Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Captur 2013 na první upoutávce: už jsme viděli více
8.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka se začíná pomalu rýsovat. Pod kapotou nabídne dieselové i benzinové motory, výkon ale zřejmě zamíří jen na přední kola.
Každým dalším dnem nejsme blíže pouze autosalonu v Detroitu, ale pro Evropu také mnohem důležitější Ženevě. Díky tomu by neměla překvapit stále četnější frekvence novinek, které se na švýcarské půdě představí. Jednou z nich je i Renault Captur, jenž na identickém místě v podobě konceptu debutoval již před rokem. Letos se očekává produkční verze, která původní odvážné tvary výrazně osekala. Výsledkem tak bude jen o trochu pompéznější čtvrtá generace Renaultu Clio, na jejíž platformě bude novinka založena.
Do prodeje by se přerostlý hatchback měl dostat ještě ve druhém čtvrtletí, přičemž pod jeho kapotou můžeme očekávat identické pohonné jednotky, jakými disponuje i Clio. To znamená turbodiesel 1,5 dCi o výkonu 75 a 90 koní či benzinový čtyřválec 1,2. Ten při atmosférickém plnění nabídne 75 koní, dočkat bychom se ovšem měli i verze s přeplňováním naladěné na 120 koní.
Pod kapotou pak nebude chybět ani 0,9litrová pohonná jednotka, která produkuje 90 koní a je standardně spřažena se systémem start/stop. Tento tříválec nás ovšem výrazně zklamal již u standardního Renaultu Clio, kde měl na starosti pohyb menší hmoty. V případě modelu Captur tak zřejmě bude strádat ještě více.
Více informací o konkurenci pro Nissan Juke nemáme. S ohledem na alianci francouzské a japonské značky je ovšem jasné, že oba vozy si do zelí nepolezou. Díky tomu zřejmě Captur nabídne jen pohon předních kol, k čemuž jej předurčuje i platforma B. Pro systém 4x4 by totiž bylo nutné přesedlat na verzi B0 (či M0), kterou používá Dacia.
Renault Captur, francouzská konkurence pro Nissan Juke, se ukázal na prvním oficiálním snímku
Dřívější únik náčrtů nového Renaultu Captur ukázal, že půjde spíše o přerostlé Clio než o zcela nový model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda