Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích
31.3.2024 | Petr Prokopec
V krocích Porsche je někdy těžké se vyznat. Jeden den jako by bojovalo za elektřinu, ten druhý se pere za spalovací motory. Dnes přišel „den spalováků” - automobilka si je už teď jistá, že po roce 2030 udrží v EU v prodeji i osmiválcové benziny.
Porsche je automobilkou, která se rozhodla sedět na dvou židlích. Ta jedna je elektrická, ta druhá pak věrnější kořenům značky, tedy spalovací. Která bude mít nakonec navrch, ukáže jen čas, minimálně v případě tří modelů ale můžeme počítat s dlouhodobou spalovací budoucností. Vedle klasické 911 půjde také o modely Cayenne a Panamera, které si zachovají nejen motory V6, ale dokonce i V8.
Němci přiznávají, že udržet při životě jej bude náročné, kvůli emisím to ale překvapivě nebude. „Víme, že motor je připraven na normu Euro 7, v tom problém není. Jen musíme přihodit některé komponenty, které jsou ve vývoji,“ uvedl Thomas Freimuth, šéf modelové rodiny Panamera pro kolegy z Car Sales. Zároveň dodal, že automobilka z Zuffenhausenu splní požadované limity „i bez hybridního systému“.
Kde je tedy problém? „Dokonce i v případě Panamery se musíme vypořádat s jinými regulacemi. Jde o limity úrovně hluku, které jsou rok od roku nižší a nižší a nižší. Bude tak mnohem náročnější dostat z naší osmiválcové Panamery dobré emoce,“ upřesnil dále Freimuth. Porsche se ale prý ani tak motoru V8 nevzdá. Místo toho předpokládá, že je bude prodávat i po červenci 2030, kdy norma Euro 7 vejde v platnost.
Přesto Porsche předpokládá, že v onom roce 2030 budou více než 80 procent veškerých jeho prodejů tvořit elektromobily. Dovolujeme si o tom dopředu zapochybovat, ostatně i Freimuth hovoří opatrně. Připouští, že pokud něco takového má klapnout, „pak se musíme naučit, jak přinést osmiválcové emoce do našich elektrických aut, protože vzdálená budoucnost je elektrická a my pro ni musíme najít řešení“.
Jakkoli se nicméně jedná o velký oříšek, Porsche je připraveno ho rozlousknout. „Inspiraci hledáme všude možně, protože zvuk v autě je velmi důležitý,“ říká Freimuth. Jeho slova jen potvrzují náš dlouhodobý názor, že milovníky sportovních aut současná elektromobilita zkrátka nedokáže oslovit. Nejde tu totiž jen o bleskurychlé zrychlení v přímce, ale právě ony emoce dané zvukem či vibracemi. Nemluvě o možnosti řádit pomalu do nekonečna.
„Doufám, že to dokážeme,“ uzavírá své postřehy optimisticky Freimuth. Náš pohled už znáte a hodně ukáže už příští roky, kdy v nabídce značky začnou anebo nezačnou chybět spalovací verze modelů Macan a 718. Tedy alespoň v zemích EU, jinde - Austrálii nevyjímaje - budou dál k dispozici obě provedení.
![Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích - 1 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích - 2 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích - 3 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích - 4 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nová generace Panamery je momentálně s osmiválcem k mání pouze ve verzi Turbo E-Hybrid, kdy za 5 045 337 Kč dostáváte 680 koní, zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost 315 km/h. Časem má přibýt i ryzí spalovací motor a v prodeji zůstat i v příští dekádě. Foto: Porsche
Zdroj: Car Sales
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha