Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině
5.3.2021 | Petr Prokopec
Další francouzská automobilka upouští od svého tradičního emblému. Vedou jí k tomu hned dva trendy moderní doby, ostatně jako většinu ostatních, kteří se vydali stejným směrem.
V poslední době se doslova roztrhl pytel s automobilkami, které se rozhodly změnit své logo. Podobně jako nedávno Peugeot nám i Renault nové provedení už bez fanfár ukázal, a to v lednu při odhalení své nové strategie. Souběžně s tím se ukázal i koncept elektrického hatchbacku, konceptu nového modelu 5, jehož příď zdobilo dvoudimenzionální logo s trochu jinou grafikou. Značka pak nově dodala, že symbolizovat má budoucí éru automobilismu. Zajímavé nicméně je, že inspiraci stejně jako Peugeot čerpala v minulosti.
Renault se konkrétně inspiroval provedením z roku 1972, které je o poznání jednodušší než logo, jež používal dosud. To nicméně může vést k většímu zmatení publika, neboť je třeba vzpomenout na Rivian, tedy novou americkou automobilku, která taktéž používá kosočtverec. Je sice pravdou, že jeho podoba je o trochu odlišnější, neboť tu máme tlustější čáry i skutečnost, že logo je tvořeno třemi trojúhelníky vždy obrácenými k sobě. Renault pak má linie tenčí, přičemž de facto jde o dva kosočtverce zasazené do sebe.
Francouzi uvádí, že v letošním roce se ještě bude střídat nové logo se starým, nicméně od toho příštího už budou používat pouze modernější emblém. S jeho výrobou již nebudou spojené takové těžkosti, očekávat tak můžeme rovněž snížení nákladů. To může být i jedním z druhotných důvodů, proč výrobci k dané rošádě přistupují hromadně, neboť nemalé investice do elektromobility je nutí šetřit ve všech ostatních ohledech. Kromě toho dvoudimenzionální provedení neovlivňuje funkčnost senzorů a radarů za ním umístěných.
Dodat pak už jen můžeme, že vůbec první logo značky pochází z roku 1900 a odkazuje hlavně na zakladatele Louise a Marcela Renaultovy. Jejich iniciály v období první světové války nahradil tank odkazující na válečnou produkci, který byl posléze zaměněn na kruh s vodorovnými čárami. S rokem 1925 je pak spojeno vůbec první užití kosočtverce, na stávající podobu však zapomeňte. Ta přišla až před devětadvaceti lety, do té doby Renault stále používal ono vodorovné značení uprostřed.
Toto pojetí bylo naposledy lehce občerstveno v roce 2013, kdy se v souladu s dobou zvětšila velikost, a vynikly ony tři dimenze. Jak jsme nicméně již naznačili, od té doby se přídě nejen francouzských vozů osazují stále větším množství senzorů asistenčních systémů. 3D pojetí přitom narušovalo funkčnost těchto prvků, a právě proto muselo ustoupit ploché novince, která navíc Renault vyjde výrobně o poznání levněji.




Renault představil nové logo již na konceptu 5 EV, nově se jím pak začíná chlubit i na dalších firemních materiálech, jako je třeba reklama na elektrické Zoe přiložená níže. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva