Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Convertible od NCE: velké SUV s plátěnou střechou, prý vydrží vše
18.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský klasik přišel v Kalifornii o pevné střešní panely, krásy tím ovšem příliš nezískal. Naštěstí ale prý neriskujete promáčení, velké horko nebo zimu.
Myšlenka otevřeného off-roadu či SUV rozhodně není nová. Stačí jen vzpomenout na válečné konflikty, kdy na straně Ameriky vždy stál jako neochvějná hodnota Jeep bez střechy (a většinou i bez dveří). Své želízko v ohni měl také Land Rover v podobě modelu Defender, tím však jakékoliv příspěvky na dané téma svého času končily. Teprve až nedávno přišel se svou troškou do mlýna Nissan, jehož Murano o kabriolety schopné terénní jízdy znovu zažehlo zájem. Na prodejích se to sice neprojevilo, neboť daný model by na soutěžích krásy mohl soutěžit maximálně s předchozím SsangYongem Rodius, důležitý však byl onen impuls.
Toho se opětovně chopil Land Rover, který nyní dal oficiální požehnání Range Roveru Evoque Cabrio. Ten ovšem dorazí až někdy v roce 2014, díky čemuž dokáže zájemce o jízdu s větrem a blátem ve tváři momentálně uspokojit pouze kalifornská firma Newport Convertible Engineering. Ta se konverzemi běžných modelů na kabriolety zabývá již 30 let, přičemž za tu dobu stihla zbavit střechy i takové modely jako Jaguar XJ či Chrysler 300.
Jelikož ovšem těmito kousky jízdu v terénu až tak neřešila, padlo rozhodnutí o přestavbě nového Range Roveru. Výsledek je přitom z vizuálního hlediska asi stejně rozpačitý jako zmiňované Murano, britský klasik totiž z obrázků nepůsobí hezky ani se střechou staženou, ani s nataženou. Zvláště když si uvědomíme, že kvůli zachování alespoň nějaké tuhosti musely u NCE zachovat střešní nosník mezi sloupky B.
Po stránce kvalitativní by ovšem konverze neměla mít jediný problém. Britská firma totiž při vývoji neponechává nic náhodě. Během testů je tak plátno více než 9 500 krát staženo a nataženo. A to i v extrémních podmínkách, kdy se teplota pohybuje mezi minus 30 a plus 70 stupni Celsia a kdy vlhkost dosahuje až 95 %. Kromě toho pak plátno dostane ještě osmiminutovou non-stop sprchu.
Dále pak následují testy dynamické, kdy je na 50akrovém pozemku simulován i silný boční vítr a vůz musí projet i náročným terénem, aniž by došlo ke křížení narušené karoserie. Jen pak získává certifikaci OEM, která by měla umlčet jakoukoliv ruku zákona, a může vyrazit za slunce chtivými zákazníky.
Ceny se přitom liší podle typu vozidla, přičemž za takovou Toyotu FJ Cruiser si NCE účtuje 10 000 USD (cca 200 tisíc korun), zatímco za Mercedes-Benz třídy S již platíte 25 tisíc dolarů (půl milionu Kč). Na obdobnou sumu pak zřejmě vyjde i Range Rover, přesnou cifru ale firma ještě nezveřejnila.













Range Rover bez střechy zrovna překrásně nevypadá. Zájemcům o jízdu s větrem ve vlasech to ale zřejmě bude jedno
Zdroj: NCE, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
dnes
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha