Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 2013: nové RS v detailech, nabídne i falešný zvuk motoru
15.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Clio RS se mění z analogové na digitální hračku. Předchůdce překoná třeba škálou zvuků - na přání může znít jako stará Alpine, Gordini nebo GT-R.
Nová generace Renaultu Clio RS se vůči svému předchůdci docela radikálně vymezila. Rozměry i hmotností vychází přibližně nastejno, místo tradičního atmosférického motoru spojeného s manuální převodovkou však novinka dostala přeplňovanou šestnáctistovku a (co zaráží poněkud více) pouze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku EDC, bez možnosti mít klasický manuál.
Jak se tyto změny podepíšou na celkovém charakteru vozu, zjistíme až za volantem, do té doby vám můžeme nabídnout alespoň podrobnější technická data, která v době pařížské premiéry nebyla dostupná - Renault se původně pochlubil pouze výkonem 200 koní a nejvyšším točivým momentem 240 newtonmetů.
Čím začít? Třeba hmotností, kterou se podařilo zredukovat o 36 kilogramů, z 1 240 na 1 204 kg. Díky tomu a rychle řadícímu automatu se systémem kontroly rozjezdu je nové Clio RS schopné akcelerovat na 100 km/h za 6,7 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny svižněji ve srovnání s minulou generací. Maximální rychlost se zvýšila z 225 na 230 km/h.
Malý rychlý Renault opět nabídne možnost vybrat si jedno ze dvou nastavení podvozku. Standardem je verze Sport, která oproti předchůdci dostala o deset procent tužší pružiny, větší brzdy a elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu, omezující prokluz kol zásahy ESP. Provedení Cup má o tři milimetry sníženou světlou výšku o dalších patnáct procent pevnější odpružení, osmnáctipalcová kola a rychlejší převod řízení.
Výběhové Clio RS bylo považováno za jeden z nejlépe ovladatelných ostrých hatchbacků na trhu a už proto lze předpokládat, že stejné ambice bude mít i jeho nástupce. O patřičné jízdní vlastnosti se mají kromě jiného postarat také dvoustupňově stavitelné tlumiče měnící svou odezvu podle intenzity a stupně komprese.
Bez ohledu na výbavu bude mít každý řidič k dispozici systém nazvaný RS Drive Control, který upravuje odezvu motoru a rychlost řazení do jednoho ze tří dostupných režimů - Normal, Sport anebo Race. Clio od Renautsportu bude mít rovněž systém R-Link, což je v podstatě zjednodušená verze telemetrie, snímající parametry motoru či nabízející měření času na kolo. Poněkud méně smyslu dává elektronický akustický generátor RS Sound Pipe, napodobující zvuk motoru klasické Alpine A110, Renaultu R8 Gordini nebo dokonce Nissanu GT-R R35.
Nové ostré Clio se bude vyrábět v hlavní centrále Renautsportu v Dieppe, přičemž k mání má být pět odstínů laku karoserie. Ceny pro jednotlivé státy EU si jistě každý importér nasadí zvlášť, budou se ale odvíjet od francouzské cenovky, začínající na 24 990 Eur. V přepočtu jde o 635 tisíc, což je o 10 tisíc korun více, než jste dali za odcházející model.








Vůz se na stovku dostane o 0,2 sekundy dříve a je o 5 km/h rychlejší než předchůdce
Zdroj: Autoexpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila včera 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 30.4.2025
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1