Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína v prvním srovnání zašlapala do země vyspělou konkurenci
6.11.2019 | Petr Prokopec
Panují celkem oprávněné obavy, jak může fungovat luxusní auto, které si Rusové během pár let vyvinuli z velké části sami. První srovnání naznačuje, že konkurenci může strčit i do kapsy.
Nejspíše již víte, že na trh s luxusními vozy loni dorazil nový hráč. Ruská značka Aurus sice v prvé řadě uspokojuje touhy politiků, nicméně k dispozici je už i běžnému publiku. Slovo „běžné“ je ale třeba dát minimálně do dvojitých uvozovek, neboť základní cena startuje nad 6 miliony korun. Co za ně přitom dostanete, nejlépe mapuje nové video, ve kterém je zmapován každý vnitřní i venkovní detail modelu Senat S600. My se ale zaměříme spíše na méně poetický snímek, který rovněž najdete přiložený pod článkem.
Ruský sedan totiž před pár dny zamířil do Dmitrovského testovacího centra, kde se stal předmětem prvního srovnání s vozem obecně známější značky. Předmětem testu byl systém automatického brzdění. Za tím stojí stejně jako v případě mnoha částí celého vozu ruský institut NAMI, který chtěl dokázat, že jeho práce je nadřazena té zahraniční. Proto Rusové nesáhli po komponentech některého z dodavatelů a použili své vlastní. Nyní Aurus Senat S600 srovnali s Kiou Quoris, tedy s korejskou vlajkovou lodí známou také pod názvem K9. A Aurus drtivě zvítězil.
Kia překážku nezaznamenala včas, začala tedy brzdit pozdě a do imitace vozu před sebou narazila. Ruský vůz oproti tomu předvedl vše naprosto správně. Video s testem na YouTube umístil uživatel Zhukmann, který uvedl, že došlo celkem na tři pokusy, přičemž Aurus zabodoval pokaždé, zatímco u korejského vozu vždy došlo na „blízká setkání třetího druhu“. To je více než překvapivé, neboť jak jsme řekli, Quoris je jeden z korejských vrcholů, který má mnohé společné s luxusní značkou Genesis. Kia přitom jako vůbec první začala autonomní brzdy již před pár lety montovat i do svých nejmenších vozů, ty větší je tak dostávaly automaticky.
Je ale třeba dodat, že Rusové si pro srovnání vybrali trochu špatný vůz, neboť na videu je zachycena první generace Quorisu. Kia již v březnu loňského roku představila nástupce, který je již dávno v prodeji. Pokud tedy mělo dojít k věrohodnému srovnání nejnovější ruské pýchy, bylo by logické, kdyby se jí postavila nejnovější pýcha korejská. To se ale evidentně nestalo a jen Rusové vědí, proč tomu tak je.
Momentálně se přitom nebudeme pouštět na pole spekulací, místo toho raději počkáme, až se Aurus dostane do nezávislých rukou. Momentálně tak jen dodáme, že třítunový luxusní koráb pohání 4,4litrový hybridizovaný osmiválec twin-turbo s kořeny u Porsche, který byl naladěn na 600 koní a 880 Nm točivého momentu. Za pomoci elektromotoru přihazujícího dodatečných 63 koní přitom zvládá sprint z klidu na stovku za 4,9 sekundy, zatímco jeho maximálka je po vzoru německých luxusních křižníků omezena na 250 km/h. To jsou působivá data, nicméně i v případě jejich věrohodnosti nás nyní zajímá nezávislý test.




Aurus Senat S600 se dle Rusů chlubí mnohem efektivnějšími automatickými brzdami než Kia Quoris/K9




Kromě luxusu na palubě a osmiválce od Porsche pod kapotou bychom tu tak měli mít další ospravedlnění, proč sedan startuje nad 6 miliony korun
Zdroje: Drom, RoCars@Youtube
Bleskovky
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
7.12.2025
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
Nejnovější články
Data z Evropy konečně ukazují, jaká auta si tu první majitelé nechávají nejdéle. A kterých se co nejrychleji zbavují
včera
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
včera
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
včera
Hamiltonův snový projekt vlastního supersportu s V12 a manuálem byl prý zrušen, neskončí i samotný pilot?
včera
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jsou do milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
