km/h 28,9 s, maximální rychlost 330 km/h a již zmíněný čas na Severní smyčce Nürburgringu mluví za vše.
Spolu s motorem a sníženou hmotností se na výborných výkonech podílí i brzdy z kompozitní keramiky PCCB, adaptivní podvozek PASM (Porsche Adaptive Suspension Management) a stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management).
Kdo by čekal spartánský interiér, mýlil by se. Sice v něm „překáží” bezpečnostní klec a nejsou zadní sedadla, ale řidič a jeho doprovod si lebedí ve skořepinových sedadla s kostrou z uhlíkových vláken potažených stejně jako spousta dalších dílů alcantarou.
Vyrobeno bude 500 kusů a přestože je německá cena nastavena na 237 578 EUR, nepochybuji, že se po nich jen zapráší. Oficiální premiéra je naplánována na srpnový autosalon v Moskvě a prodeje budou zahájeny v říjmu tohoto roku.



























































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
před hodinou
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Nejčtenější články
Porsche už se propadlo do mohutné ztráty. A i další čísla jsou těm červeným tak blízko, že zkázu nejspíš odvrátily jen účetní triky
25.10.2025
Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
25.10.2025
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
25.10.2025
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
25.10.2025
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
25.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
