Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur RS nakonec nebude, Kadjar RS též ne. A ze hry je i Dacia Sandero RS
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se obávají slabé poptávky po ostrých SUV i poškození své image. Příchodu Dacie Sandero RS pak brání i spotřeba.
RenaultSport již delší dobu touží po navýšení prodejů, a tak se snaží zalíbit masovějšímu publiku. Z toho důvodu manuál pod kapotou modelu Clio RS nahradil dvouspojkový automat EDC a značka obdobný krok zvažuje také u většího Mégane RS. A kromě toho naznačila možné rozšíření portfolia také o SUV.
Všeobecně se mělo za to, že první takovou vlaštovkou bude Captur RS. Globální marketingový šéf divize Jerome Stoll dříve uvedl, že „všichni ostatní výrobci mají SUV ve sportovní verzi, takže není důvod, abychom my jej neměli“. Jeho slova pak jen potvrdily testovací prototypy, které značka vyrobila a jež osadila přeplňovaným 1,6litrovým čtyřválcem z modelu Clio RS220 Trophy.
Nyní ale přichází studená sprcha, tedy alespoň podle výše postaveného anonymního zdroje úzce spolupracujícího právě se sportovní divizí značky. „SUV s logem RS je zrušeno, je to minulostí. Takový model nevznikne. Jistě, RenaultSport by mohl vyrobit opravdu hezké auto, které by se ovládalo jinak než jakékoliv jiné SUV, ale panují zde obavy spojené s poptávkou.“
„Jistě, můžete říci „Ale Audi dělá sportovní SUV a prodávají jej“ a budete mít pravdu... Ale je potřeba si uvědomit, že my nejsme Audi a pro nás by takový krok byl příliš riskantní,“ dodává nejmenovaný manažer Renaultu. Obchodní model ale dle něj není jediným problémem, dále se divize obává o svou reputaci, kterou by SUV mohlo poškodit.
Plány na Captur RS a Kadjar RS jsou tedy u ledu, alespoň prozatím. Evropský šéf Renaultu Jean-Christophe Kugler ale uvedl, že „jednoho dne v budoucnosti se na SUV budeme muset podívat. Ale vystavěli jsme značku okolo výroby hot hatchů, jenž dokážou zajet nejrychlejší čas na Nordschleife za dostupnou cenu, a to s SUV zatím nedokážeme.“
Jakkoliv se tedy momentálně nedočkáme dalšího rozšiřování nabídky, po větších registracích touží divize RenaultSport i nadále. Dosáhnout jich ovšem chce expanzí na další trhy, mezi něž patří Čína, Indie nebo Írán. Kromě toho Kugler uvedl, že rozšířena bude i nabídka modelů GT a výbav GT-Line, jichž Renault po celém světa nabízí třiadvacet.
Kromě toho by Francouzi velmi rádi přivezli do Evropy a na ostatní trhy také Sandero RS 2,0, které primárně vzniklo pouze pro Latinskou Ameriku. Je tu ovšem řada problémů, jež tomuto kroku brání. Ten první je malý a spočívá ve zvýšeném podvozku, který byl dán špatnou kvalitou tamních silnic. To by ale měly snadno vyřešit jiné pružiny a tlumiče.
O poznání více těžkostí je ovšem pod kapotou, neboť atmosférický dvoulitr produkuje 175 gramů CO2 na kilometr. Tedy množství, které by kupříkladu pro Francii bylo vražedným kvůli daňovému zatížení. Nad tím vším se pak v Latinské Americe skví logo Renaultu, v Evropě je však Sandero spojeno s emblémem Dacie. A to některým lidem vadí.
Ve výsledku tedy můžeme na Sandero RS zapomenout stejně jako na ostrá SUV. Na jedné straně lze přitom divizi RenaultSport pochválit, že tak úpěnlivě tkví na své pověsti. Nicméně ta byla dříve spojena jen s maximálním zapojením řidiče do hry, a to bez manuálních převodovek není až tak zcela možné. Některé kompromisy jsou tak zjevně pro Francouze přijatelnější než jiné.
 
 Renault Captur RS se nakonec realitou nestane...


...mimo hru je minimálně pro nejbližší roky také Kadjar RS




































































 
 
Evropa navíc kvůli emisím CO2 nedostane ani latinskoamerické Sandero RS
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 5 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 6 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 8 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 9 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter