Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne
9.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianta nové Panamery nabídne 330+136 koní a baterie o kapacitě 14,1 kWh. Stovku dá za 4,6 s, 50 km pak čistě na elektřinu.
Měření spotřeby paliva aut v rámci cyklu NEDC a způsoby, kterými lze výsledky manipulovat, dnes už asi nemá smysl komentovat. K realitě mají daleko všechny, nejvíce se ji ale vzdalují v případě hybridů a vozů s malými motory. V prvním případě je důvod jasný - metodika měření průměruje naměřenou spotřebu benzinu či nafty v elektrickém a „spalovacím” módu přičemž elektřinu považuje pokaždé za nic. Výsledkem jsou tak hodnoty, které na papíře udiví a možná vás i zaplaví touhou po vlastnictví takového vozu, nicméně v reálu přichází zklamání.
Tento mustr využívá i Porsche, které aktuálně představilo novou hybridní verzi modelu Panamera zvanou 4 E-Hybrid. Pod její kapotou se ukrývá 2,9litrový šestiválec biturbo, který dává 330 koní a 450 Nm. K tomu se přidává elektromotor, jenž produkuje dalších 136 koní a 400 Nm. Na rozdíl od předchůdce, kde se elektromotor zapojoval až po sešlápnutí plynu na 80 %, zde pracuje stále.
Oproti minulé generaci se změnila také převodovka, namísto konvenčního automatu s konvertorem točivého momentu zde máme novou dvouspojkovou osmistupňovou skříň PDK. Dále pak technici z Weissachu zvýšili kapacitu vodou chlazených lithium-iontových baterií z 9,4 na 14,1 kWh, bez nutnosti navyšování hmotnosti. Kromě toho můžeme zmínit ještě příplatkové 7,2 kW rychlodobíjení, které zkracuje dobu dobíjení z 5,8 hodin na 3,6 hodiny.
Mechaniku tedy máme probranou, přejít můžeme k jízdní dynamice a proklamované nereálné spotřebě. Ta činí pouhých 2,5 l/100 km dle cyklu NEDC (data pro Ameriku, jež více odpovídají realitě, byť jsou taktéž částečně zkreslená, zatím nejsou k dispozici), což výrazně ovlivňuje schopnost urazit až 50 kilometrů čistě na elektřinu. Že s takovou spotřebou dlouhodobě jezdit nepůjde a že by bylo vhodné zmínit i spotřebu elektrické energie, netřeba dodávat. Maximálka na elektriku činí 140 km/h, při zapojení obou agregátů pak 278 km/h, zatímco stovku dáte za 4,6 sekundy. To už by pravda být mohla, tedy dokud vám nedojde „šťáva” v akumulátorech.
Dále můžeme zmínit, že Panamera 4 E-Hybrid dostala čtyři řidičské režimy E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge. Po nastartování je vůz vždy v prvním zmíněném, v případě posledního pak šestiválcový motor produkuje více výkonu, než je nutné pro samotnou jízdu, aby docházelo k dobíjení baterií. Mimo to je možné počítat ještě s módy Sport a Sport Plus, kdy právě ve druhém zmíněném můžete dosáhnout nejvyšší rychlosti 278 km/h.
Hybridní provedení již ve standardu nabízí paket Sport Chrono, navíc vůči klasickým benzinovým či dieselovým variantám došlo k lehkému přepracování, respektive doplnění polodigitálního přístrojového štítu. Ve finále pak jen zmíníme živý debut v Paříži a začátek prodeje v dubnu příštího roku. Cena pro německý trh přitom byla stanovena na 100 553 Eur (cca 2 717 000 Kč).

Zvenčí se Porsche Panamera 4 E-Hybrid liší od zbytku nabídky jinými koncovkami výfuku či zeleně podbarvenými nápisy...
...zásadní rozdíly ovšem nenajdete ani uvnitř. Vše podstatné je pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 2 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 4 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 5 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 7 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Kodovaní VCP systém AUDI a VW 09.18. 14:50 - VCPmagPraha
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB