Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka odmítá dobíjecí hybridy, místo nich nabídne neobvyklý nový pohon
15.12.2020 | Petr Prokopec
Ne každý dobíjecí hybridy miluje, téměř všichni výrobci je ale vyrábí a prodávají, nevyjímaje českou Škodu. První automobilka jim ale nyní říká ne, Nissan je prý nenabídne nikdy, má svou vlastní náhradu.
Před několika málo dny jsme si mohli o trochu více posvítit na novou generaci Nissanu Qashqai. Japonská automobilka zveřejnila fotky interiéru i několik nových informací. Lehce se přitom otřela také o motorový prostor, ve kterém se již neobjeví dieselové motory. Stejně jako mnozí další výrobci se i tato značka chystá na jejich pohřeb, přičemž náhradou se mají stát elektrifikované jednotky. Směr je však to jediné, co má Nissan společného se zbytkem světa. Cesta, po které se automobilka vydala, je totiž již jiná.
Šéf produktového plánování Marco Fioravanti potvrdil, že kromě dieselů nemají zákazníci počítat ani s plug-in hybridy, toto řešení Nissan neobvykle zcela odmítá. V případě dobíjecích hybridů se o pohon auta stará jak spalovací agregát, tak elektromotor a obě jednotky zasílají svůj výkon přímo na kola, přičemž možnost a délka čistě bezemisní jízdy je závislá na velikosti baterií, kterou lze dobíjet i v garáži, u obchodních center, zkrátka kdekoli. Není to zdaleka ideální řešení, auta zdražuje, přidává jim hmotnost, zhoršuje ovladatelnost a celková efektivita systému je vždy otázkou. Papírovou spotřebu a tedy i emise CO2 ale tento pohon snižuje výrazně, a tak po něm automobilky sahají s oblibou.
Nissan touto cestou jít nechce, neboť mu vadí všechny výše zmíněné nevýhody. Svým autům, nevyjímaje nový Qashqai, tak nadělí neobvyklý pohon zvaný e-Power. Ten sice taktéž zahrnuje kombinaci benzínové jednotky a elektromotoru, ovšem kola u něj roztáčí pouze elektromotor. Spalovací agregát zde zastává jen funkci generátoru doplňujícího životadárnou energii do baterií. Ty díky tomu mohou být menší než u klasických elektromobilů, jakkoliv dojezdem je mohou trumfnout. A ani samotný spalovací motor nemusí být zrovna dvoulitrové turbo.
Nissan říká, že pro tyto potřeby se podařilo rozměry agregátu minimalizovat, stejně jako jeho hmotnost. Celé řešení má být také levnější a byť spotřeba a z ní vyplývající emise CO2 jsou vyšší než u jiných alternativ, výhody mají nevýhody beztak přebít. „Nemůžu zaručit, že budeme nejlepší v rámci CO2, ale budeme nejlepší v případě rovnováhy mezi dostupností, dojezdem, výkonem a spotřebou,“ uvedl Fioravanti.
Na ověření slov produktového šéfa Nissanu si nicméně budeme muset ještě chvíli počkat, jakkoliv jedna jistota tu vlastně panuje. Nový Qashqai bude k mání buď s ryze benzinovým 1,3litrovým agregátem, nebo právě ve verzi e-Power. Ta nabídne vyšší výkon, logicky tak u ní lze očekávat i vyšší cenu. Jak ale Fioravanti slibuje, pořád má jít o méně peněz než u elektrických či plug-in hybridních variant.



Škoda s dobíjecími hybridy problém nemá. Už teď nabízí takto koncipované modely Octavia a Superb, další mají přibýt. Foto: Škoda Auto
Nissan touto cestou nepůjde, ani jeho bestseller jménem Qashqai nebude dobíjecí hybrid, místo něj přijdou Japonci se svým neobvyklým řešením. Foto: Nissan
Zdroj: Autocar, Nissan
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 4 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva