Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical SR8 RSX: nejostřejší „radikál” má 446 k, motor vydrží 40 hodin plné zátěže
2.11.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zatím alespoň virtuálně představil Radical světu svůj vrcholný soutěžní model SR8 RSX. Naživo pak předvedl i nový SR3 RSX s 1,5litrovým turbem Suzuki.
Pokud byla v posledních měsících řeč o produktech Radicalu, jednalo se o silniční model RXC, který se po virtuálním entré a přesvědčování výrobce o jeho každodennosti naživo ukázal v Goodwoodu. A nezůstalo jen u toho, malá britská automobilka rovnou avizovala i budoucí příchod RXC Turbo, který bude svou dynamikou natolik na výši, že se bude s to postavit i Bugatti Veyron. To zní velmi zajímavě a nezajímavé nejsou ani v pátek představené novinky značky, třebaže jde o okruhové modely.
Tou hlavní premiérou byl model SR8 RSX, i když jej Radical avizoval pouze s pomocí počítačových skic. Mělo by se podle slov výrobce jednat o nejvyspělejší, nejsilnější a aerodynamicky nejvypiplanější vůz, který kdy vyrobil. A to nezní jako cokoli obyčejného.
Opřít se zatím můžeme pouze o proklamace výrobce, které hovoří o použití vlastního motoru 3,0 V8 s atmosférickým plněním, který podává výkon až 446 koní při 10 500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment pak činí 379 Nm při 7 500 ot./min a výkon míří na kola zadní osy přes sedmistupňovou sekvenční převodovku. Tohle všechno jsou samy o sobě působivé údaje bez ohledu na jakékoli další parametry, teď ale považte, že vůz váží pouze 860 kg.
Jeho dynamiku bohužel Radical nezveřejnil, očekávejme ale zejména působivé hodnoty zrychlení. Na silnici si je neužijete, neboť tohle auto je pouze okruhovou záležitostí, i na takových místech se ale ve své karoserii inspirované speciály pro Le Mans (zejména SR9 LMP2) s trubkovým ocelovým rámem a kompozitovým „kabátem” bude prohánět neskutečnou rychlostí.
Té napomůže jistě i vyspělý podvozek s dvojitými lichoběžníky na obou osách a pochopitelně také výkonné brzdy. Šestipístkové třmeny zakusující se do 350mm kotoučů na všech kolech jsou dobrý předpoklad pro krocení zatím jen tušené dynamiky, skryty přitom budou za 17- nebo 18palcovými koly dle volby zákazníka.
Radical navíc říká, že jeho SR8 RSX je nejen vyspělý a rychlý, je také dostupný. Účtovat si za něj bude 131 940 liber, tedy asi 4,67 milionu Kč, což na takovou okruhovou zbraň není mnoho. Navíc má něco vydržet - motor má být schopen odolat 40 hodinám plné zátěže než bude vyžadovat výměnu podstatných součástí a má tedy vydržet jednu celou závodní sezónu. Podle automobilky má takové parametry jediný vůz této výkonnostní a cenové třídy.
Zamíříme-li ještě na chvíli do útrob, pak stojí za zmínku, že má jít o první model značky s elektrickým posilovačem řízení. Nevíme, zda ten bude přínosem, cenným pomocníkem má být ale 7palcový displej v kabině, který řidiči zprostředkuje veškeré klíčové informace o aktuálním stavu vozu.
Vedle SR8 RSX ukázal Radical také něco hmatatelnějšího - inovovaný model SR3 RSX, který na trh míří s poněkud skromnějšími ambicemi. Vypadá tedy jako podobně všechny Radicaly, pod kapotou má ale motor 1,5 turbo původem od Suzuki, který generuje až 156 kW (212 koní) výkonu v 9 500 ot./min a 168 Nm točivého momentu v 8 200 ot./min.
V jeho případě známe i dynamiku - na stovku zrychlí za 3,1 sekundy a dosáhne rychlosti až 250 km/h. Další parametry neznáme, tedy krom ceny (80 349 liber, asi 2 845 000 Kč) a informace o výdrži motoru - v tomto případě jde o 45 hodin „plné palby”.
Jestli vás kterákoli ze zmíněných novinek zaujala, můžete si je pořídit - SR3 je k mání hned, SR8 bude k dispozici v prvním kvartálu roku 2015.








Radical SR8 RSX se představil zatím pouze virtuálně...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 11 hodinami
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
včera
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Živá témata na fóru
- Genesis 12.17. 02:17 - Rose Barton
- Rychlodotazy 12.17. 00:56 - abgx1
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
