Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu
11.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská obdoba Nissanu Juke má být nejúspornějším vozem ve své třídě. Zákazníkům chce zároveň nabídnout rozsáhlou individualizaci.
O plánovaném vstupu Renaultu do segmentu kompaktních crossoverů víme již delší dobu. Prozatím jsme však chystaný model Captur mohli spatřit jen ve formě uniklých náčrtků nebo nicneříkajícího snímku přídě. Nyní, jen pár dní před zahájením severoamerického autosalonu nám jej ovšem francouzská značka ukázala v plné parádě. V Detroitu však Captur debutovat nebude, jeho živá premiéra je totiž stanovena až na březnovou Ženevu.
I díky tomu Renault nezveřejnil plná technická data. Víme tedy pouze tolik, že o pohon modelu se budou starat stejné motory, jaké užívá i čtvrtá generace hatchbacku Clio. S ohledem na shodnou platformu a jen lehce nabobtnalý vzhled by tak neměla překvapit normovaná spotřeba, která pro diesel 1,5 dCi činí 4,1 l/100 km. Tedy jen o dvě desetinky více než v Cliu a nejméně ve své třídě.
Realita bude zřejmě jiná, o tom nás ale dozajista přesvědčí produkční verze, která se na trh dostane někdy v druhém čtvrtletí letošního roku za cenu okolo 375 000 Kč. To však bude pouhý základ, neboť Renault chystá pro model Captur rozsáhlou individualizaci. Sáhnout tak budete moci po kontrastně lakované střeše nebo multimediálním zařízení R-Link s dotykovým displejem.
Již ve standardu by francouzská novinka měla nabídnout bohatou výbavu, ve které nechybí bezklíčový vstup a startování, asistent rozjezdu do kopce nebo parkovací senzory. Podle automobilky navíc Captur překvapí velkým vnitřním prostorem, o což se má postarat protažení délky oproti Renaultu Clio z 3 986 mm na 4 135 mm. Rozvor ale zůstane stejný.
Kromě toho ovšem vůz má být „výrazně sportovnější” než Nissan Juke, který je hlavním konkurentem. Těžko říci, co si pod tím máme představit, výsledek souboje těchto rivalů ale bude tak jako tak záležet hlavně na subjektivních dojmech zákazníků.





















Oproti původnímu konceptu dostal produkční Renault Captur dvojici dveří navíc. Přesto se tváří sportovněji než Nissan Juke, který je jeho hlavním konkurentem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 2 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejnovější články
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 2 hodinami
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 3 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 4 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 10:26 - řidičBOB
- BMW Divize 12.19. 08:46 - Vrooom
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
