Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední naděje nadšených řidičů pohasíná, už s nimi nepočítá ani jejich poslední bašta
14.5.2021 | Petr Prokopec
Pokud jste opravdu nadšenými řidiči, současný trh se zajímavějšími auty pro vás mnoho útěch neskýtá. Naštěstí existovala automobilka, která chtěla takovým lidem vycházet vstříc do poslední chvíle. Už nechce.
Před pěti lety si nás Aston Martin získal poměrně nečekaným tahem. Zatímco většina automobilek začala už dříve od manuálních převodovek ustupovat, Britové ji zčistajasna dodali dvanáctiválcovému modelu Vantage S. O necelý rok později pak šéf značky Andy Palmer oznámil, že firma zůstane třem pedálům a „fofrklacku“ věrná navždy. To se sice velmi dobře poslouchalo, ovšem až tak úplně jsme Palmerovým slovům nevěřili. On sám je sice nadšenec, ale co když firmu začne řídit někdo jiný?
Nyní se jen potvrzuje, že pochybnosti byly na místě. Palmer totiž již vedoucí post nezastává, místo toho se šéfem značky stal Tobias Moers. A ten je přímo odpovědný kanadskému miliardáři Lawrenci Strollovi, který do Astonu Martin nepěchoval jmění. Logicky je totiž bere jako investici, která by se měla vrátit. Není tedy čas ani prostor na jakoukoliv nostalgii, zvláště když automobilka za sebou nemá obří koncern, jehož sklady či bezednou pokladnu by mohla využívat.
V tomto ohledu se ostatně můžeme na skok přesunout k Porsche, které svého času odhalilo model 911 GT3 taktéž bez manuálu. Až po letech pak značka přiznala, že inženýrské kapacity a finanční zdroje měla pouze na jednu převodovku, a logicky proto dala přednost automatu, po němž sahá více zákazníků. A pokud k něčemu takovému byla nucena značka ze Zuffenhausenu, jenž ročně prodává takřka 300 tisíc aut, pak je vlastně zcela pochopitelné, že stejný krok podnikne velmi okrajový výrobce.
„Je třeba si uvědomit, že sportovní auta prošla jistou proměnou,“ říká k tématu Moers. A dodává, že možností dalšího použití manuálu se Aston Martin skutečně zabýval. „Abych ale byl upřímný, nebyla do příjemná cesta. Udělali jsme nějaké odhady a zjistili jsme, že manuál vlastně nepotřebujeme. Musíte totiž rovněž myslet na nové regulace a emise, a to každý rok, neboť jde o zakázkové ústrojí. A v tu chvíli vše přestalo dávat smysl.“
Pokud tedy máte zájem o Aston Martin s manuálním řazením, raději si pospěšte. Britové totiž na příští rok chystají velký facelift modelu Vantage, v jehož rámci bude trojice pedálů vyřazena z nabídky. Ač tedy automobilka ještě před nějakou dobou prohlašovala, že hodlá být vůbec posledním výrobcem manuálních sporťáků na světě, realita ji dohnala. Poslední bašta puristů tedy padla o hodně dříve než měla, cesty nadšených puristů nejspíše brzy povedou už jen do Zuffenhausenu.



Pokud toužíte po manuálním Astonu Martin, máte šanci ještě několik příštích měsíců. Poté se historie tří pedálů u britské značky definitivně uzavře. Foto: Aston Martin
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ital Nicholas Spinelli místo Petrucciho včera 12:00
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 10:00
- Red Bull Rookies Cup 2026 opět bez české účasti 15.10.2025
- Časový program na Phillip Islandu 15.10.2025
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 15.10.2025
Nejnovější články
Zákazník otočil hru. Tachometr auta, které prodal dealerovi, chytře stočil na desetinu skutečného nájezdu a kasíroval
před 50 minutamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 2 hodinamiV Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
včeraTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
včeraAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva