Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault poznává cenu sankcí proti Rusku i sázky na elektromobily, hrou s čísly realitu nezmění
13.7.2022 | Petr Prokopec
Teprve čísla za druhé čtvrtletí v plné nahotě odhalí, jak velkou ránu pro některé automobilky znamená odchod z Ruska. Renault už je zveřejnil a jsou snad až hrozivá, i když se je snaží prezentovat pozitivněji. A do lepšího světla staví i zájem o elektrifikované vozy.
Od chvíle, kdy protiruské sankce donutily evropské automobilky opustit ruský trh či na něm pozastavit své aktivity, zmiňujeme, že nejde o něco, nad čím bychom se měli radovat. To není projev podpory Ruska či Vladimira Putina, jen se zkrátka nedá předpokládat, že by Rusko od svých záměrů upustilo jen proto, že si tamní obyvatelstvo nebudou moci koupit nové vozy od Škody, Volkswagenu či Renaultu.
Právě francouzská automobilka nyní poznává cenu sankcí nejtvrději. Za prvních šest měsíců loňského roku totiž skupina, pod kterou spadá i Dacia či Alpine, celkově prodala 1 422 647 aut. Letos však šlo ve stejném období pouze o 1 000 199 vozů. Máme tu tedy propad o více jak 422 tisíc aut neboli 29,7 procenta, což je opravdu hrozivý výsledek. I proto se o něm vlastně Renault v tiskové zprávě raději nezmiňuje. Místo toho uvádí, že pokles prodejů je pouze 12procentní, neboť z loňských čísel náhle vyřadil Rusko. Nad tím zůstává rozum stát.
Na hrátky s čísly pak ostatně dochází i v případě elektrifikace. Francouzi totiž nezmiňují, kolik konkrétně prodali ryze bateriových a kolik hybridních aut. Do této skupiny přitom dnes spadá kde co, tedy i Clio E-Tech osazené bateriemi o kapacitě 1,2 kWh, které vám umožní urazit jen pár kilometrů „bezemisní“ jízdy. Je tedy vskutku otázkou, jak na tom značka doopravdy je, zvláště když s konkrétními čísly operuje jen v případě objednávek.
Abychom nicméně posloužili uváděnými daty, můžeme zmínit, že rodina E-Tech měla v letošním prvním pololetí na celkových prodejích 36procentní podíl, zatímco loni šlo o 26procentní. Máme tu tedy sice relativní nárůst, je ale třeba dodat, že 26 % z loňských 1,4 milionu aut je v absolutních číslech více vozů než 36 % z letošního milionu. I tady jde tedy nakonec o pokles.
Pokud Renault hodlá nadále stále více tlačit na strunu „zelené technologie“, musí se připravit na to, že mu budou odcházet zákazníci. Třeba k Dacii, jejíž Spring sice má mít na kontě v průměru 5 000 objednávek měsíčně, ovšem za těmi stojí hlavně autopůjčovny či země s tak velkými dotacemi, že je v nich rumunský elektromobil pomalu zdarma. Mimo tento vůz však automobilka zůstává u staromilské techniky, což se jí vyplácí.
Za první letošní půlrok totiž Dacia prodala 277 885 nových aut, tedy o 5,9 procenta více než loni od ledna do června. Sandero se navíc již popáté v řadě stalo nejžádanějším evropským vozem mezi privátní klientelou, Duster je pak nejlépe prodávaným vozem mezi nefiremními zákazníky od roku 2018. V obou případech je navíc často volen pohon na LPG, pročež se tak jasně ukazuje, že ti nejběžnější zákazníci chtějí obyčejná a úsporná auta.
I s tímto růstem u Dacie se musí Renault přesto smířit s masivním poklesem celkových prodejů i snížením odbytu elektrifikovaných aut, které hrátkami s čísly zjevně nelze zastřít.



Pokud zatoužíte po elektrickém Renaultu Mégane E-Tech, vyjde vás 130 koní a 300 kilometrů udávaného dojezdu na 970 tisíc korun. Není tedy divu, že prodeje značky v prvním pololetí klesají, hlavní ránu jí ale zasadil odchod z Ruska. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před hodinouPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva