Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední krok Audi ukazuje, do jak vážné situace dostal koronavirus automobilky
29.4.2020 | Petr Prokopec
Leckdo má pocit, že koronavirová krize je pomalu za námi, v ekonomické rovině ale to nejhorší teprve přijde. I jinak velmi úspěšné Audi tak sahá po šetření, končí v DTM, bude to rána i pro celý šampionát.
Historie německého mistrovství cestovních vozů se začala psát již v roce 1984. V té době šampionát sice ještě nenesl dnes již proslulou zkratku DTM, to se však po druhém ročníku změnilo. Stejně tak byl postupně upravován i formát série, která původně počítala pouze s domácími závodními okruhy. Nakonec se však přesunula do celé Evropy a nakonec i do světa. Vlastně by tedy nemělo nikoho udivit, že DTM začalo lákat velké množství automobilek, nikoliv pouze Audi, BMW a Mercedes-Benz.
O jaké značky šlo? Výčet je opravdu dlouhý a zahrnuje dokonce i britský Rover, jakkoliv však ten se účastnil pouze raných sezón. Mezi dlouhodobé účastníky patřily Ford, Alfa Romeo, Opel a Volvo. Loni jsme se pak dokonce dočkali i příchodu Astonu Martin, Hondy, Lexusu a Nissanu. Nicméně britská automobilka nahradila Mercedes, který šampionát opustil, a japonské značky figurovaly jen v rámci některých závodů. Už to znamenalo ústup ze slávy.
Od loňska nakonec vše šlo od desíti k pěti. Pandemie koronaviru nejprve vedla k přeskládání kalendáře, jenž nově počítá se startem v červenci na Norisringu. Zároveň však nemalou měrou zasáhla také poslední dvě zbylé automobilky, tedy Audi a BMW. První z nich tak aktuálně oznámila, že se z ekonomických důvodů na konci letošního roku s DTM rozloučí. Se závody v roce 2021 tak prozatím počítá jen mnichovská značka, i když i to je s otazníkem.
Audi rovněž uvedlo, že se ze světa motorsportu nestahuje úplně, jakkoliv značka před několika lety opustila také sérii Le Mans. Nově však hodlají být čtyři kruhy spojovány pouze s udržitelným závoděním, pročež se jejich prioritou stává šampionát Formule E. Kromě toho se automobilka poohlíží také po dalších sériích, kde je preferován alternativní pohon. To je s ohledem na aktuální směřování koncernu VW Group vlastně zcela logické.
Na elektrifikaci klade důraz také BMW, stejně jako většina světových automobilek. Můžeme se proto ptát, zda nakonec i v Mnichově nezatáhnou za záchrannou brzdu a nepřesunou zdroje někam jinam. Ostatně už jen skutečnost, že by značka v DTM byla jediným výrobcem, sérii ubírá na atraktivitě, zvláště z diváckého pohledu. BMW je navíc koronavirem zasaženo rovněž. Dost možná nás tak zakrátko čeká zrušení celé série.
Nechceme malovat čerta na zeď, tento scénář je ale poměrně reálný. Šetřit nyní bude každý výrobce a je tak dost možné, že se dočkáme i zásadních prohlášení v rámci Formule 1. Zatím ale doufejme v lepší zítřky. Audi v DTM získalo 23 mistrovských titulů pro značku a 11 pro jezdce. Zároveň vyhrálo 114 závodů a 345krát skončilo na pódiu. Nyní ale nastal čas jít dále.














Audi oznámilo, že končí v DTM. Důvodem je pandemie koronaviru a s ní spojené šetření. Značka se tak již hodlá soustředit pouze na elektrickou formu motorsportu
Zdroj: Audi
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 11 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 5 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
