Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS kupé v této generaci nedorazí, namále má i manuál
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná vrcholná verze se ukáže v příštím roce. K mání bude jen s praktičtější karoserií, převodovka a objem motoru zatím potvrzeny nebyly.
Francouzská automobilka se v hesenské metropoli pochlubila novou generací Renaultu Mégane. Ta dorazila ve standardním stavu i jako verze GT, pod kterou se z velké části podepsala divize Renaultspot. Nové provedení by přitom mělo konkurovat především VW Golfu GTI, do budoucna se ovšem sportovní oddělení hodlá vrhnout také na plnohodnotný model RS, který si pro změnu vyšlápne na vrcholné „eRko“ od Volkswagenu.
Výkonný viceprezident značky Jerome Stoll ve Frankfurtu uvedl, že chystaný Mégane RS bude následovat příkladu menšího Renaultu Clio RS. Tedy minimálně v rámci karoserie, která již bude jen pětidveřová. Tento krok má podle francouzské automobilky plně reflektovat poptávku na trhu, kdy o třídvířko zvané Coupe nebyl takový zájem, aby se stalo součástí nové generace. Mimo to bude zaříznut i Megane CC.
Není to ovšem jediná změna, ke které se schyluje. Ta druhá je ovšem mnohem zásadnější a má co dělat s převodovkou. Jak asi již tušíte, v ohrožení je především manuál, tedy volba puristů. To je znovu dost nepochopitelná idea, se kterou jsme měli tu čest už u současného Clia RS. Současný Mégane RS není vůbec k mání s automatem, nemá tedy žádné zákazníky preferující tento typ řazení, ani jednoho. Pokud Renault chce oslovit i takovou klientelu, je možné ji nabídnout také automatické řazení, ale proč rázem nabízet jen to? Francouzi už s tímto jednou narazili, přesto s takovou myšlenkou koketují znovu. A tak se Mégane možná nechá inspirovat menším sourozencem a pohonnou jednotku, jejíž objem má klesnout na 1,8 litru, spřáhne pouze s automatem EDC.
Stoll tyto spekulace nepotvrdil, přičemž dodal, že finální rozhodnutí ještě nepadlo. Dá se však předpokládat, že spíše jen mlží, neboť nový Mégane RS má být odhalen již v příštím roce, pročež je vývoj již dávno v plném proudu. Jelikož navíc zmiňovaná varianta GT dostala do vínku pouze samočinnou převodovku, je docela pravděpodobné, že Renault půjde i u vrcholné verze stejnou cestou.
Naděje ovšem umírá poslední. Je tedy možné, že Stoll jen nechce vytáhnout z rukávu eso, kterým by přebil velkou část především evropské konkurence. Jak tedy vše dopadne, na to si budeme muset chvíli počkat. Stejně jako na potvrzení domněnek, podle kterých by Mégane RS měl dostat do vínku řiditelnou zadní nápravu 4Control stejně jako jeho méně výkonný bratříček.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že stávající provedení vydrží ve výrobě ještě 12 měsíců. Pokud tedy během této doby začne vylézat na povrch příchod novinky osazené pouze automatem, máte dostatek času sáhnout po jediné možné volbě petrolheadů...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.

Chystaný Renault Mégane RS se již ukázal na neoficiálních ilustracích...









































...přičemž stejně jako Mégane GT bude k mání pouze jako pětidvířko. Převodovka a motor jsou zatím nejasné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
