Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche vyvíjí celou paletu čtyřválců s turbem, od 1,6 až po 2,5 litru
3.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý 1,6litrový čtyřválec již kdysi Porsche poháněl. Tehdy však měl „na hrbu“ méně kilogramů a navíc se obešel bez přeplňování. Nebyl však tak výkonný.
Ještě před několika málo lety se nezdálo být velmi pravděpodobné, že Porsche bude jednou vyrábět více než pár tisíc nových aut ročně. S příchodem nových generací modelů 911, Boxster a Cayman a hlavně po představení kompaktního SUV Macan však automobilka prakticky nestíhá uspokojit poptávku. Cíl 200 000 prodaných exemplářů ročně, kterého mělo Porsche dosáhnout až za osmačtyřicet měsíců, tak s největší pravděpodobností bude splněn již příští rok.
Při tomto růstu je ovšem logické, že automobilka již nemůže zcela opomíjet emisní předpisy. Proto se v budoucnu dočkáme rozsáhlé hybridizace, od které nezůstane uchráněna ani legendární 911. Jen příchodem drátů a cívek však snižování papírové spotřeby resp. emisí CO2 u Porsche nekončí. Zaplavit by nás totiž také měla velká vlna downsizingu, jež nakonec nepřinese pouze jeden agregát, ale hned tři. Nejpřekvapivější je přitom ten nejméně výkonný.
Důvodem pádu čelisti až k zemi je především jeho objem 1,6 litru. Tím sice Porsche odkazuje na své kořeny, neboť stejná kubatura poháněla již model 356, s ohledem na hmotnost současných vozů a zejména na reputaci značky se nám ovšem jeho přítomnost pod kapotou sporťáků ze Zuffenhausenu nezdá být příliš působivá. A naše obavy nezaplaší ani fakt, že jde o motor s protiběžnými písty, ani výkon, který by měl činit 213 koní.
S ohledem na malý objem a poměrně velký produkovaný výkon je přitom již na první pohled jasné, že chybějící kubaturu nahradí přeplňování. Turbodmychadlo pak ostatně budeme moci nalézt i u dvou zbývajících - rovněž plochých - agregátů, dvoulitrového a 2,5litrového čtyřválce. Výkon prvního by přitom měl narůst na 290 koní, zatímco druhý bude na poháněnou nápravu (či nápravy) posílat koní hned 365.
Zajímavé je, že oba výkonnější čtyřválce jsou již definitivně potvrzeny. Objevit se pak mají záhy v motorovém prostoru modelů Boxster, Cayman a Cayenne, přičemž spřáhnout s nimi budete moci šestistupňový manuál nebo sedmistupňový automat PDK. Otázkou je ovšem příchod jedna-šestky, která byla určena pro malý roadster. Jelikož ten je ale nově znovu ve hře, dá se s malým motorem počítat rovněž.
Mimo to v nejbližších letech nebudeme pod kapotou vozů Porsche postrádat ani objemnější pohonné jednotky. Jak ale naznačuje výše popsaný vývoj, o dlouhé období již nepůjde. A pokud nějaký ten větší agregát nakonec dorazí, pak jej vždy bude doprovázet alespoň jeden elektromotor.



Porsche 356 sice disponovalo 1,6litrovým motorem, obešlo se však bez přeplňování. A jeho hmotnost nebyla taková jako u současných modelů ze Zuffenhausenu
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 18.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
Nejnovější články
Auto, které EU už roky zkouší zabít svými absurdními pravidly, se do Evropy znovu dokázalo vrátit oknem
před 58 minutamiŠéf Mercedesu pod tlakem definitivně odpískal nahrazení spalovacích aut elektrickými. Asi bude lepší nabízet obojí, říká po sérii fiasek
před 2 hodinamiSupersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
včeraZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva