Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší
11.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nový Mégane RS je s námi už dva roky a mnozí jeho fandové očekávají nástupce ostrého R26.R. Musím je zklamat, RS Trophy jím není.
Každý fanda do okruhového ježdění při vyslovení slov Mégane R26.R jen uznale pokýve hlavou. Nešlo jen o vylepšený hothatch, to byl ten nejostřejší kompaktní hatchback, jaký kdy kdo vyrobil. Však dodnes na Nordschleife drží rekord pro nejrychlejší vůz s pohonem předních kol. Není tedy divu, že se s velkým zájmem očekává, kdy Renault přijde s jeho nástupcem.
Už to pomalu vypadalo, že by se tak mohlo stát již letos, ale Renault řekl ne. Zatím se musíme spokojit s akčním modelem RS Trophy, žádné ořezávátko to ale není. Vůz je založen na běžném RS v provedení kupé s podvozkem Cup, ke kterému přidává jistou porci výkonu navíc. Přeplňovaný dvoulitr v něm podává maximální výkon 265 k (standardně 250 k) a jeho točivý moment vrcholí na 360 Nm (výchozí RS má maximum na 340 Nm). I přes relativně civilní ladění celého vozu je to právě RS Trophy, které je historicky nejsilnějším sériovým Méganem vůbec. Přispělo tomu přeprogramování ECU, zvýšení plnicího tlaku z 2,3 na 2,5 baru (33,4 na 36,3 PSI) a úprava sacího traktu tak, aby zvládl vyšší plnící tlaky a teploty.



S tímto výkonem se novinka může pochlubit poměrem hmotnosti a výkonu 5,09 kg na koně a litrový výkonem 132,5 koně, což jsou na vůz této třídy jistě zajímavé parametry. RS Trophy je především díky mírně rychlejší než výchozí RS - sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,0 s (-0,1 s) a také jeho maximální rychlost je o chloupek, přesně o 4 km/h vyšší. Zvládne tedy jet až 254 km/h.
Ptáte se na spotřebu paliva? Ta normovaná je opravdu naprosto v normě - 8,2 litru benzinu na 100 km jízdy a je dokonce o 0,2 litru nižší než u základního RS. S tou skutečnou to ale bude jistě horší...
Kromě silnějšího motoru dostalo provedení Trophy také vylepšený vzhled. Stojí na 19" kolech STEEV vyvedených v lesklé černi (za pneumatiky byly zvoleny Bridgestone Potenza RE050A), černá je i střecha. Vůz jako takový půjde pořídit ve žluté Sirius, bílé Glacier, černé Etoilé nebo šedé Cassiopée a vzhled bude navenek vždy vyšperkován červenými nápisy Trophy na předním nárazníku poblíž přívodů vzduchu k chladiči a na dveřích. Uvnitř najdete standardní interiér RS „vyhezčený” žlutě zbarvenými bezpečnostními pásy a stejně laděným obšitím všech čalouněných částí. Navíc jsou tu dále skořepinová sedadla Recaro čalouněná buď látkou nebo kůží a „Renaultsport Monitor”, který v reálném čase informuje řidiče o výkonu motoru, akceleraci, času na kolo a snášených odstředivých silách.
Veřejná premiéra čeká RS Trophy již za necelý týden, 17. června na dni Renault Sportu konané při příležitosti dalšího pokračování seriálu závodů World Series by Renault na německém Nürburgringu. Možná se i při této příležitosti pokusí RS Trophy překonat rychlostní rekord R26.R na Severní smyčce tohoto okruhu, který má podobu 8 minut a 16,9 sekundy. Máme ale zato, že tato verze se R26.R nedokáže na okruhu i přes svůj vysoký výkon vyrovnat.
Výroba bude omezena na 500 kusů a za cenu začínající na 35 000 Eur (cca 855 000 Kč) je bude možno od 20. června objednat u prodejců. Bohužel ne u našich, novinka bude nabízena jen ve Francii, Velké Británii, Německu, Belgii, Portugalsku, Španělsku, Itálii, Švýcarsku, Rakousku a Slovinsku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 10 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před hodinouPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 3 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 4 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 6 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 16:02 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1