Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Relikt zkrachovalé firmy slavného designéra odhalil úžasný sporťák se stovkou pod 1,9 s
20.11.2019 | Petr Prokopec
Od této firmy už nikdo nic převratného nečekal, zjevně ale ještě neřekla poslední slovo. Karma představila úchvatný stoj jménem SC2, který počítá s 1 100 koňmi a stovkou pod 1,9 s.
Za slůvkem „karma“ se neskrývá pouze osud, ale také jedna kalifornská automobilka. Ta povstala jako bájný Fénix z popela, neboť původně šlo o firmu dánského designéra Henrika Fiskera nesoucí jeho jméno. Nicméně ten po krachu společnosti A123 Systems, která měla na starosti dodávky baterií, oznámil bankrot a o firmu přišel. Novým majitelem se stala čínská skupina Wanxiang, jež pokračovala ve šlépějích zakladatele, ovšem pod novým jménem. První produkt, Karma Revero, byla jen lehčí evolucí původního Fiskeru Karma. Moc úspěšná zatím není a nepředpokládáme, že by mohla kdy udělat díru do světa.
Pro mateřskou firmu Wanxiang jde ale zjevně jen o drobnou potíž, která by měla být překonána další produkcí. Ta se již začíná formovat, neboť na autosalonu v Los Angeles byl aktuálně představen úchvatný koncept SC2. Přímá konkurence chystané Tesly Roadster druhé generace spoléhá taktéž na elektrické ústrojí, konkrétně pak na dva elektromotory roztáčející všechna čtyři kola. Celkově by souprava měla produkovat 1 100 koní, jež umožní sprint z klidu na stovku za méně než 1,9 sekundy.
Je samozřejmě otázkou, nakolik rychlá bude sériová verze, pokud tedy vůbec dojde na její příchod. Nicméně vzhledem ke skutečnosti, že na méně než dvousekundové sprinty dnes cílí většina výrobců elektrických sporťáků, nepůjde o nic nerealizovatelného. Nicméně zatímco Tesla chce k této jízdní dynamice přihodit také dojezd zhruba tisíc kilometrů, Karma momentálně počítá s 563 km.
Relativně slabý dojezd ale může být jen realističtějším pohledem na věc, neboť SC2 má k dispozici baterie o slušné kapacitě 120 kWh. Ty byly usazeny ve středovém tunelu a pod palubní deskou a sedadly, aby došlo k ideálnímu rozložení hmotnosti. Karma uvádí, že tato nová architektura bude podepírat veškeré budoucí firemní modely. Zda ale dostanou karbon-keramické brzdy a závodní zavěšení typu pushrod, jimiž se chlubí i momentálně prezentovaný koncept, již upřesněno nebylo.
Přesunout se tak můžeme k dalšímu unikátu, jímž je technologie Drive and Play. Ta umožní prožít jízdu ještě jednou, tentokráte však ve virtuálním světě. Veškerý pohyb vozu je zaznamenán kamerami a senzory a následně zasazen do 3D prostředí, jež má věrně kopírovat realitu. Po zastavení se pak SC2 může proměnit v herní simulátor, který napomůže pilovat řidičské schopnosti, neboť poukáže na slabiny řidičského stylu a nabídne možnosti jeho zlepšení.
Tím snahy o oslovení stále náročnějšího publika nekončí. Uvnitř vozu je tak možné počítat třeba s 3D audio systémem, jenž vytváří individuální zóny pro každého z cestujících. Elektro-chromatická okna pro změnu nabízí možnost transformace ze zcela čirého skla až na zatmavené, čímž je umocněno soukromí uvnitř. Kromě toho mají pasažéři k dispozici biometrická sedadla zvyšující komfort, dovnitř se přitom dostanou díky čtečce otisku prstů nebo technologii rozpoznávání obličeje.
Nic bližšího momentálně nelze dodat, pročež jsme vskutku zvědavi, kdy a v jaké formě se Karma SC2 dostane do sériové výroby. Závěrem tak jen dodáme, že stejně jako chystaná Tesla Roadster nabízí i tato novinka opravu neskutečný točivý moment - ovšem tak jako v případě konkurence je 14 000 Nm naměřeno na kolech, nikoliv na motoru. Také Karma tedy využívá zkreslených údajů k oslnění publika, tento údaj neříká o jízdní dynamice vůbec nic.
Koncepční Karma SC2 zvládá oslnit především vzhledem, po stránce technické ale zaboduje spíše finesami než třeba dojezdem
Zdroj: Karma
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 2 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 5 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva