Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová divize Automobili Speciali pustila do světa obrázky své prvotiny. Vznikne v pěti kusech, stovku dá za 3,2 s a jede až 330 km/h. Co nám to jen připomíná?
Italdesign před pár dny oznámil, že konečně ví, jak vydělat. Pod nově založenou divizí Automobili Speciali totiž bude produkovat několikakusové série výjimečných aut, které mají oslovit tu nejnáročnější klientelu. Této zprávě jsme se trochu podivili, italská karosárna totiž spadá pod koncern VW Group, jenž momentálně škrtá, kde může. Nové informace ovšem naznačují, že vývoj moc drahý být nemohl a vysoká cena chystaných pěti exemplářů jej ospravedlní.
Prvotina Italdesignu vychází ze stejného základu, jaký používá Audi R8 a Lamborghini Huracán. Vzhledově je bližší druhému zmíněnému vozu, přičemž inspirací nejspíše byla i limitovaná edice Centario, která pro změnu vzešla z většího Lamborghini Aventador. Je přitom jen na vás, respektive na oněch potenciálních kupcích, zda vás více osloví tato kreace či spíše originál. My ale přeplácanosti příliš neholdujeme, od věhlasného Giuugiarova studia jsme čekali víc.
Možná ale nejsme tou pravou cílovou klientelou, značka totiž míří na „sběratele a vizionářské nadšence“. Ti přitom kromě extravagantní vizáže mohou počítat s 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, jehož výkon zveřejněn nebyl. Jelikož ovšem nové kupé má zvládat zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a maximálku 330 km/h, což plně odpovídá dárcovskému vozu, lze počítat s 610 koňmi a 560 Nm.
Jízdní dynamika je poněkud překvapivá, nikoliv však v pozitivním slova smyslu. Celá karoserie novinky je totiž vyrobena z karbonu, pročež se očekává, že hmotnost klesne pod 1 595 kilogramů, respektive 1 575 kg, se kterými jsou spojeny Audi R8 a Huracán. Sprint z klidu na stovku by tedy dle našeho názoru měl klesnout pod 3 sekundy, zvláště když automobilka slibuje „výkony závodního vozu“.
Novinka ovšem není určena pouze pro okruhy, všech pět majitelů může počítat s registrační značkou. A také s nemalou individualizací, dle které se bude odvíjet pořizovací cena. Ta startuje okolo 1,5 milionu Eur (cca 40,53 mil. Kč), dle očekávání by ovšem zákazníci měli platit spíše 2 miliony Eur (54,04 mil. Kč). Vybrat si totiž budou moci nejen lak či kola, ale i čalounění a doplňky.
Italdesign mimo to slibuje i možnost posily v motorovém prostoru, očekávaného zlepšení jízdní dynamiky se tedy nakonec nejspíše i dočkáme. Tím nám ale dostupné informace končí, na další obrázky, detaily a nakonec i jméno vozu (pokud jím nebude samotné Italdesign Automobili Speciali, což by u prvotiny bylo možné - tisková zpráva je trochu nejednoznačná) si musíme počkat Pro tuto chvíli jen dodáme, že výroba bude probíhat v továrně v italském Moncalieri poblíž Turína. Všech pět aut přitom bude doručeno ještě před koncem roku.



Prvotina Italdesignu vzešla především z Audi R8, vzhledově ale připomíná spíše spřízněné Lamborghini Huracán





Předchozí snímky odhalovaly pouze detaily
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
