Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední Lada dostala nové logo, musela si na něj počkat přes čtyři roky
9.7.2019 | Petr Prokopec
Automobilky modernizují svá loga vcelku běžně, když už to ale udělají, obvykle jej rychle použijí na všech modelech. Lada ho ale až po více jak čtyřech dala MPV Largus - možná proto, že je to vlastně upravená Dacia.
Lada Largus přišla na trh v roce 2012 jako přepracovaná verze první generace Dacie Logan MCV. Zákazníci mohli volit mezi osobním a užitkovým provedením, ke kterým se posléze přidala také verze Cross. Co se techniky týče, o roztáčení předních kol se od počátku stará pouze 1,6litrový atmosférický benzinový čtyřválec, se kterým je možné spárovat jen pětistupňový manuál. Motor může produkovat 87 či 106 koní.
Změny do nabídky v tomto ohledu nepřinesl ani menší facelift, kterého se Largus právě dočkal. Tato modernizace nemění nic na skutečnosti, že Rusové plánují na příští či přespříští rok daleko výraznější překopání venkovního vzhledu. Kombík by se měl dočkat především nových čelních světlometů a odlišné masky chladiče, přičemž v obou případech bude vozu inspirací Lada Vesta. Automobilka tak zjevně začíná dodávat celému svému portfoliu podobnou tvář.
Momentálně ovšem Largus spadá spíše do staré gardy, než aby byl součástí novodobé nabídky. Pozoruhodné je, že vpředu se kombi až nyní dočkalo nového třídimenzionálního loga, které se poprvé objevilo skoro před čtyřmi a půl lety, a to právě u modelu Vesta. To je opravdu dlouhý odstup a Largus se tak stal posledním modelem, na kterém se objevuje - možná proto, že jako Dacii jej Rusové považují trochu za cizí. Společnost pak novému emblému dělá modernizovaná maska chladiče, se kterou jsou spojené dvě lamely namísto jedné. Rusové již nebudou nabízet chromové provedení, které jen zbytečně prodražovalo a komplikovalo výrobu.
Tím jsou venkovní změny prakticky u konce, mezi další novinky se již zařadilo pouze zvětšení nápisů na zádi. Uvnitř Lada modernizovala s ještě menším zápalem než v případě exteriéru, neboť krom zmíněného nového loga dorazilo pouze odlišné čalounění. Mimo to se Largus začal přibližovat k moderním vozům, pochlubit se tak může automatickým vypínáním světel korespondujícím s uzamčením vozu. Od úrovně Comfort pak nabízí lepší audio systém se čtyřmi reproduktory.
Zajímavé ale je, že veškeré novinky v žádném případě negativně neovlivnily ceny. Kupříkladu osobní Largus na zmíněné úrovni Comfort i nadále startuje na 686 900 rublech (245 760 Kč). Nicméně je třeba dodat, že dosud s ním Rusové spojovali slevu ve výši takřka 105 tisíc rublů (37 560 Kč). Zda ale ta bude vysoká i u nového provedení, zatím není jisté - prodej totiž odstartuje až na podzim po živém debutu vozu v Moskvě.


Modernizovaná Lada Vesta se ukázala na oficiálních snímcích...
...i naživo před továrnou, kde bylo možné nahlédnout i do kabiny
Vůči dosluhujícímu provedení se toho mnoho nezměnilo
Zdroje: AvtoVAZ, RG
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 2 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 3 hodinamiProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 5 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 6 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva