Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže

Zatím alespoň virtuálně představil Radical světu svůj vrcholný soutěžní model SR8 RSX. Naživo pak předvedl i nový SR3 RSX s 1,5litrovým turbem Suzuki.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže

2.11.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatím alespoň virtuálně představil Radical světu svůj vrcholný soutěžní model SR8 RSX. Naživo pak předvedl i nový SR3 RSX s 1,5litrovým turbem Suzuki.

Pokud byla v posledních měsících řeč o produktech Radicalu, jednalo se o silniční model RXC, který se po virtuálním entré a přesvědčování výrobce o jeho každodennosti naživo ukázal v Goodwoodu. A nezůstalo jen u toho, malá britská automobilka rovnou avizovala i budoucí příchod RXC Turbo, který bude svou dynamikou natolik na výši, že se bude s to postavit i Bugatti Veyron. To zní velmi zajímavě a nezajímavé nejsou ani v pátek představené novinky značky, třebaže jde o okruhové modely.

Tou hlavní premiérou byl model SR8 RSX, i když jej Radical avizoval pouze s pomocí počítačových skic. Mělo by se podle slov výrobce jednat o nejvyspělejší, nejsilnější a aerodynamicky nejvypiplanější vůz, který kdy vyrobil. A to nezní jako cokoli obyčejného.

Opřít se zatím můžeme pouze o proklamace výrobce, které hovoří o použití vlastního motoru 3,0 V8 s atmosférickým plněním, který podává výkon až 446 koní při 10 500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment pak činí 379 Nm při 7 500 ot./min a výkon míří na kola zadní osy přes sedmistupňovou sekvenční převodovku. Tohle všechno jsou samy o sobě působivé údaje bez ohledu na jakékoli další parametry, teď ale považte, že vůz váží pouze 860 kg.

Jeho dynamiku bohužel Radical nezveřejnil, očekávejme ale zejména působivé hodnoty zrychlení. Na silnici si je neužijete, neboť tohle auto je pouze okruhovou záležitostí, i na takových místech se ale ve své karoserii inspirované speciály pro Le Mans (zejména SR9 LMP2) s trubkovým ocelovým rámem a kompozitovým „kabátem” bude prohánět neskutečnou rychlostí.

Té napomůže jistě i vyspělý podvozek s dvojitými lichoběžníky na obou osách a pochopitelně také výkonné brzdy. Šestipístkové třmeny zakusující se do 350mm kotoučů na všech kolech jsou dobrý předpoklad pro krocení zatím jen tušené dynamiky, skryty přitom budou za 17- nebo 18palcovými koly dle volby zákazníka.

Radical navíc říká, že jeho SR8 RSX je nejen vyspělý a rychlý, je také dostupný. Účtovat si za něj bude 131 940 liber, tedy asi 4,67 milionu Kč, což na takovou okruhovou zbraň není mnoho. Navíc má něco vydržet - motor má být schopen odolat 40 hodinám plné zátěže než bude vyžadovat výměnu podstatných součástí a má tedy vydržet jednu celou závodní sezónu. Podle automobilky má takové parametry jediný vůz této výkonnostní a cenové třídy.

Zamíříme-li ještě na chvíli do útrob, pak stojí za zmínku, že má jít o první model značky s elektrickým posilovačem řízení. Nevíme, zda ten bude přínosem, cenným pomocníkem má být ale 7palcový displej v kabině, který řidiči zprostředkuje veškeré klíčové informace o aktuálním stavu vozu.

Vedle SR8 RSX ukázal Radical také něco hmatatelnějšího - inovovaný model SR3 RSX, který na trh míří s poněkud skromnějšími ambicemi. Vypadá tedy jako podobně všechny Radicaly, pod kapotou má ale motor 1,5 turbo původem od Suzuki, který generuje až 156 kW (212 koní) výkonu v 9 500 ot./min a 168 Nm točivého momentu v 8 200 ot./min.

V jeho případě známe i dynamiku - na stovku zrychlí za 3,1 sekundy a dosáhne rychlosti až 250 km/h. Další parametry neznáme, tedy krom ceny (80 349 liber, asi 2 845 000 Kč) a informace o výdrži motoru - v tomto případě jde o 45 hodin „plné palby”.

Jestli vás kterákoli ze zmíněných novinek zaujala, můžete si je pořídit - SR3 je k mání hned, SR8 bude k dispozici v prvním kvartálu roku 2015.


Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 1 - Radical SR8 RSX oficialni prvni 01Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 2 - Radical SR8 RSX oficialni prvni 02Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 3 - Radical SR8 RSX oficialni prvni 03Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 4 - Radical SR8 RSX oficialni prvni 04Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 5 - Radical SR8 RSX oficialni prvni 05Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 6 - Radical SR8 RSX oficialni prvni 06Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 7 - Radical SR8 RSX oficialni prvni 07Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 8 - Radical SR8 RSX oficialni prvni 08
Radical SR8 RSX se představil zatím pouze virtuálně...

Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 9 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 01Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 10 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 02Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 11 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 03Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 12 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 04Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 13 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 05Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 14 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 06Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 15 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 07Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 16 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 08Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže - 17 - Radical SR3 RSX oficialni prvni 09
...SR3 RSX reálně

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše