Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 2013: nové RS v detailech, nabídne i falešný zvuk motoru
15.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Clio RS se mění z analogové na digitální hračku. Předchůdce překoná třeba škálou zvuků - na přání může znít jako stará Alpine, Gordini nebo GT-R.
Nová generace Renaultu Clio RS se vůči svému předchůdci docela radikálně vymezila. Rozměry i hmotností vychází přibližně nastejno, místo tradičního atmosférického motoru spojeného s manuální převodovkou však novinka dostala přeplňovanou šestnáctistovku a (co zaráží poněkud více) pouze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku EDC, bez možnosti mít klasický manuál.
Jak se tyto změny podepíšou na celkovém charakteru vozu, zjistíme až za volantem, do té doby vám můžeme nabídnout alespoň podrobnější technická data, která v době pařížské premiéry nebyla dostupná - Renault se původně pochlubil pouze výkonem 200 koní a nejvyšším točivým momentem 240 newtonmetů.
Čím začít? Třeba hmotností, kterou se podařilo zredukovat o 36 kilogramů, z 1 240 na 1 204 kg. Díky tomu a rychle řadícímu automatu se systémem kontroly rozjezdu je nové Clio RS schopné akcelerovat na 100 km/h za 6,7 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny svižněji ve srovnání s minulou generací. Maximální rychlost se zvýšila z 225 na 230 km/h.
Malý rychlý Renault opět nabídne možnost vybrat si jedno ze dvou nastavení podvozku. Standardem je verze Sport, která oproti předchůdci dostala o deset procent tužší pružiny, větší brzdy a elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu, omezující prokluz kol zásahy ESP. Provedení Cup má o tři milimetry sníženou světlou výšku o dalších patnáct procent pevnější odpružení, osmnáctipalcová kola a rychlejší převod řízení.
Výběhové Clio RS bylo považováno za jeden z nejlépe ovladatelných ostrých hatchbacků na trhu a už proto lze předpokládat, že stejné ambice bude mít i jeho nástupce. O patřičné jízdní vlastnosti se mají kromě jiného postarat také dvoustupňově stavitelné tlumiče měnící svou odezvu podle intenzity a stupně komprese.
Bez ohledu na výbavu bude mít každý řidič k dispozici systém nazvaný RS Drive Control, který upravuje odezvu motoru a rychlost řazení do jednoho ze tří dostupných režimů - Normal, Sport anebo Race. Clio od Renautsportu bude mít rovněž systém R-Link, což je v podstatě zjednodušená verze telemetrie, snímající parametry motoru či nabízející měření času na kolo. Poněkud méně smyslu dává elektronický akustický generátor RS Sound Pipe, napodobující zvuk motoru klasické Alpine A110, Renaultu R8 Gordini nebo dokonce Nissanu GT-R R35.
Nové ostré Clio se bude vyrábět v hlavní centrále Renautsportu v Dieppe, přičemž k mání má být pět odstínů laku karoserie. Ceny pro jednotlivé státy EU si jistě každý importér nasadí zvlášť, budou se ale odvíjet od francouzské cenovky, začínající na 24 990 Eur. V přepočtu jde o 635 tisíc, což je o 10 tisíc korun více, než jste dali za odcházející model.








Vůz se na stovku dostane o 0,2 sekundy dříve a je o 5 km/h rychlejší než předchůdce
Zdroj: Autoexpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
- Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
