Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína má neobvyklý jízdní režim, kvůli penězům i svému původu
21.11.2018 | Petr Prokopec
Nejluxusnější limuzíny kalibru té, která byla stvořena primárně pro Vladimira Putina, obvykle nedisponují jízdními režimy dovolujícími snazší cestování mimo silnice. Aurus Senat ale takový má.
Nově založenou ruskou značku Aurus vám nejspíše už nemusíme představovat, ostatně o vyvrcholení projektu Kortež mluvíme již hezkých pár měsíců. Automobilka dosud představila pouze dva modely, a sice prezidentskou limuzínu a vrcholný manažerský sedan, se kterými spojila jednotný název Senat. Mimo to ovšem mají dorazit také minivan Arsenal a SUV Komendant, jenž budou sdílet tutéž techniku. Nejde přitom pouze o platformu vyvinutou institutem NAMI, ale také 4,4litrový osmiválec, na kterém se podílelo Porsche a jenž za pomoci elektromotoru produkuje 600 koní.
Přenos výkonu na všechna čtyři kola (pohon přední nápravy lze ovšem deaktivovat) dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka, na kterou jsou Rusové velmi hrdí. Začali ji proto nabízet i zahraničním značkám, zejména pak Bentley. Jelikož přitom tato skříň zvládne přenést až 1 000 Nm točivého momentu, mohla by Britům přijít vhod. Zda po ni ale sáhnou, není jisté - už třeba kvůli mezinárodním sankcím, jenž byly na Rusko v posledních letech uvaleny.
Technice vozu i mnohým jejím detailům jsme se už několikrát věnovali, přesto se k ní dnes musíme znovu vrátit. Na světě jsou totiž další zajímavé podrobnosti, o které se dosud Rusové nepodělili. Až nyní totiž odhalili, že limuzína Senat, včetně té prezidentské, disponuje čtyřmi jízdními režimy Auto, Sport, Comfort a Allroad, které je možné měnit s pomoci otočného ovladače na středovém tunelu.
Smysl prvních třech je jasný už z jejich názvu, ale co ten poslední? Přeci jen přítomnost off-roadového režimu by asi u luxusní limuzíny čekal málokdo. Vysvětlení je ale prosté - Rusové tento mód vyvinuli primárně pro SUV Komendant a aby udrželi náklady co nejníže, rozhodli se, že pro všechny čtyři vozy použijí úplně to samé šasí s úplně tou stejnou elektronikou. Shodnost všech modelů jde až tak daleko, že stejná je i světlá výška - činí vždy 200 milimetrů s jedinou výjimkou. Prezidentská verze je kvůli pancéřování, které hmotnost 6 630 milimetrů dlouhého vozu zvedlo na neskutečných 6 500 kilogramů (standardní sedan oproti tomu váží „pouze“ 2 740 kg) je nad zemí 170 mm.
Pochopitelně, nikdo nenutil Rusy režim Allroad připravený pro SUV Komendant z nabídky limuzíny neodstranit, nakonec jej ale ponechali i Senatu, neboť auto míří primárně za ruskými uživateli. A jak vypadá kvalita tamních cest, možná víte. Díky této vlastnosti tak Aurus nabídne něco skutečně výjimečného a dosti ruského - luxusní koráb, který se navzdory svému majestátu nezalekne ani prachmizerné cesty. Něco takového byste od ruské limuzíny možná i očekávali.
Lze pak již jen dodat, že Aurus Senat zamíří do prodeje v příštím roce s cenou startující na 10 milionech rublů (cca 3,43 mil. Kč). Výroba však bude zpočátku limitována, a tak je dnes vyprodána veškerá produkce pro roky 2019 i 2021. Přesto se vůz ukáže zjara 2019 v Ženevě i zákazníkům ze západnějších částí Evropy, kteří si jej též budou moci objednat. S dodáním ale mohou počítat nejdříve v roce 2021, kdy by se do prodeje mělo dostat i zmiňované SUV.






Aurus Senat se chlubí pro sedany a limuzíny neobvyklým jízdním režimem Allroad. Ten je tu jednak kvůli chystanému SUV a sdílení nákladů, jednak kvůli ruskému původu a častějšímu využití na tamních silnicích
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 4 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
