Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách
30.5.2019 | Petr Prokopec
Zdá se, že je to dnes mrtvá značka pohřbená hluboko po zem, realita je ale jiná. Marussia se vrací na scénu s elektrickým pohonem a nanotechnologií umožňující dlouhý dojezd i v ruské zimě.
V roce 2014 se rozplynul sen o ruském Ferrari. Automobilka Marussia po několikaletých problémech definitivně zbankrotovala, načež její majetek zamířil pod dražební kladívko. Šest aut koupila společnost VIP-Service z Novosibirsku, která se rozhodla, že je přivede zpátky k životu. Jen u těchto záměrů ale nezůstala, zároveň se rozhodla i dokončit to, co bývalý majitel společnosti Nikolaj Formenko začal. Ve spolupráci s technickou univerzitou NTSU tak začala připravovat elektrický supersport.
Než se přitom zadíváme do křišťálové koule na to, co se chystá, musíme se vrátit o deset let zpátky do minulosti. Tehdy se poprvé objevily informace, že Formenko chystá elektrickou verzi modelu B1. Ten měl na jeden zátah zvládnout 400 kilometrů, což není zanedbatelná porce ani dnešní optikou. Nicméně již tehdy bylo jasné, že firma spíše jen čeří vodu. Vůz měl totiž do prodeje zamířit v polovině roku 2009, ovšem ještě v lednu Marussia neměla hotové ani baterie. Právě ty ovšem představují zásadní problém.
„V Rusku není potíž s tím, že bychom nedokázali postavit elektrický agregát, ale s bateriemi. Chladné klima neskutečně ovlivňuje jejich kapacitu. V jedné z místních konstrukčních kanceláří se ale objevil zajímavý projekt užívající nanotechnologii, a my věříme, že by naše nesnáze mohl vyřešit,“ tvrdil tehdy Formenkův obchodní partner Efim Ostrovský. Nicméně jak všichni dobře víme, tyto plány nevyšly a místo elektrické revoluce přišel bankrot.
Nyní jsou ale plány na elektrický supersport znovu na stole a nanotechnologie tak mohou znovu přijít ke slovu. Jakým způsobem, si musíme počkat, akumulátory pro začátek vyjdou z klasických lithium-iontových. Technici je hodlají vložit do jednoho z nedokončených exemplářů Marussie B1, ze které před tím odstraní 3,5litrový šestiválec. O pohon se pak následně postará vysoce výkonná elektrická jednotka, ta však nebyla specifikována, stejně jako nebyla upřesněna kapacita baterií.
To ve výsledku není až tak překvapivé, celý projekt je momentálně v plenkách, chce se říci už podruhé. U prototypu dojde k vyzkoušení několika typů akumulátorů, než padne definitivní rozhodnutí. Uvidíme tedy nejspíše za pár let, jak se vše vyvrbí a zda elektrická Marussia nakonec dorazí i v produkčním hávu.






Marussia B1 se dočká elektrického pohonu. Prototyp je zatím ve fázi vývoje, je ale nadále otázkou, zda se sériového provedení tentokrát dočkáme
Zdroj: Auto.Mail.ru
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 9 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
dnes
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
