Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Talisman má všechny české ceny, je vážně dražší než Škoda Superb
12.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Talisman startuje na 620 tisících. Za ty má diesel a 110 k, benzin s 200 k a automatem už stojí skoro milion.
Po pozoruhodné odezvě na náš článek o „nezávislém testu“ Alaina Prosta, který vzal do rukou nový Renault Talisman, tu máme další, co zřejmě příznivcům francouzské automobilky úplně nezavoní. Nicméně při pohledu na tuzemské ceny zmiňovaného sedanu si nemůžeme pomoci a musíme je postavit vedle ceníku domácího leadera stejné třídy, Škody Superb.
Vlajková loď značky totiž startuje s 1,4litrovým benzinovým motorem na 599 900 Kč, s 1,6litrovým dieselem je pak jen o tisícikorunu dražší. Renault ovšem skutečně disponuje sebevědomím, o němž jsme se nedávno zmiňovali při únicích prvních cen, a tak neposlal svou novinku pod Škodu Superb, ale naopak jí ocenil na minimálně 619 900 Kč. V té chvíli přitom máte pod kapotou dieselovou jedna-pětku, která produkuje 81 kW/110 koní. Tedy méně než levnější 1,6 TDI naladěný na 88 kW/120 koní.
Je tedy vskutku otázkou, nakolik bude francouzský sedan na českém trhu úspěšný, i když fanoušci značky na ni jistě odpověď mají. Pokud se přitom s námi setkají v showroomech při podpisu kupní smlouvy, pak náš aktuální názor velmi rádi změníme. Takhle ovšem máme pocit, že Renault s nástupem modelu Talisman poněkud přestřelil a velmi brzy přijde s různými pobídkami, jež ceny srazí pod oněch 600 tisíc korun.
Dané úvahy o budoucnosti ale již ponechme stranou a pojďme se soustředit na samotný ceník, který začíná na úrovni Life. Na té je přitom k mání pouze zmiňovaná jedna-pětka dCi, kromě které zájemci za oněch 620 tisíc korun dostanou také šestistupňový manuál, šest airbagů, tempomat, dešťový a světelný senzor, kůží obšitý volant, dvouzónovou klimatizaci, látkové čalounění nebo 16palcová ocelová kola.
Druhý výbavový stupeň Zen vám již umožňuje vybírat mezi 1,6litrovým benzinovým nebo dieselovým motorem, přičemž v obou případech zaplatíte 689 900 Kč. V prvním případě je přitom 150 koní spárováno se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní, za níž u dieselu musíte připlácet nemalých 75 tisíc korun. V ten moment však dostáváte 160 koní namísto 130, jež přenáší šestistupňový manuál.
Výbava přitom ve všech třech případech zahrnuje třeba 17palcová litá kola, elektrická zpětná zrcátka, bezklíčové zamykání a odemykání nebo sedadlo řidiče stavitelné manuálně v šesti směrech. Pokud ale toužíte po LEDkových světlometech, musíte již přestoupit na výbavu Intens, která je dostupná se stejnými motorizacemi a startuje na sumě 729 900 Kč.
Na vrcholu nabídky se nachází provedení Initiale Paris, který již ve standardu profituje z řiditelné zadní nápravy 4Control, adaptivních tlumičů, 19palcových litých kol, koženého čalounění či multimediálního a navigačního systému R-Link 2. K mání je přitom tato úroveň pouze s automatem EDC, s nímž v kombinaci s benzinovou jedna-šestkou o výkonu 200 koní vychází na 959 900 Kč.
Kromě této standardní nabídky ovšem Renault u příležitosti uvedení vozu na český trh přichází také s edicí Premiere Edition, která vychází na 669 900 Kč. Za tuto částku je možné volit mezi benzinovým (150 koní) a dieselovým motorem (130 koní), přičemž standardem se stávají třeba lité osmnáctky, přední a zadní parkovací senzory, navigace či systém Multi-Sense.
Více se o jednotlivých doplňcích i příplatkové výbavě dozvíte z oficiálních ceníků, které si můžete stáhnout jak pro standardní nabídku (PDF, 532 kB), tak i pro Edition_Cenik_CZ.pdf zmiňovanou Premiere Edition (PDF, 2 039 kB).














































Nový Renault Talisman vstupuje na český trh se sebevědomou cenou, která nejspíše bude jeho registrace velmi limitovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 37 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
