Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Solo: takhle by mohla vypadat 911, až se zbaví motoru vzadu
9.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I když koncepce „všechno vzadu“ není pro sporťák optimální, v Zuffenhausenu na ni tvrdošíjně trvají. Změna by přitom zcela jiný design přinést nemusela.
Automobilka Porsche je víceméně po celou svou existenci spjata s koncepcí „všechno vzadu“. Ta samozřejmě není pro sportovní vozy zrovna ideální, nicméně v Zuffenhausenu jsou skuteční kouzelníci, kteří za pomoci černé, bílé i jakkoliv barevné magie nastavují za pomoci motoru usazeného nad zadní poháněnou nápravou laťku zbytku světa. Vcelku pravidelně se ovšem každých pár let objeví spekulace o přepřáhnutí na odlišnou konfiguraci.
O takovém kroku ostatně uvažovala i samotná automobilka, když před takřka čtyřiceti lety představovala Porsche 928. To však nakonec zmizelo v propadlišti dějin, zatímco model 911 zůstává i nadále neochvějnou jistotou, základním stavebním kamenem image a také z ní pramenících prodejů značky. Dá se tedy předpokládat, že dokud to bude možné, v Zuffenhausenu budou i nadále pěchovat pohonné ústrojí pod klínovitou záď.
Faktem nicméně zůstává, že vůbec první Porsche 356 dostalo do vínku motor usazený uprostřed, což je v kombinaci s hnanou zadní nápravou koncepce mnohem lepší. Z toho důvodu ostatně značka musí uměle dusit modely Boxster a Cayman, aby náhodou vlajkovou loď značky nepřekonaly, přičemž tento úkon se nově bude dařit lépe díky přeplňovaným čtyřválcům.
Dané spekulace ale nyní ponechme stranou, místo toho se pojďme podívat na jádro dnešního článku, jímž je vize automobilového designéra Khashayara Jenabiho. Ten nedávno graduoval na italském Institutu umění a designu v Turíně, přičemž jako svou první profesionální prvotinu odhalil právě Porsche 911 budoucnosti. Tedy verzi s motorem usazeným uprostřed.
Ilustrace i zmenšený model vypadají působivě, přičemž je zjevné, že hlavní inspirací byla pro designéra oficiální studie Mission-E. Ta dostala před pár dny oficiální požehnání, pročež je možné, že v Zuffenhausenu se dále nechají Jenabiho návrhy ovlivnit. I když samozřejmě v případě této novinky se nepočítá ani tak se spalovacím motorem, jakožto s alternativním ústrojím.
Vraťme se ovšem zpět k neoficiálnímu modelu, který byl pojmenován Porsche 911 Solo. Ten zejména svou přídí dává příslušnost ke značce nepokrytě najevo, při pohledu zezadu je ovšem možné rozpoznat i vliv dalších značek, kupříkladu Koenigseggu a jeho hybridní Regery. Tím ale naše představení můžeme ukončit, dále již necháme mluvit pouze Jenabiho ilustrace.





















Neoficiální pohled na Porsche 911 s motorem uprostřed má něco do sebe, je však zatím sporné, zda značka na takovou koncepci u své legendy opravdu přepřáhne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 18.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 11 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včeraDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva