Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína má neobvyklý jízdní režim, kvůli penězům i svému původu
21.11.2018 | Petr Prokopec
Nejluxusnější limuzíny kalibru té, která byla stvořena primárně pro Vladimira Putina, obvykle nedisponují jízdními režimy dovolujícími snazší cestování mimo silnice. Aurus Senat ale takový má.
Nově založenou ruskou značku Aurus vám nejspíše už nemusíme představovat, ostatně o vyvrcholení projektu Kortež mluvíme již hezkých pár měsíců. Automobilka dosud představila pouze dva modely, a sice prezidentskou limuzínu a vrcholný manažerský sedan, se kterými spojila jednotný název Senat. Mimo to ovšem mají dorazit také minivan Arsenal a SUV Komendant, jenž budou sdílet tutéž techniku. Nejde přitom pouze o platformu vyvinutou institutem NAMI, ale také 4,4litrový osmiválec, na kterém se podílelo Porsche a jenž za pomoci elektromotoru produkuje 600 koní.
Přenos výkonu na všechna čtyři kola (pohon přední nápravy lze ovšem deaktivovat) dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka, na kterou jsou Rusové velmi hrdí. Začali ji proto nabízet i zahraničním značkám, zejména pak Bentley. Jelikož přitom tato skříň zvládne přenést až 1 000 Nm točivého momentu, mohla by Britům přijít vhod. Zda po ni ale sáhnou, není jisté - už třeba kvůli mezinárodním sankcím, jenž byly na Rusko v posledních letech uvaleny.
Technice vozu i mnohým jejím detailům jsme se už několikrát věnovali, přesto se k ní dnes musíme znovu vrátit. Na světě jsou totiž další zajímavé podrobnosti, o které se dosud Rusové nepodělili. Až nyní totiž odhalili, že limuzína Senat, včetně té prezidentské, disponuje čtyřmi jízdními režimy Auto, Sport, Comfort a Allroad, které je možné měnit s pomoci otočného ovladače na středovém tunelu.
Smysl prvních třech je jasný už z jejich názvu, ale co ten poslední? Přeci jen přítomnost off-roadového režimu by asi u luxusní limuzíny čekal málokdo. Vysvětlení je ale prosté - Rusové tento mód vyvinuli primárně pro SUV Komendant a aby udrželi náklady co nejníže, rozhodli se, že pro všechny čtyři vozy použijí úplně to samé šasí s úplně tou stejnou elektronikou. Shodnost všech modelů jde až tak daleko, že stejná je i světlá výška - činí vždy 200 milimetrů s jedinou výjimkou. Prezidentská verze je kvůli pancéřování, které hmotnost 6 630 milimetrů dlouhého vozu zvedlo na neskutečných 6 500 kilogramů (standardní sedan oproti tomu váží „pouze“ 2 740 kg) je nad zemí 170 mm.
Pochopitelně, nikdo nenutil Rusy režim Allroad připravený pro SUV Komendant z nabídky limuzíny neodstranit, nakonec jej ale ponechali i Senatu, neboť auto míří primárně za ruskými uživateli. A jak vypadá kvalita tamních cest, možná víte. Díky této vlastnosti tak Aurus nabídne něco skutečně výjimečného a dosti ruského - luxusní koráb, který se navzdory svému majestátu nezalekne ani prachmizerné cesty. Něco takového byste od ruské limuzíny možná i očekávali.
Lze pak již jen dodat, že Aurus Senat zamíří do prodeje v příštím roce s cenou startující na 10 milionech rublů (cca 3,43 mil. Kč). Výroba však bude zpočátku limitována, a tak je dnes vyprodána veškerá produkce pro roky 2019 i 2021. Přesto se vůz ukáže zjara 2019 v Ženevě i zákazníkům ze západnějších částí Evropy, kteří si jej též budou moci objednat. S dodáním ale mohou počítat nejdříve v roce 2021, kdy by se do prodeje mělo dostat i zmiňované SUV.







Aurus Senat se chlubí pro sedany a limuzíny neobvyklým jízdním režimem Allroad. Ten je tu jednak kvůli chystanému SUV a sdílení nákladů, jednak kvůli ruskému původu a častějšímu využití na tamních silnicích
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejnovější články
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
včeraZa nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
včeraSympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
včeraVW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
včeraNizozemská elektrická revoluce narazila na problém, majitelé karavanů se elektromobilům ve velkém vyhýbají
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.05. 19:39 - řidičBOB
- Přepis auta z Německa 10.05. 19:15 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam
- IT poradna 10.05. 14:20 - pavproch
- whitelist & blacklist 10.05. 11:08 - Stepan
- BMW Divize 10.05. 06:26 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.04. 14:31 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 10.04. 11:32 - jerry