Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová divize Automobili Speciali pustila do světa obrázky své prvotiny. Vznikne v pěti kusech, stovku dá za 3,2 s a jede až 330 km/h. Co nám to jen připomíná?
Italdesign před pár dny oznámil, že konečně ví, jak vydělat. Pod nově založenou divizí Automobili Speciali totiž bude produkovat několikakusové série výjimečných aut, které mají oslovit tu nejnáročnější klientelu. Této zprávě jsme se trochu podivili, italská karosárna totiž spadá pod koncern VW Group, jenž momentálně škrtá, kde může. Nové informace ovšem naznačují, že vývoj moc drahý být nemohl a vysoká cena chystaných pěti exemplářů jej ospravedlní.
Prvotina Italdesignu vychází ze stejného základu, jaký používá Audi R8 a Lamborghini Huracán. Vzhledově je bližší druhému zmíněnému vozu, přičemž inspirací nejspíše byla i limitovaná edice Centario, která pro změnu vzešla z většího Lamborghini Aventador. Je přitom jen na vás, respektive na oněch potenciálních kupcích, zda vás více osloví tato kreace či spíše originál. My ale přeplácanosti příliš neholdujeme, od věhlasného Giuugiarova studia jsme čekali víc.
Možná ale nejsme tou pravou cílovou klientelou, značka totiž míří na „sběratele a vizionářské nadšence“. Ti přitom kromě extravagantní vizáže mohou počítat s 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, jehož výkon zveřejněn nebyl. Jelikož ovšem nové kupé má zvládat zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a maximálku 330 km/h, což plně odpovídá dárcovskému vozu, lze počítat s 610 koňmi a 560 Nm.
Jízdní dynamika je poněkud překvapivá, nikoliv však v pozitivním slova smyslu. Celá karoserie novinky je totiž vyrobena z karbonu, pročež se očekává, že hmotnost klesne pod 1 595 kilogramů, respektive 1 575 kg, se kterými jsou spojeny Audi R8 a Huracán. Sprint z klidu na stovku by tedy dle našeho názoru měl klesnout pod 3 sekundy, zvláště když automobilka slibuje „výkony závodního vozu“.
Novinka ovšem není určena pouze pro okruhy, všech pět majitelů může počítat s registrační značkou. A také s nemalou individualizací, dle které se bude odvíjet pořizovací cena. Ta startuje okolo 1,5 milionu Eur (cca 40,53 mil. Kč), dle očekávání by ovšem zákazníci měli platit spíše 2 miliony Eur (54,04 mil. Kč). Vybrat si totiž budou moci nejen lak či kola, ale i čalounění a doplňky.
Italdesign mimo to slibuje i možnost posily v motorovém prostoru, očekávaného zlepšení jízdní dynamiky se tedy nakonec nejspíše i dočkáme. Tím nám ale dostupné informace končí, na další obrázky, detaily a nakonec i jméno vozu (pokud jím nebude samotné Italdesign Automobili Speciali, což by u prvotiny bylo možné - tisková zpráva je trochu nejednoznačná) si musíme počkat Pro tuto chvíli jen dodáme, že výroba bude probíhat v továrně v italském Moncalieri poblíž Turína. Všech pět aut přitom bude doručeno ještě před koncem roku.



Prvotina Italdesignu vzešla především z Audi R8, vzhledově ale připomíná spíše spřízněné Lamborghini Huracán
Předchozí snímky odhalovaly pouze detaily
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek včera 15:58
- Bulegův vítězný hattrick včera 14:37
- Vítězná Herrera, 16. Ouředníčková včera 13:05
- Bulega vyhrál v Cremoně Superpole Sprint Race včera 12:06
- Suverénním vítězem Bulega před Toprakem 3.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 11 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva