Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní
7.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární závodní speciál se vrací s elektrickým ústrojím. Stovku dá za 2,5 s, maximálka činí 300 km/h a dojezd 350 km. Levný ale není.
Firmu Kreisel Electric nejspíše již nemusíme nikterak detailně představovat. Rakouská garážovka, opravdu malá firma, se dostatečně proslavila už elektrickou třídou G, která byla postavena na míru Arnoldu Schwarzeneggerovi. Slavný herec a někdejší guvernér Kalifornie si u G-wagenu může užívat zrychlení z klidu na stovku za 5,6 sekundy, aniž by pod kapotou potřeboval objemný dvanáctiválec.
Nyní se bratři Kreiselovi rozhodli, že o sobě dají znovu vědět, a znovu s nemalou parádou. Pomoci by jim v tom měla jiná hvězda stříbrného plátna a televizních obrazovek, tentokráte Steve McQueen. Ten je sice již po smrti, nicméně jeho odkaz žije dál, zejména ve snímku Le Mans. A v něm kamera zabírala vedle kontur Porsche 908 a 917 také model 910.
Toho bylo před pěti desetiletími vyrobeno pouze 35 exemplářů, v 70. letech minulého století však firma Evex zkusila rozjet produkci replik. Terno ovšem neudělala, vznikly pouze čtyři kusy. Veškerá dokumentace i formy na jejich výrobu ovšem zůstaly zachovány, a právě toho se rozhodla společnost Kreisel Electric využít a spojit tak minulost s budoucností.
Jak nejspíše již tušíte, pod kapotu repliky Porsche 910 zamířilo elektrické pohonné ústrojí. Jeho výkon je 360 kW (490 k) a disponuje točivým momentem 770 Nm, čímž originál přímo zadupává do země. Původní závodní speciál měl buď s šestiválec naladěný na 200 koní nebo s osmiválcem o výkonu 270 k. Na druhou stranu ovšem vážil pouhých 600 kilo, zatímco novinka má na kontě 1,1 tuny.
Jízdní dynamika elektrického speciálu zvaného 910e tím ale nikterak neutrpěla, ostatně na elektromobil s lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 53 kWh jde o muší hmotnost. Sprintu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlosti 300 km/h se tedy nelze divit, v případě dojezdu lze pak počítat s 350 kilometry. Ovšem rozhodně nikoliv při jízdě na plný výkon, v takovém případě toho mnoho nenajedete.
Mnoho dalších informací již k dispozici není, zmínit můžeme snad jen dvoustupňovou převodovku a především cenu. Ta rozhodně není nízká, startuje se totiž na milionu Eur (cca 27 mil. Kč). Rakouská garážovka neřekla, kolik vozů bude nakonec vyrobeno, nicméně její robotizovaný manuál i baterie jsou k dispozici zájemcům o konverzi jakéhokoliv vozu na elektromobil.
Bratři Kreiselové kromě toho zmiňují, že akumulátory lze dobíjet i přes rychlodobíjecí stanice, navíc jsou konstruovány jako obousměrné a proto mohou i dům. Pokud ale nejste fanoušci elektřiny, Evex vám postaví repliku Porsche 910 osazenou 3,2litrovým boxerem, který produkuje 300 koní. Vůz přitom váží jen 771 kilo a přijde na poloviční pořizovací cenu.















Replika Porsche 910 dostala do vínku 490 elektrických koní. S těmi je spárována pouze 1,1tunová hmotnost, stovku tedy vůz zvládne za 2,5 sekundy a maximálně pokoří 300 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1