Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho

Jakkoli to při jeho ceně může znít absurdně, lze jej označit i za luxusní vůz. Jistě i proto se mu prodejně velmi daří, třebaže spadá do postupně vymírající třídy aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho

8.10.2021 | Petr Prokopec

Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho

/

Foto: SAIC-GM-Wuling

Jakkoli to při jeho ceně může znít absurdně, lze jej označit i za luxusní vůz. Jistě i proto se mu prodejně velmi daří, třebaže spadá do postupně vymírající třídy aut.

Vozy kategorie MPV utrpěly loni v Evropě obrovskou porážku. Auta, kterých se ještě v předminulé dekádě prodávala po milionech každý rok, si v roce 2020 našla na starém kontinentu jen pár set tisíc kupců. To je oproti roku 2019 asi 40procentní sešup, který nebyl dán ani tak pandemií koronaviru jako rychlým úprkem zákazníků do jiných sfér trhu. Lidé už léta na úkor kdysi oblíbených rodinných stěhováků stále častěji kupují SUV. Soustavně se tak zkracuje seznam výrobců, kteří vozy této třídy nabízí.

V Číně to navzdory i tamní popularitě SUV ale tak úplně neplatí. Dosvědčuje to značka Wuling, která spadá pod americký koncern General Motors a tamní automobilku SAIC. Ta loni poslala do prodeje novinku zvanou Victory a už po necelém roce na trhu můžeme říci, že trefila desítku.

Připusťme, že nazvat auto Vítězství zní samolibě, Wuling ale udělal všechno proto, aby s tímto modelem skutečně porážel konkurenci. Jeho nové MPV měří 4,88 metru na délku, 1,88 metru na šířku a 1,7 metru na výšku, pročež takový Ford S-Max překonává od nárazníku k nárazníku o celých 10 centimetrů. Kde však Victory skutečně boduje, to je 2,8metrový rozvor, který bez problémů pobere i tři řady sedadel.

Automobilka se šestimístnou konfigurací počítá již ve standardu, pročež byla veškerá sedadla navržena s ohledem na maximální ergonomii. Pohostit tak mají jakýkoliv typ postavy, zároveň prý na dlouhých cestách redukují únavu. O pozornost se přitom hlásí hlavně prostřední řada, kterou lze elektronicky posouvat vpřed, vzad či sklápět. Před koleny tak snadno můžete mít až půl metru místa, další komfort pak má na starosti ještě nožní opora.

Součástí standardu je rovněž dvoubarevné kožené čalounění či jedna z nejrozměrnějších panoramatických střech, jaké jsou aktuálně k mání. Dále dorazil digitální přístrojový štít, 12,3palcová volně plovoucí obrazovka multimédií či adaptivní tempomat, autonomní brzdy a šestice airbagů. Číňané pak mysleli i na současnou dobu a nechali dovnitř nainstalovat generátor negativních iontů, jenž blokuje viry stejně účinně jako maska N95. Na to, že se nejedná o prémiové auto, jde o slušný luxus, který ale zdaleka nevyjde draho.

Než se k tomu dostaneme, můžeme se podívat ještě pod kapotu, kde najdeme 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec. Ten nabízí 145 koní, které může na přední kola posílat šestistupňový manuál nebo automat CVT. V případě dynamiky uvádí automobilka pouze maximální rychlost 170 km/h. Žádný zázrak, ale na rodinné auto je to víc než dost.

Co je ale nakonec nejzajímavější, ten velký, relativně luxusně pojatý i vybavený vůz s dostačujícím motorem se prodává za ceny od 85 800 do 116 800 yuanů. To je 292 až 398 tisíc Kč, na takřka pětimetrové MPV se vším zmíněným neuvěřitelně málo - u nás za tolik nekoupíte skoro nic, ani základ Škody Fabia s litrovým tříválcem a výbavou blízkou žádné.

V tomto kontextu není divu, že o auto je v rámci jeho třídy obrovský zájem. Dostupná data mapující prodeje modelů za prvních osm měsíců letošního roku hovoří o tom, že v rámci desítky modelů Wulingu prodávaných v Číně se Victory posunulo hned na čtvrtou pozici s 47 696 prodanými auty. To z něj dělá jedno z pěti nejžádanějších modelů své třídy (čtyři z nich jsou Wulingy, mimochodem) a další vzpruhu pro prodejní čísla celé značky, která byla v srpnu už čínskou dvojkou za vítězným Volkswagen.

To je skutečně velký úspěch pro nový model i celou značku. Že by MPV nebyla mrtvá? Vypadá to, že za správnou cenu skutečně nejsou, alespoň za velkou zdí určitě ne. Na otázku, zda bude stejný recept fungovat i v Evropě, si možná i jednoho dne budeme moci odpovědět - Wuling chce přesně tento vůz na starém kontinentu nabízet též, nic konkrétnějšího ale zatím nevíme.


Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 1 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 01Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 2 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 02Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 3 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 03Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 4 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 04Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 5 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 05Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 6 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 06Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 7 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 07Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 8 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 08Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 9 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 09Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 10 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 10Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 11 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 11Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 12 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 12Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 13 - Wuling Victory 2021 prodeje nove 13Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 14 - Wuling Victory 2020 nova sada 06Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 15 - Wuling Victory 2020 nova sada 08Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 16 - Wuling Victory 2020 nova sada 09Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 17 - Wuling Victory 2020 nova sada 10Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 18 - Wuling Victory 2020 nova sada 11Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 19 - Wuling Victory 2020 nova sada 12Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 20 - Wuling Victory 2020 nova sada 14Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 21 - Wuling Victory 2020 nova sada 15Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 22 - Wuling Victory 2020 nova sada 16Rodinný zázrak pro šest za 293 tisíc je velký prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 23 - Wuling Victory 2020 nova sada 18
Wuling Victory je nové čínské MPV, které zkouší odehnat zákazníky od SUV. A minimálně v Číně mu to zatím jde velmi dobře, s cenou od 292 tisíc Kč je to prodejní trhák. Foto: SAIC-GM-Wuling

Zdroj: SAIC-GM-Wuling

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.