Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední krok Němců ukazuje, že snahy prosadit elektromobily i za cenu ohromných dotací naprosto selhaly
21.7.2022 | Petr Prokopec
Ani dotace 221 tisíc korun na každé auto, která se přidává k záplavě dotací na úrovni výroby, nestačí k tomu, aby se Německo blížilo svým elektrickým cílům. To tak má skvělý nový plán - už mnohokrát uměle zdražená spalovací auta ještě více uměle zdražit.
Němci se už v roce 2011 rozhodli, že do letoška odstaví veškeré jaderné elektrárny. Do výslužby pak měly zamířit i ty uhelné, načež by veškeré potřeby země zajišťovaly hlavně ty větrné a solární. Jenže s obnovitelnými zdroji je spojena nevyzpytatelnost, a tak špičky měly vykrývat především plynové elektrárny. V čem dnes spočívá problém jejich dalšího provozu, jistě nemusíme dodávat.
Znamená to tedy, že Němci musí více využívat uhelné elektrárny, pod jejichž kotly se topí více než dosud. Do ovzduší tak zamíří větší množství emisí nejen CO2, z ekologického pohledu jde totiž o nejšpinavější způsob výroby elektřiny. Naši sousedé i přesto nadále považují elektromobilitu za svou prioritu a hledají všemožné způsoby, jak ji protlačit. Dosud se tvářili, že jsou na správné cestě, minulý měsíc jsme ale probírali, že jejich plány pro rok 2030 jsou naprosto nesplnitelné. V zemi by se od této chvíle musely prodávat prakticky jen elektromobily, reálně ale oslovují jen značně minoritní část zákazníků.
Tento stav platí za situace, kdy země dotuje jeden každý prodaný elektromobil částkou až 9 000 euro, tedy asi 221 tisíc Kč. To je ohromná dotace existující na pozadí nespočtu jiných forem přerozdělování od přímých dotací na vývoj a výrobu přes pokuty za nadlimitní emise CO2 u nových aut až po umělé zdražování paliv či zvýhodňování odpisů elektroaut pro firmy. Máme tu tedy na jedné straně dávno nespočítatelným způsobem dotovaná elektroauta (jeden z manažerů Škody nám v rozhovoru mezi čtyřma očima nedávno řekl, že reálně jde v případě obyčejných modelů o přibližně třikrát dražší vozy), ke kterým Němci přihazují dalších 221 tisíc korun lokální dotace, a na té druhé podobně nespočítatelným způsobem uměle zdražená spalovací auta, která jsou penalizována na všech úrovních. Přesto prodejně vítězí ta spalovací.
To se nelíbí ministrovi financí Robertu Habeckovi, který dle zjištění Handelsblattu chystá nový krok. Uhádli jste, jde o novou daň, kterou dále zatíží ceny benzinových a dieselových aut. Tímto způsobem chtějí Němci dále uměle znevýhodnit spalovací vozy a peníze přece vybrané jejich prodejem následně nasypat do prodeje bateriových vozů. Má vůbec smysl to nějak komentovat?
Další a další přerozdělování peněz ve prospěch neefektivních řešení Evropu leda dále pošle do hlubin míst, ve kterých se nachází dnes. Zmíněný nápad jen potvrzuje, jak snahy prosadit elektrická auta selhávají, i když se pro to dělá možné i nemožné. V roce 2035 má dokonce přijít jejich nařízení ze strany EU, Německo přesto chce ještě dříve vykročit kupředu levou výše popsaným způsobem.
Evropa stává jen více a více zdeformovaným trhem, s Německem v čele. Země zjevně už ani nepředpokládá, že by u elektromobilů došlo na zlevňování, proto hodlá dále uměle zatížit spalovací auta, aby zajistilo „konkurenceschopnost” drahých nesmyslů. Ty navíc nevyřeší naprosto nic, pokud Němci dále zvýší už loni zvýšené emise CO2 spojené s výrobou elektřiny. Kolik tříd základní školy člověk potřebuje na to, aby pochopil, že to je úplná hloupost, pro kterou nemá smysl dusit ekonomiku?
Bohužel vše nasvědčuje tomu, že k rozumu nikdo nepřijde do chvíle, než se tyto kroky stanou ekonomicky neudržitelnými. A zjistí se, že používat hlavu není zase tak „out”, jak se některým zdá. Škoda jen, že někteří si musí do ohně sáhnout, aby poznali, že pálí. I když jim spousta jiných řekla, že tomu tak je...



Nové německé čachry mají uměle zvednout cenu spalovacích aut ještě výš, aby třeba model ID.4 nebyl dražší než Golf. Je to jasné přiznání, že elektromobily nejsou s to se prosadit nejen přirozeně, ale dokonce ani za současné, troufneme si říci až brutální míry přerozdělování. A tak přijde přerozdělování ještě brutálnější. Jeho efektivita je ale otázkou za situace, kdy jsou elektromobily pořád citelně hůře použitelnými vozy. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 9 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 minutami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
