Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská zbrojovka chystá auto pro civilisty, dá mu pohon, který má armáda zakázaný
22.9.2021 | Petr Prokopec
Je hodně neobvyklé, aby se výrobce zbraňových systémů pouštěl do výroby osobních aut, připusťme ale jistý marketingový potenciál takového spojení. Almaz-Antey se vydává přesně tímto směrem.
Ruský koncern Almaz-Antey patří mezi největší zbrojovky světa, spadá pod něj hned 60 společností. Jednou z nich je i firma Bryansk, která vyvíjí hlavně šasí pro mnohanápravové armádní kolosy. Zrovna o té ale dnes řeč nebude, místo toho si posvítíme na mateřskou firmu. Ta totiž aktuálně oznámila, že chystá automobil určený nebude vojsku, nýbrž soukromé klientele. A zajímavý má být nejen svým původem, ale i řešením pohonu.
Chystaná novinka má dorazit hned ve dvou variantách, přičemž ta první bude používat spalovací ústrojí uzpůsobené ke spalování plynu. Na jednu nádrž má zvládnout více než tisíc kilometrů, což je úctyhodná porce. Zvláště pak ve světle parametrů druhé verze, která motor na plyn spojí s elektromotorem. S nádrží na 52 litrů a bateriemi o kapacitě 70 kWh totiž zvládne urazit „jen“ 810 km.
Proč ovšem tyto vozy nebudou sloužit armádě? „Vojsko, a je to pravidlo, nepoužívá vozy poháněné zemním plynem,“ upřesnil situaci Alexandr Vedrov, zástupce generálního ředitele pro výrobu. Ten pak i potvrdil, že obě varianty dosáhnou shodné dynamiky, stovku tedy zvládnou za 8,5 sekundy a jejich maximem bude 180 km/h. To je docela působivé, neboť jen platforma NEVA, na které budou postavené, váží nemalých 1 200 kilogramů.
Zmíněná hmotnost je přitom spojena s ryze elektrickou verzí, která počítá s dvěma elektromotory o výkonu 435 koní a bateriemi o kapacitě 90 kWh. U plynové a hybridní varianty lze tedy sice počítat s nižší hmotností, ovšem i tak výsledná auta budou přibližně dvoutunová. Díky tomu možná k řízení bude třeba oprávnění na nákladní vozy, neboť nosnost platformy činí až 1 650 kg. V případě délky je pak možné počítat se 4,3 metry, v případě délky pak s 1 metrem a 89 centimetry.
„Již máme elektromobil, který jezdí. Ale rozhodli jsme se, že nakonec půjdeme hybridní cestou, kdy hlavní pohonná jednotka bude spalovat plyn. Energie získaná během pohybu pak bude akumulována, načež se elektromotor stane doplňujícím zdrojem. Kapacita baterií by přitom měla vystačit na 500 kilometrů bez dobíjení,“ uvedl dále Vedrov. Další podrobnosti ale již neupřesnil, načež je otázkou, jakého vozu se vlastně dočkáme, z výše uvedených parametrů je ale patrné, že ruská Škoda Fabia to zrovna nebude.
Ruská zbrojovka Almaz-Antey se zabývá hlavně vývojem a výrobou raketových systémů jako S-400 Triumf, které jsou postavené na šasí značky Bryansk. Nově ovšem začala pracovat i na vývoji vozů pro civilisty, jenž vyfasují plynové či plynovo-elektrické hnací ústrojí. Ilustrační foto: Vitaly V. Kuzmin, Wikimedia Commons, CC ASA 4.0
Zdroj: Drom
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23