Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka odmítá dobíjecí hybridy, místo nich nabídne neobvyklý nový pohon
15.12.2020 | Petr Prokopec
Ne každý dobíjecí hybridy miluje, téměř všichni výrobci je ale vyrábí a prodávají, nevyjímaje českou Škodu. První automobilka jim ale nyní říká ne, Nissan je prý nenabídne nikdy, má svou vlastní náhradu.
Před několika málo dny jsme si mohli o trochu více posvítit na novou generaci Nissanu Qashqai. Japonská automobilka zveřejnila fotky interiéru i několik nových informací. Lehce se přitom otřela také o motorový prostor, ve kterém se již neobjeví dieselové motory. Stejně jako mnozí další výrobci se i tato značka chystá na jejich pohřeb, přičemž náhradou se mají stát elektrifikované jednotky. Směr je však to jediné, co má Nissan společného se zbytkem světa. Cesta, po které se automobilka vydala, je totiž již jiná.
Šéf produktového plánování Marco Fioravanti potvrdil, že kromě dieselů nemají zákazníci počítat ani s plug-in hybridy, toto řešení Nissan neobvykle zcela odmítá. V případě dobíjecích hybridů se o pohon auta stará jak spalovací agregát, tak elektromotor a obě jednotky zasílají svůj výkon přímo na kola, přičemž možnost a délka čistě bezemisní jízdy je závislá na velikosti baterií, kterou lze dobíjet i v garáži, u obchodních center, zkrátka kdekoli. Není to zdaleka ideální řešení, auta zdražuje, přidává jim hmotnost, zhoršuje ovladatelnost a celková efektivita systému je vždy otázkou. Papírovou spotřebu a tedy i emise CO2 ale tento pohon snižuje výrazně, a tak po něm automobilky sahají s oblibou.
Nissan touto cestou jít nechce, neboť mu vadí všechny výše zmíněné nevýhody. Svým autům, nevyjímaje nový Qashqai, tak nadělí neobvyklý pohon zvaný e-Power. Ten sice taktéž zahrnuje kombinaci benzínové jednotky a elektromotoru, ovšem kola u něj roztáčí pouze elektromotor. Spalovací agregát zde zastává jen funkci generátoru doplňujícího životadárnou energii do baterií. Ty díky tomu mohou být menší než u klasických elektromobilů, jakkoliv dojezdem je mohou trumfnout. A ani samotný spalovací motor nemusí být zrovna dvoulitrové turbo.
Nissan říká, že pro tyto potřeby se podařilo rozměry agregátu minimalizovat, stejně jako jeho hmotnost. Celé řešení má být také levnější a byť spotřeba a z ní vyplývající emise CO2 jsou vyšší než u jiných alternativ, výhody mají nevýhody beztak přebít. „Nemůžu zaručit, že budeme nejlepší v rámci CO2, ale budeme nejlepší v případě rovnováhy mezi dostupností, dojezdem, výkonem a spotřebou,“ uvedl Fioravanti.
Na ověření slov produktového šéfa Nissanu si nicméně budeme muset ještě chvíli počkat, jakkoliv jedna jistota tu vlastně panuje. Nový Qashqai bude k mání buď s ryze benzinovým 1,3litrovým agregátem, nebo právě ve verzi e-Power. Ta nabídne vyšší výkon, logicky tak u ní lze očekávat i vyšší cenu. Jak ale Fioravanti slibuje, pořád má jít o méně peněz než u elektrických či plug-in hybridních variant.



Škoda s dobíjecími hybridy problém nemá. Už teď nabízí takto koncipované modely Octavia a Superb, další mají přibýt. Foto: Škoda Auto
Nissan touto cestou nepůjde, ani jeho bestseller jménem Qashqai nebude dobíjecí hybrid, místo něj přijdou Japonci se svým neobvyklým řešením. Foto: Nissan
Zdroj: Autocar, Nissan
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 11 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka