Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault už naznačuje, že nový Mégane RS nedostane manuál. Prý ho lidé nechtějí
18.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle průzkumu Renaultu značky se více lidí ptá na příchod automatu a pádel pod volantem, zatímco za manuál kope málo zákazníků.
Nové generace Renaultu Mégane RS se dočkáme nejdříve na konci příštího roku, spíše však až na počátku toho následujícího. Není proto divu, že se o něm zatím v podstatě jen spekuluje a oficiálních informací je k dispozici minimum. Aktuálně víme na sto procent pouze tolik, že novinka dorazí pouze jako pětidveřový hatchback, protože žádné třídvířko v současné generaci vozu Francouzi nenabízí.
Vše ostatní jsou ovšem úvahy, jež se dotýkají zejména pohonné jednotky a volby převodovek. V prvním případě je jisté jen tolik, že půjde o přeplňovaný čtyřválec, který by se kvůli Fordu Focus RS měl výkonem dostat na 300 koní. Zda ovšem půjde o 1,6litrový, 1,8litrový nebo dokonce dvoulitrový agregát, to je prozatím ve hvězdách.
Stejně tak není jisté, zda vůz bude k dostání pouze s automatem EDC nebo také s manuálem, který je aktuálně jedinou volbou. Jistým náznakem věcí budoucích je ovšem Clio RS, které taktéž dříve ideálně propojovalo člověka a stroj, ovšem v nové generaci je k dispozici pouze se samočinnou převodovkou a trochu jiným charakterem.
Tento posun nejspíše potká i Mégane RS, jak ostatně naznačuje Justin Hovecar z australského zastoupení. Tamní trh je pro francouzský hot hatch po domovině druhým největším (předstihuje dokonce i Velkou Británii), evidentně jde o povolanou osobu. Příliš radostných novinek ovšem Hovecar pro petrolheady nemá.
„Myslím, že v ideálním světě bychom sáhli po obou (převodovkách),“ uvádí šéf Renaultu Australia. Nicméně dle průzkumu se prý manuálu týká jen velmi malá část odezvy. Mnohem větší skupina se rojí okolo příchodu automatu a pádel pod volantem, s nimiž by Mégane RS byl přístupnější širšímu publiku.
O zvětšení cílové skupiny v případě zástavby automatu nelze pochybovat, přesto si nejsme jisti, že by zájemců o manuální řazení bylo opravdu tak málo, aby se nevyplatilo nabídnout obě varianty. Zvlášť když dnes vůz jiné řazení ani nenabízí a početná skupina zákazníků musela ruční řazení více než akceptovat. Nakonec současný Mégane RS je stále považován za jeden z vrcholů nabídky v rámci hothatchů a je tomu tak proto, že jde o velmi řidičsky orientovaný vůz. Vzít mu manuál znamená odradit puristy a poslat je ke konkurenci, která není uměle omezena.
Jak se ale ukázalo v případě Clia RS, ani velmi kritické ohlasy na margo EDC nepřesvědčily management o změně strategie, je tak téměř zaručeno, že i nový Mégane RS jej dostane a přímo řazení šestistupňová skříň nebude k mání. Ať už si k tomu „vymyslí” nějaký průzkum nebo nikoli.
Dá se tedy vytušit, že příští Mégane RS bude výrazně jiným vozem než ten současný. Ke zpomalení logicky nedojde, právě naopak lze počítat s lepšími časy při zrychlení, nicméně zpětná vazba se sníží. Pohon předních kol pak nejspíše vystřídá systém 4x4 či minimálně dorazí řiditelná zadní náprava.
Puristé tedy nejspíše již začínají prskat, nicméně Renault je nejspíše s úsměvem hodí přes palubu ve prospěch jednoduššího vývoje i výroby. A aby se nemusel potýkat se všemi naráz, naznačuje to raději už dnes...



Nová generace Renaultu Mégane RS se zjevně zaměří na zcela jinou klientelu než všechny dosavadní. Ne snad, že by nás to překvapilo, těšit nás to ale nemůže
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Číňané ukázali víc z vlastní napodobeniny Bugatti. Rolls-Roycy a Bentley chtějí obšlehnou též
před hodinou„Nikdy neodstoupím, nikdy!” Jeden z nejvyšších šéfů BMW říká, že se spalovacími motory nikdy neskončí
před 2 hodinamiDacia se rozjela, ukázala další Duster jako stvořený pro Čechy. Na první pohled vypadá, jako by mu něco chybělo
před 4 hodinamiElektrický propadák Nissanu někde končí už po 3 letech na trhu a jinde stěží dopadne líp. Kdo to jen mohl čekat?
před 5 hodinamiLewis Hamilton letos nepřichází jen o své kouzlo, přišel i o sbírku aut v hodnotě přes 360 milionů Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 11:00 - pavproch
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 18:34 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas