Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy F1: „elektrickou F1” je vážně podivný Twizy s KERSem
25.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzi se pokusili vytvořit technický průnik elektromobilů se světem monopostů F1. Výsledkem je Twizy s implantovaným systémem KERS.
Renault před pár dny zveřejnili obrazovou upoutávku na „elektromobil inspirovaný formulí 1“. Ačkoli jsme o projektu neměli téměř žádné informace a tato možnost se nám nezdála zrovna nejpříhodnější, z avizovaného automobilu se skutečně vyklubalo vyladěné Twizy.
Srdcem této poněkud divoké přestavby se stal systém KERS převzatý z vývoje F1. Váží 30 kg a sestává z asynchronního elektromotoru o výkonu 80 koní, redukčního převodu a blíže nespecifikovaného balíčku lithium-iontových akumulátorů schopných při plném dobití na 13 sekund sloužit jako podpora původnímu elektromotoru o výkonu 17 koní.
Renault tvrdí, že tato kombinace dvou motorů o celkovém výkonu 97 koní dokáže zajistit akceleraci z nuly na 100 km/h za rovných šest sekund, což je o něco lepší čas, kterým se může pochlubit Mégane RS nebo nové Clio RS, a tak jde vlastně o nejlépe akcelerující silniční auto Renaultsportu vůbec. Maximální rychlost vozíku činí 110 km/h, ačkoli automobilka nespecifikuje, jak dlouho je schopen (vzhledem ke značně omezené kapacitě baterek systému KERS) takové tempo udržovat.
O nějakou výdrž nebo dojezd Twizy F1 o hmotnosti 564 kg zde ale rozhodně nejde. Důležitější je dramatický vzhled vytvořený karbonovými spoilery a křídly připomínající ty ze skutečných závodních strojů, širokými koly s centrálními maticemi, případě jednosedadlová kabina se závodním volantem a skořepinou.
Renault vystaví svou 2,6 metru dlouhou elektrickou formuli na krátké vzdálenosti na autosalonu v Barceloně a nepochybně se ji bude snažit využít při propagaci standardního elektrického modelu Twizy, které se prodávají tak „dobře“, že jej automobilka jednu dobu rozdávala zadarmo při koupi některého z větších modelů. O tom, že by jej automobilka někdy chtěla samostatně prodávat, nic nevíme.













Plný výkon 97 koní má řidič k dispozici jen na 13 sekund, jinak upaluje vpřed jen s pomocí elektromotoru o výkonu 17 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před hodinouVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 3 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 4 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 6 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva