Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km

S představením komplikovanějšího plug-in hybridu Renault prozatím nepospíchá. Místo toho spřáhne turbodiesel se startérem/generátorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km

21.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S představením komplikovanějšího plug-in hybridu Renault prozatím nepospíchá. Místo toho spřáhne turbodiesel se startérem/generátorem.

Francouzská automobilka na autosalonu ve Frankfurtu odhalila novou generaci Renaultu Mégane. Při té příležitosti oznámila, že první várka motorů počítá se šesti agregáty, kdy ani jeden nepřekročí objemem 1,6 litru. Posléze by ovšem portfolio mělo být jaksepatří rozšířeno, přičemž v roce 2017 se dočkáme varianty zvané Hybrid Assist. S komplikovanějším spojením spalovací jednotky a elektromotoru se ovšem v tomto případě nepočítá.

Namísto toho půjde o kombinaci 1,5litrového turbodieselu a malého elektromotoru v podobě startéru/generátoru, jež počítá s „uskladněním” části kinetické energie při akceleraci a deceleraci. Ta bude následně využita při rozjezdech a opětovném rozběhnutí pohonné jednotky v rámci systému start/stop, čímž dojde k poklesu spotřeby základního dieselu ze 3,3 l/100 km na tři litry. Emise CO2 pak budou sníženy na pouhých 76 g/km.

Zvolený systém bude nejen vyhovovat chystaným přísnějším emisním regulím, ale zároveň umožní Renaultu udržet cenu na uzdě. Minimálně v zemích západní Evropy, kde je na normy EU kladen větší důraz než třeba na českém trhu, by tedy Mégane Hybrid Assist úspěch mít mohl. Tomuto kroku ale prozatím nebudeme předcházet.

Nyní tedy jen dodáme, že Francouzi momentálně sice mají připravenou i klasickou plug-in hybridní technologii, jak nám dokázal koncept Eolab, nicméně s jejím využitím v sériových vozech aktuálně nepospíchají. Tedy alespoň ne v segmentu, kde se pohybuje Mégane a kde zákazníci hledí na každou korunu (či Euro).

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.


Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 1 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 01Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 2 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 03Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 3 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 04Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 4 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 05Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 5 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 06Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 6 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 07Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 7 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 08Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 8 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 09Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 9 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 10Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 10 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 11Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 11 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 12Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 12 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 13Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 13 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 14Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 14 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 15Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 15 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 16Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 16 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 17Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 17 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 18Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 18 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 19Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 19 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 20Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 20 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 21Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 21 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 22Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 22 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 23Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 23 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 24Renault Mégane Hybrid Assist: jednoduchý dieselový hybrid má jezdit za 3 l/100 km - 24 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 25
Nový Renault Mégane dorazí v roce 2017 v mikro-hybridní verzi, která ovšem elektromotor nedostane

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.