Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruské automobilové legendy, které se do poslední chvíle daly levně koupit i v Česku, zůstávají dál v prodeji
29.12.2022 | Petr Prokopec
Nevíme, jak by se na vás dnes lidé tvářili, pokud byste si koupili nové ruské auto, standardními cestami už ho sem každopádně nejde dovézt. Existuje však naděje, že Buchanka s Lovcem budou jednou k mání i jinak než ze skladových zásob, z nabídky nezmizí.
Těžko ho zabít je kultovní klasika, kterou Steven Seagal natočil jako svůj druhý snímek. A jakkoli přitom poněkud slevil ze surovosti, film má stále bezpočet fanoušků. Zejména pak v Rusku, které propagátor aikida považuje za svůj druhý domov. Od tamního prezidenta Vladimíra Putina dokonce získal i čestné občanství, načež nepřekvapí, že po únorové invazi ruských vojsk na Ukrajinu zůstal na straně Rusů.
Důvodem, proč jsme si v pořadí druhou seagalovku připomněli, je osud dvou ruských klasik. Také v jejich případě platí, že je těžké je zabít. Adil Širinov, šéf automobilky UAZ a spolumajitel společnosti Sollers, uvedl, že populární Buchanka a Hunter z prodeje hned tak nezmizí. Místo toho bude jejich výroba pokračovat až do té doby, dokud o ně zákazníci budou stát. Buchanka se tak nejspíše stane největší ruskou klasikou, z montážních linek totiž sjíždí již od roku 1965. A do poslední chvíle se oficiálně dala koupit v Česku za docela zajímavé peníze i v nejlepší verzi.
Současné provedení je modernizovanou verzí UAZu-452, přičemž v základu počítá s 2,7litrovým benzinovým čtyřválcem naladěným na 112 koní. O jejich přenos se pak stará pětistupňový manuál spárovaný s pohonem všech kol. Prakticky stejné ústrojí užívá i Hunter neboli Loveci neboli UAZ-469, jehož výroba odstartovala v roce 1972. Zmíněná dva-sedma nicméně v jeho případě produkuje 135 koní. Součástí paketu je rovněž redukční převodovka, světlá výška obou aut pak činí 220 milimetrů.
„Víme, jak vyrábět auta v malém množství, pročež oba modely zůstávají v nabídce. Dáme Buchance možnost, aby si žila vlastním životem tak dlouho, dokud o ní budou mít zákazníci zájem, což platí také o Hunteru, ačkoli ten již měl zamířit k ledu. Myslím si nicméně, že jde o legendu Uljanovského automobilového závodu, načež mi přijde nemístné se zbavit něčeho, po čem lidé touží. Nástupce v podobě moderního produktu je nicméně v plánu,“ uvedl Širinov.
Z jeho slov vyplývají hned dvě skutečnosti. Tou první je vývoj nových modelů, jakkoli můžeme jen spekulovat, kdy a v jaké podobě je můžeme očekávat. Kromě toho je ovšem zjevné, že Buchanka i Hunter přináší do firemní pokladny nemalý zisk, přestože stávající výrobní kapacity nejsou enormní. V podstatě se tedy opravdu dá vsadit na to, že přežijí dlouhá léta a dost možná i dekády. A možná se jednou znovu vrátí i k nám.



UAZ-452 neboli Buchanka je ve výrobě již od roku 1965. A ještě nějaký ten pátek tomu tak bude i nadále. Foto: UAZ
Na věčnost nemizí ani UAZ-469, jehož životní dráha započala v roce 1972. Rusové sice Lovce chtěli dát k ledu, zájem publika je ale nakonec přiměl k opaku. Foto: UAZ
Zdroj: Kommersant
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva