Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka nabízí záruku 10 let na všechna auta, platí hned i pro 9 let staré ojetiny
1.6.2021 | Petr Prokopec
Pár výrobců už něco podobného zkusilo, obvykle to ale bylo provázeno výjimkami, garance se týkala jen některých modelů a vždy pouze nových automobilů. Novinka Toyoty je úplně jinde.
Toyota je obecně považována za lídra v rámci spolehlivosti, ostatně mnohé její vozy si zákazníci pořizují hlavně kvůli ní. Vědoma si tohoto renomé nyní japonská automobilka přišla s nabídkou, která dokáže překvapit. Za názvem Relax se skrývá zcela nový program, který prodlužuje záruční lhůtu až na 10 let. Na rozdíl od konkurence za to ovšem nemusíte připlácet nebo cokoli zvláštního dělat, v podstatě jedinou podmínkou je vlastnictví Toyoty či Lexusu a využívání sítě autorizovaných servisů.
Jak vše funguje? Automobilka vychází z principu, že její technici jsou zkušení experti, kteří používají pouze originální díly. Pokud k nim zavítáte se svým vozem na běžnou prohlídku, budete odjíždět právě s rokem záruky navíc. Podstatné je pro Japonce pouze to, že vlastníte jejich vůz, který je alespoň dva roky starý nebo má najeto přes 85 tisíc kilometrů. Zároveň ovšem nesmí být více než desetiletý nebo mít najeto přes 160 000 km.
Znamená to, že pokud vlastníte třeba tříletou Toyotu, dochází při využití autorizovaného servisu při každoroční prohlídce k automatickému prodloužení záruční lhůty o rok. Ceny oprav a dílů se nicméně nemění, stejně jako neplatíte ani za členství v „klubu” Relax. Místo toho můžete mít onen tříletý vůz v záruce dalších sedm let, což pochopitelně vede k navýšení zůstatkové hodnoty. Program je přitom svázán s vozem, nikoliv s jeho majitelem, a proto přechází i na dalšího vlastníka. A platí i retroaktivně - pokud tedy majitel jezdil 9 let na prohlídky do servisu třeba s Aurisem a má dodnes najeto méně než 160 tisíc km, záruku má rázem též.
Toyota počítá se všemi druhy pohonu, tedy i s hybridy, plug-in hybridy, elektromobily či vodíkovým Mirai. Zároveň mohou relaxovat i majitelé taxíků a komerčních či užitkových vozů. V jejich případě pak japonská automobilka často počítá s dvouletými prohlídkami namísto ročních, což zůstává zachováno také v rámci nového programu. Jen vždy namísto jednoho roku nebo 15 tisíc najetých kilometrů je u modelů jako Proace prodloužena záruka o čtyřiadvacet měsíců.
Jak se tedy ukazuje, boj o zákazníka se začíná přiostřovat. Přičemž nejspíše jen málokdo bude moci Toyotě v tomto ohledu konkurovat, neboť kupříkladu v rámci ankety Driver Power má pouze 9,6 procenta motoristů s vozy této značky problémy. U Lexusu pak jde o 11,1 procenta, průměr branže však činí 17,34 procenta. I když tedy dostanete rok záruky u devítiletého Priusu, je zde velká pravděpodobnost, že automobilku takový krok nepřijde draho.
Navíc by nás ani nepřekvapilo, kdyby se Toyota tímto krokem připravovala na budoucnost, ve které již dealeři budou spíše mimo hru a změní se na výdejní a servisní centra. S programem Relax totiž budou moci i nadále počítat s přívalem zákazníků, jenž by jinak zamířili třeba do garáže svého známého. Nyní si ale budou moci propočítat, zda je více láká úspora při servisních prohlídkách nebo menšího riziko závad spojených s dalším používáním či vyšší zůstatková cena při pozdějším prodeji.
S programem Relax je možné spojit i vodíkovou Toyotu Mirai. Ovšem zatím jen první generaci, ta druhá, která do prodeje zamířila loni, stále ještě není dostatečně stará. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.