Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Porsche 911 GT2 RS: nový král Nordschleife
14.5.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Porsche stále nepřekouslo, že už není jednoznačným králem Zeleného pekla a pouští se znova do boje. Novou zbraní je nové Porsche 911 GT2 RS. A podle automobilky zvládne Nordschleife za 7:18.
Pamatujete se na Porsche Carreru GT? Poháněl ji nádherně znějící, atmosféricky plněný desetiválec o objemu 5,5 l, jehož výkon o kousek přesahoval 600 koní. Kde jsou ty doby, dnes je vládcem turbo a nejvýkonnějším seriovým modelem ze Stuttgartu se stává nový model GT2 RS.
Jeho motor při objemu 3,6 l dosahuje výkonu 620 k, tedy o 90 víc než GT2. Hlavní zásluhu na tom samozřejmě mají dvě turba s proměnnou geometrií lopatek. Jak jsou asi velká? Na motor navazuje manuálně řazená 6° převodovka a dále výkon putuje na zadní nápravu. Ta je obuta do pro tento model speciálně vyvinutých pneu 325/30 ZR19 (vepředu 245/35 ZR19).
Výkon není vše, svou roli hraje i váha. I zde se má GT2 RS čím chlubit. Shodilo 70 kilo a chlubí se celkovou hmotností 1370 kg včetně řidiče a náplní. Velkou roli na to má široké použití dílů z uhlíkových vláken. Z těch jsou i vylepšený přední a zadní spoiler.
Porsche GT2 RS má výkonnový poměr 2,21 kg/k, v čemž zaujímá vedoucí pozici ve své kategorii. Však tomu odpovídají i jeho výkony. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 s, na 200 km/h za 9,8 s, na 300 km/h 28,9 s, maximální rychlost 330 km/h a již zmíněný čas na Severní smyčce Nürburgringu mluví za vše.
Spolu s motorem a sníženou hmotností se na výborných výkonech podílí i brzdy z kompozitní keramiky PCCB, adaptivní podvozek PASM (Porsche Adaptive Suspension Management) a stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management).
Kdo by čekal spartánský interiér, mýlil by se. Sice v něm „překáží” bezpečnostní klec a nejsou zadní sedadla, ale řidič a jeho doprovod si lebedí ve skořepinových sedadla s kostrou z uhlíkových vláken potažených stejně jako spousta dalších dílů alcantarou.
Vyrobeno bude 500 kusů a přestože je německá cena nastavena na 237 578 EUR, nepochybuji, že se po nich jen zapráší. Oficiální premiéra je naplánována na srpnový autosalon v Moskvě a prodeje budou zahájeny v říjmu tohoto roku.




























































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 3 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před hodinouVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 3 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 4 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva