Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní
7.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární závodní speciál se vrací s elektrickým ústrojím. Stovku dá za 2,5 s, maximálka činí 300 km/h a dojezd 350 km. Levný ale není.
Firmu Kreisel Electric nejspíše již nemusíme nikterak detailně představovat. Rakouská garážovka, opravdu malá firma, se dostatečně proslavila už elektrickou třídou G, která byla postavena na míru Arnoldu Schwarzeneggerovi. Slavný herec a někdejší guvernér Kalifornie si u G-wagenu může užívat zrychlení z klidu na stovku za 5,6 sekundy, aniž by pod kapotou potřeboval objemný dvanáctiválec.
Nyní se bratři Kreiselovi rozhodli, že o sobě dají znovu vědět, a znovu s nemalou parádou. Pomoci by jim v tom měla jiná hvězda stříbrného plátna a televizních obrazovek, tentokráte Steve McQueen. Ten je sice již po smrti, nicméně jeho odkaz žije dál, zejména ve snímku Le Mans. A v něm kamera zabírala vedle kontur Porsche 908 a 917 také model 910.
Toho bylo před pěti desetiletími vyrobeno pouze 35 exemplářů, v 70. letech minulého století však firma Evex zkusila rozjet produkci replik. Terno ovšem neudělala, vznikly pouze čtyři kusy. Veškerá dokumentace i formy na jejich výrobu ovšem zůstaly zachovány, a právě toho se rozhodla společnost Kreisel Electric využít a spojit tak minulost s budoucností.
Jak nejspíše již tušíte, pod kapotu repliky Porsche 910 zamířilo elektrické pohonné ústrojí. Jeho výkon je 360 kW (490 k) a disponuje točivým momentem 770 Nm, čímž originál přímo zadupává do země. Původní závodní speciál měl buď s šestiválec naladěný na 200 koní nebo s osmiválcem o výkonu 270 k. Na druhou stranu ovšem vážil pouhých 600 kilo, zatímco novinka má na kontě 1,1 tuny.
Jízdní dynamika elektrického speciálu zvaného 910e tím ale nikterak neutrpěla, ostatně na elektromobil s lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 53 kWh jde o muší hmotnost. Sprintu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlosti 300 km/h se tedy nelze divit, v případě dojezdu lze pak počítat s 350 kilometry. Ovšem rozhodně nikoliv při jízdě na plný výkon, v takovém případě toho mnoho nenajedete.
Mnoho dalších informací již k dispozici není, zmínit můžeme snad jen dvoustupňovou převodovku a především cenu. Ta rozhodně není nízká, startuje se totiž na milionu Eur (cca 27 mil. Kč). Rakouská garážovka neřekla, kolik vozů bude nakonec vyrobeno, nicméně její robotizovaný manuál i baterie jsou k dispozici zájemcům o konverzi jakéhokoliv vozu na elektromobil.
Bratři Kreiselové kromě toho zmiňují, že akumulátory lze dobíjet i přes rychlodobíjecí stanice, navíc jsou konstruovány jako obousměrné a proto mohou i dům. Pokud ale nejste fanoušci elektřiny, Evex vám postaví repliku Porsche 910 osazenou 3,2litrovým boxerem, který produkuje 300 koní. Vůz přitom váží jen 771 kilo a přijde na poloviční pořizovací cenu.















Replika Porsche 910 dostala do vínku 490 elektrických koní. S těmi je spárována pouze 1,1tunová hmotnost, stovku tedy vůz zvládne za 2,5 sekundy a maximálně pokoří 300 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Manzi vyhrál finále šampionátu, 17. Vostatek včera 19:29
- Bulega odvrátil první Toprakův mečbol včera 19:10
- Sprint Race dominancí Aprilie včera 10:57
- Superpole Superbike vyhrál Bulega včera 10:00
- Moto2: V Down Under se pojede bez Salače včera 09:12
Nejnovější články
Dosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
včeraReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včeraJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraIkona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva